zondag 24 augustus 2014

Mijn geurkaarsen #5


Het duurde even, maar hier is dan eindelijk een nieuw 'Mijn geurkaarsen' artikel. Het doel was mijn bak geurkaarsen eerst wat te legen, maar toen we een bezoekje brachten aan Ikea kon ik toch echt niet alle geurkaarsen weigeren. Kortom, mijn geurkaarsenstash is weer wat aangevuld en dit wil ik natuurlijk graag met jullie delen.


Laat ik maar meteen beginnen met de meest bijzondere geurkaarsenset die ik ooit ben tegengekomen. Ja, dat klinkt spectaculair. Deze set van Ikea bestaat namelijk uit drie kaarsen met de geuren brownie, caramel en kaneelkoekjes. Ze ruiken zo heerlijk. De kaneelkoekjes ruiken precies naar de paashazen of nogal lange koekjes van Bolletje. Die met kaneel in ieder geval. Per stuk branden ze wel 25 uur. Deze set was €2,49 en ga ik met heel veel liefde opbranden. 



Bij Ikea was ik niet zomaar klaar, want ze hadden ook nog deze twee kaarsen hierboven, die ik ontzettend graag wilde hebben. Ik kocht twee verschillende maten kaarsen, want dat is mogelijk bij Ikea. Ze hebben grote waxines, kaarsen van 25 branduren en kaarsen van 40 branduren. Van het laatste soort kocht ik de Sinnlig kaars met aardbeien, want die is echt ge-wel-dig. Het zijn echt perfecte, zoete aardbeien. Aanrader! De kleinere kaars is er eentje waarvan je moet houden. Het is namelijk een combinatie van munt en kokos en ik kan me voorstellen dat niet iedereen dit lekker vind. Toch vind ik het zelf een geweldige geurencombinatie. Het is iets totaal anders dan kaarsen die ik al heb. De aardbeienkaars was €2,49 en de kokos-munt kaars kostte €1,49.


Ook Yankee Candle mag in dit artikel niet ontbreken. Ik ben nog lang niet klaar met het merk! Toch moet ik me een beetje inhouden. Ik heb de nieuwste geuren voor de zomer nog steeds niet geroken in de winkel. Deze kaars kreeg ik voor mijn verjaardag en zit al een tijdje in het assortiment. Dit is een echte Evi-kaars, want hij zit vol met verschillende fruitaroma's. Op het plaatje zijn aardbeien, limoen en sinaasappels te zien en dit zijn ook de geuren die ik vooral ruik bij deze kaars. Deze Fruit Fusion kaars van Yankee Candle heeft 25 tot 40 branduren en kost zo'n 13 euro.



Ik laat in een 'Mijn geurkaarsen' artikel al mijn nieuwe kaarsen zien, dus soms ook als ze niet verkrijgbaar zijn in Nederland. Een vriendin nam twee geurkaarsen voor me mee uit Amerika van Bath & Bodyworks en hier ben ik zo ontzettend blij mee. Jij zult er wat minder blij mee zijn door de moeilijke verkrijgbaarheid, maar als je de kans hebt zul je echt moeten vragen of iemand de Watermelon Lemonade geurkaars voor je meeneemt uit de VS. En als je zelf een bezoekje brengt aan de winkel zul je sowieso verkocht zijn door deze en alle andere geuren.



Ten slotte zijn hier twee geuren die wel heel makkelijk verkrijgbaar zijn. Deze kocht ik namelijk bij Action. Voor minder dan een euro heb je een doosje met zes wax tarts en nu zijn er een aantal nieuwe geuren in het assortiment gekomen, waaronder blueberry en peppermint. Blueberry is een geur die je niet vaak als kaars zal tegenkomen en naar de geur peppermint (of candy cane) was ik altijd al op zoek. Het ruikt zo fris in huis! Daarnaast kan je met al die tarts heel lang doen.

Dit was 'm weer voor deze geurkaarsenpost. Ik heb de voorgaande 'Mijn geurkaarsen' artikelen even voor jullie op een rijtje gezet:

4 opmerkingen:

  1. Ah heerlijk, wat een mooie collectie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke geurkaarsen collectie heb je! De eerste drie lijken me echt super lekker. De lekkerste geurkaars die ik ooit heb geroken wat een kokos & vanille geurkaars van Bath & Bodyworks. Ik had hem niet meegenomen omdat ik hem niet de hele vakantie mee wou sjouwen dus ik dacht; ik koop het aan het eind van de vakantie wel. Natuurlijk ben ik het toen vergeten! Bummer! Toen ik vorige zomer terug ging verkochten ze hem niet meer... in een outlet winkel vond ik nog 1 maar die mochten ze niet verkopen omdat het een tester was. STOM hè?! Ik baalde echt heel erg! Voortaan als ik iets lekkers of leuks zie koop ik het direct, haha! xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al deze kaarsen lijken me echt zo heerlijk! Al ben ik niet zo'n kaarsentype... steek ze vrijwel nooit aan..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat vervelend! Gelukkig verkopen ze in Nederland dus ook heel wat lekkere kaarsen :) Ik ben ook fan van die van Hema en Primark

    BeantwoordenVerwijderen