zondag 17 augustus 2014

Alverde 3in1 Reinigingsschuim met limoen en appel


Als ik in een winkel bent als DM, een winkel met over het algemeen laag geprijsde merken, wil ik nog wel eens iets meenemen om uit te testen. Deze fles met Alverde 3in1 reinigingsschuim zag er interessant uit en ik nam 'm dus uit Duitsland mee naar huis. Voor alle late vakantiegangers en Nederlandse inwoners dicht bij de grens zou dit misschien wel een aanrader kunnen zijn op het gebied van huidverzorging.



Beauty & Fruity, wat klinkt dat leuk. Anyway, van deze lijn heeft het 3in1 reinigungsschaum (op z'n Duits) drie functies. De naam zegt het eigenlijk al:
  1. Reinigt de normale en gemengde grondig
  2. Verwijderd waterproof make-up en oogmake-up
  3. Verfrist en verzorgt de huid (sorry, mijn Duits is niet optimaal)


Alverde staat bekend om haar natuurlijke ingrediënten. Bij de ingrediënten van dit product wordt dat dan ook duidelijk aangegeven. Zo is de gebruikte alcohol denat, waar iedereen meteen naar zou kijken, gebaseerd op biologische ingrediënten en bevat het schuim natuurlijke oliën en fruitextracten. 


Het reinigingsschuim komt uit een pompje en ruikt fris en zoet naar appel en limoen. Je moet door de redelijk grote uitgang wel uitkijken dat er niet teveel uitkomt, maar het is te doen. Het ruikt dus verzorgend en verfrissend, maar is ook een geurencombinatie die ik nog niet eerder ben tegen gekomen. Het tuitje kan nog wel een beetje lekken, maar de dop zit er tegenaan als deze erop zit, dus het valt mee. Gelukkig heb je 150 ml, waar je wel een tijdje mee vooruit kunt.


De substantie is puur schuim. Ik dacht dat het zou lijken op een mousse, maar het is dus echt schuim. Desalniettemin is het wel makkelijk te verdelen over het gezicht. Je kunt het over je gezicht verdelen en eraf spoelen met water. Wanneer ik foundation, concealer en poeder, oftewel mijn dagelijkse gezichtsmake-up, wil verwijderen met dit schuim gaat dat perfect. Ik heb erna nog gecheckt of ik resten zou vinden met een watje en reinigingsmelk, maar ik vond geen spoor make-up meer. Voor die test is-ie dus geslaagd. Voor mijn oogmake-up durf ik dit overigens niet aan. Ik houd het gewoon bij mijn kokosvet. Als je dit schuim gewoon wilt gebruiken om je gezicht op te frissen, bijvoorbeeld in de ochtend, is dat ook heerlijk. Het product laat een frisse geur achter en laat de huid schoon en verzorgd aanvoelen.


Dit reinigingsschuim van Alverde is multifunctioneel. Als make-up remover is hij geschikt en als huidverzorging voelt hij fris aan. Neem zeker een kijkje bij DM als je een bezoek brengt aan Duitsland, want dit product kost maar €2,95 en kan ik je zeker aanraden.

Voor welk product van Alverde bezoek jij de DM?

1 opmerking:

  1. Klinkt erg fijn! Mijn tante komt regelmatig bij de DM, dus ik zal eens vragen of ze deze mee wilt nemen :)

    BeantwoordenVerwijderen