zaterdag 30 augustus 2014

Primark | Geurkaarsen


Mijn kaarsen zonder geur zijn op en dat betekent dat ik van mezelf eindelijk mag beginnen met het opbranden van de kaarsen die wél een lekker geurtje afgeven. Ik had al een hoop op voorraad, maar toen ik bij de Primark kwam kon ik het weer niet laten om wat kaarsjes mee te nemen.

Ik koos voor 4 mini's in 4 verschillende geuren. De kaarsen kosten maar €1,- per stuk en ik was dus maar €4,- kwijt! Echt geen geld voor de schattige kaarsjes van Primark en voor mij de uitgelezen kans om op te gaan snuiven welke geur mij het meeste aanspreekt. Ik ging voor een aantal bloemige geurtjes en wat kruidigere geuren. De kaarsen zitten in een glazen potje met een goed afgesloten deksel.


Warm Winter Berry: Met een geur van 'winterberry's' die gekookt lijken te worden is dit een warme geur met een vleugje zoet. Neigt naar het kruidige toe, terwijl er geen kruid te bespeuren is.
Red Berry & Jasmine: Een hele bloemige geur van jasmijn, met een kleine touch van rode bessen. De bloemige geur overheerst, maar na het uitblazen van de kaars is het de bessengeur die blijft hangen.
Coconut & Vanilla Cream: De perfecte mix van kokos en vanille. Er is geen overheersende factor, de geur is precies goed. Echt typische geur die je na een zware dag gaat branden om zo lekker tot rust te komen.
Truffle: Geen geur die is vernoemd naar de truffels die je kent van de banketbakker, maar een geur gebaseerd op de kostbare zwam. De geur is het beste te omschrijven als warm en kruidig, met een vleugje fris.


Ik vind de geurkaarsen van Primark erg goed als je kijkt naar de prijs-kwaliteitverhouding. Natuurlijk is de kwaliteit niet te vergelijken met bijv. Yankee Candle, maar dat merk je dan ook meteen aan de prijs. Voor €1,- krijg je een kaars die een goede geur verspreidt en zit in een glas met goede afsluiting. Dit formaat kaars brand ongeveer 10 uur en dat is voor die euro toch mooi meegenomen. Ze hebben bij de Primark ook grotere formaten en andere soorten kaarsen.

Wat vind jij de lekkerste geur bij een kaars?

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat deze kaarsen maar 1 euro per stuk kosten, ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik de volgende keer bij Primark ben, neem ik er zeker eentje mee!

    BeantwoordenVerwijderen