vrijdag 15 augustus 2014

#20 Stash Flash Friday | Low-budget luchtjes


Luchtjes zijn producten waar we niet vaak over schrijven, maar waar we misschien wel vaker over moeten schrijven. We hebben allebei een behoorlijke parfum stash en die stash mag gezien worden. Daarom in deze stash flash een dubbele review van twee parfums die we kort geleden hebben aangeschaft. Ben jij net zo enthousiast als wij?


Het luchtje dat ik (Evi) jullie laat zien is te koop bij Primark en zal daar ook nog moeten liggen, want het is niet lang geleden dat ik deze kocht. Midnight Kiss is verpakt in een donkerpaarse doos, maar lag in de rekken ook als tester in deze mooie flacon. De vloeistof is paars en is goed te zien in de glazen fles. Dit geeft de eau de toilette een chique uitstraling. De zwarte plastic onderdelen maken de uitstraling weer iets cheaper, want vooral de dop voelt en oogt goedkoop. Maar het is tenslotte van Primark. Je kan niet alles willen!


De noten van dit luchtje van Primark zijn onmogelijk te vinden. Dan moet ik ze maar zelf bedenken. Zoet is het luchtje zeker. Als ik topnoten aan Midnight Kiss moest toewijzen zouden dat blauwe bessen, frambozen en citrusvruchten moeten zijn. De rest van de noten moeten het luchtje iets bloemiger maken, zoals misschien jasmijn. Verder zul je 'm gewoon moeten gaan ruiken bij Primark. Hij kost €7 en bevat 50 ml. Check ook meteen even de luchtjes van Candie's Beauty bij Primark. Vooral Sparkling Pear en Sugerplum Blossom zijn heerlijk.


Een tijdje terug liet ik (Ilona) jullie een opgemaakt artikel zien met daarin een ander parfum van Playboy. Ik vind deze luchtjes gewoon geweldig qua geur en uitstraling en ben dan ook volop bezig ze allemaal te verzamelen. Dit luchtje draagt de naam 'Play It Pin Up' en het uiterlijk van de verpakking sluit hier volledig op aan. Het flesje zelf is zoals we gewend zijn van Playboy, de oortjes en het strikje, deze keer in een mooie felroze kleur. Het flesje oogt niet duur, maar dat de hele lijn hetzelfde uiterlijk heeft vind ik leuk en zorgt bij mij voor een soort verzameldrang waar ik iedere keer weer aan toe geef.


En dan het parfum zelf, het is een eau de toilette, deze is wat lichter dan een eau de parfum en zal je dus vaker moeten opspuiten om te blijven ruiken. Dat klopt ook wel, want deze parfum blijft helaas maar 3 tot 4 uur hangen. De geur van het eau de toilette is een zoete, fruitige geur, met een vleugje fris. De geur is erg speels door alle geuren die er te ruiken zijn, en de noten laten dit ook zien.

Topnoten: bergamot, ananas, perzik
Hartnoten: roos, jasmijn
Basisnoten: benzoë, sandelhout, patchoeli, praline

De parfum blijft helaas niet lang hangen, wat zonde is van de heerlijke geur, het scheelt dat er 50 ml in de flacon zit, dus dat bij sprayen moet wel goed komen. Ik kocht de parfum in de sale en betaalde er nog maar €8,75 voor, wat het voor mij erg budget maakte. De originele prijs is €17,50, maar mocht je dit teveel vinden is er ook nog een flacon van 30 ml, deze kost €13,50.

Midnight Kiss 50 ml - Primark - €7
Playboy Play It Pin Up 50 ml - diverse drogisterijen/parfumeries - €17,50

Welke 'vergeten' parfum uit je stash ligt er nog op je te wachten om gebruikt te worden?

No Comments Yet, Leave Yours!