maandag 25 augustus 2014

#1 Last seen


Ietwat vertraagd, maar hier is hij dan, de aller allereerste 'last seen'. In deze categorie zullen we af en toe samen, soms om en om, laten zien welke films, series of docu's we hebben gezien en hoe onze mening hierover was. Naast muziek willen we meer laten zien en deze nieuwe categorie is hier een goed begin van.

Ik, Ilona, zal vandaag beginnen. Sinds een tijdje heb ik Netflix en aangezien het voor mij nog steeds vakantie is ben ik er behoorlijk veel films en series aan het kijken. Ik denk dat ik in een week wel 10 films heb gezien en inmiddels twee seizoenen Modern Family, maar ook op andere sites volg ik trouw mijn series en kijk ik films. De leukste van de afgelopen tijd zal ik voor jullie uitlichten en wie weet zit er iets voor je bij.

De Verbouwing:
"Het verhaal gaat over de succesvolle plastisch chirurg Tessa (Tjitske Reidinga), die op het punt staat haar privékliniek te openen. Maar gelukkig is ze niet. Haar huwelijk dreigt op de klippen te lopen. Tegelijkertijd lijkt de verbouwing van hun huis een ramp te worden. Als Tessa zich vervolgens inlaat met een oude vriend (Peter Blok), lijkt er geen uitweg meer mogelijk."

Nederlandse films worden vaak afgekraakt, maar ik denk dat we toch best wat voorzichtiger mogen zijn met onze woorden. Deze film is een verfilming van het gelijknamige boek, geschreven door Saskia Noort. Het is een thriller en ik houd hier wel van. De film laat je nadenken over hoe bizar sommige dingen zijn en dat niet alles is wat het lijkt. Je wordt meegezogen in een verhaal dat je tot op het einde in beroering houdt. De film brengt spanning, maar ook op sommige momenten wat humor, al is dit best ver te zoeken. De film zit goed in elkaar, al zijn sommige scènes wel wat aan de lange kant, gelukkig is de spanning zo opgebouwd dat je toch wel in de film blijft zitten en per se het einde wil zien. Ik vind het in ieder geval een aanrader, zelfs als je het boek gelezen hebt.

The Rebound:
"Wanneer Sandy (Catherine Zeta Jones) erachter komt dat haar man vreemdgaat, pakt ze haar spullen en verhuist ze met haar kinderen naar New York. Hier ontmoet ze de veel jongere Aram (Justin Bartha) wiens pasgesloten huwelijk met een Française een leugen blijkt te zijn voor een verblijfsvergunning. Verbonden in het verdriet om hun relaties vinden ze in elkaar een prettige gesprekspartner. Wanneer Sandy een baan aangeboden krijgt, vraagt ze Aram op haar kinderen te passen, waardoor de twee steeds dichter tot elkaar komen. Ondanks dat er genoeg redenen zijn om het niet te doen, lijkt een relatie tussen Sandy en Aram de ideale oplossing. De vraag is echter: zijn ze elkaars 'rebound' of is het echte liefde?"

Normaal houd ik niet van die 'typisch' Amerikaanse films, maar om deze heb ik toch wel heel veel moeten lachen en mezelf moeten betrappen op 'ahw-momenten'. Ik vind deze film verre van 'typisch' ondanks dat het er wel elementen van heeft. Een baas die met de nanny gaat kennen we allang, maar dat de baas in dit verhaal een vrouw is die net een scheiding achter de rug heeft en de nanny een jongeman is, is toch nét even anders, maar wel wat deze film voor mij zo leuk maakt. Het enige wat ik jammer vind van de film is dat het einde erg open is en het eerste deel erg langdradig is, terwijl het tweede deel van de film er veel gebeurtenissen op elkaar volgen. Ik begrijp dat de tijd letterlijk voorbij moet vliegen, maar op het einde ging het wel heel erg snel. Ook een hele goede film trouwens om te kijken met je vriend/vriendin. Voor de mannen Catherine Zeta Jones en voor de vrouwen Justin Bartha!

Modern Family:
"Maak kennis met de grote, multiculturele, homoseksuele & traditionele familie in deze hilarische nieuwe komedie! Jay is hertrouwd met een veel jongere, Colombiaanse vrouw die een tienerzoon heeft. Jay's dochter Claire probeert met haar gezin een traditioneel familieleven te leiden, maar haar man wil vooral een "coole" vader zijn. Jay's homoseksuele zoon Mitchell heeft net een Vietnamese baby geadopteerd met zijn partner Cameron. Deze bizarre, uiteenlopende familie werpt een frisse & hilarische blik op het opvoeden van kinderen in deze hectische tijden. Modern Familie heeft een fantastische cast met Ed O'Neill (Married With Children), Sofia Vergara, Julie Bowen en Ty Burrell en ontving maar liefst 6 Emmy Awards."

Een aantal jaar geleden kon je deze serie nog gewoon op de Nederlandse tv bekijken, maar na 1 of 2 seizoenen hield het hier op. Deze vakantie ontdekte ik de serie opnieuw en ben alles vanaf het begin gaan kijken, waar ik zeker geen spijt van heb! Deze serie lijkt zo makkelijk geschreven, juist omdat alles in het echte leven ook zo lijkt te gaan. Ik betrap mijzelf er vaak op dat ik hardop lach tijdens het kijken van deze serie en dat is een goed teken. De serie is precies de humor waar ik van houd, heel simpel en heel flauw. Dit is pas de trailer van seizoen 1, maar er zijn inmiddels al 5 seizoen, met een 6e op komst. Mocht je van flauwe humor houden raad ik deze serie zeker aan.

Ik kijk mijn series voornamelijk via internet en Netflix is zo'n site. Ik heb nu een gratis proefmaand, maar ga deze denk ik wel laten verlengen voor een langere periode. Na deze maand betaal ik €7,99 per maand en ik kan dan alle series en films kijken die ik wil. Mocht je ook interesse hebben kan je altijd de website bekijken.

info via www.moviemeter.nl en www.netflix.com


Welke films en/of series heb jij de laatste tijd bekeken?

2 opmerkingen: