woensdag 29 oktober 2014

Chocstar | Cheeky Chocolate


Als je mij volgt op Instagram heb je het misschien al gezien, we hebben niet alleen een nieuwe lay-out, maar gister kreeg ik ook mijn bestelling binnen van Chocstar. Bij Chocstar kan je je eigen chocolade 'maken'. Je kiest een smaak uit en kan vervolgens zelf ingrediënten toevoegen (max. 5). Ik vond het een leuk concept en waagde dus een poging. Of mijn poging smaakt? Dat lees je hier op World Full of Polish!


Bij Chocstar kan je eerst het aantal gram chocolade kiezen voordat je begint. De prijzen voor het aantal gram dat je kiest blijft gelijk, maar hoe meer ingrediënten je toevoegt aan je reep, hoe hoger de kosten. Ik ging daarom voor een reep (melkchocolade) van 110 gram, want wat nou als ik het niet zo lekker vond dan gehoopt? Dat zou zonde zijn! Vervolgens ging ik mijn ingrediënten uitkiezen. Ik ging voor een combinatie van hartig en zoet en koos 5 ingrediënten: pistachenoten, mango, caramelblokjes, marshmallows en yoghurt crispy. De prijzen van de ingrediënten liggen tussen de €0,30 en €1,25. Wat wel anders is bij de reep van 110 gram, is dat hier de ingrediënten alleen op de reep worden gelegd in plaats van er doorheen. 

Na het samenstellen van de reep was het alleen nog wachten. De bestelling plaatste ik net voor het weekend, dus ik kon mijn pakketje pas de week erna verwachten. De bestelling betreft 1-2 werkdagen en gaat via PostNL.




Bij het openmaken van de verpakking viel mij meteen op dat dit erg goed gedaan is. op de buitenkant is aangegeven dat de inhoud breekbaar is en aan de binnenkant is de chocolade omringt met confetti. Super service! Ik vind het ook leuk om te zien dat de stijl die op de website te zien is, overal weer terugkeert. Chocstar maakt zo echt een statement en dat doen ze goed! De tekst op het kaartje is natuurlijk ook een leuke toevoeging.
"Calorieën, dat zijn toch die beestjes die 's nachts je kleding kleiner maken?"



Ik wilde mijn chocolade bijna niet open maken, zo leuk vind ik alleen al het uiterlijk van de verpakking. Toch deed de sneak peak door het sterretje mij verlangen naar meer, want wat ziet de reep er goed uit door dat kleine venstertje! Je kan je chocolade zelf een naam geven en ik noemde mijn reep 'Cheeky Chocolate' omdat het toch een hele aparte combinatie is aan ingrediënten. Zoals de verpakking al zegt is de chocolade 'hartstikke handmade' en Chocstar laat dit ook zien in een filmpje. Op de achterkant van de verpakking staan er allemaal leuke zinnen voor als je de chocolade cadeau wil geven en in de binnenkant van de verpakking is aangegeven waar de ingrediënten vandaan komen. Het zijn misschien 'maar' details, want het draait uiteindelijk om de chocolade, maar het oog voor detail is geweldig toegepast en ik vind dan ook dat veel bedrijven hier een voorbeeld aan kunnen nemen.


Zo ziet de reep eruit zonder alle poespas eromheen. Ik vind het er niet al te smakelijk uitzien, maar dit is meer omdat alle ingrediënten op een soort 'hoop' bij elkaar liggen. Ondanks dat krijg ik bij het zien van de afbeelding gewoon trek in chocolade. Bij het zien van de mango, pistache, caramel, marshmallow en yoghurt crispy loopt het water mij in de mond en terwijl ik dit artikel schrijf smikkel ik dan ook lekker van m'n reep.


Het moment van de waarheid. Je ziet hierboven het allereerste stukje dat ik proefde van mijn zelf samengestelde chocolade reep. De eerste hap was heerlijk! Zoet, hartig, het was een smaaksensatie in mijn mond. De ene keer proef je iets meer yoghurt, dan weer wat zout van de pistache, vervolgens weer de zoete mango en de zachte marshmallow en zo ging het constant door. Iedere hap is alsof er een stukje hemel op je tong belandt (of alsof er een engeltje op je tong piest, maar die gedachte heb ik liever niet tijdens het eten). De chocolade is naar mijn mening zeker gelukt en ik weet zeker dat je met de juiste ingrediënten zelf ook zoiets kan samenstellen.


Mijn eerste ervaring met Chocstar is een goede ervaring geweest. Zelf je chocolade samenstellen en er ook van kunnen genieten is toch altijd even leuker dan een stuk chocolade kopen in de supermarkt.

De chocolade kan je samenstellen op de website van Chocstar.
De prijs wordt vastgesteld aan de hand van het aantal gram chocolade en de gekozen ingrediënten.

Heb jij weleens je eigen chocolade samengesteld? Hoe smaakte dat?

5 opmerkingen:

  1. Wat grappig, ik wist helemaal niet dat dit bestond! Ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb dit nog nooit gezien, maar wel super leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb dit nog nooit gezien, maar wel super leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er inderdaad heel apart uit, maar het klinkt wel erg lekker :)

    BeantwoordenVerwijderen