woensdag 27 augustus 2014

Interieur ideeën | Inrichten slaapkamer & bijna verhuizen


Omdat ik jullie beloofde op de hoogte te houden van het inrichten van mijn appartementje is hier een vervolg op mijn vorige artikel over interieur ideeën. Het is namelijk bijna tijd om te verhuizen en ik ben er dus al bijna over uit hoe alles er uit gaat zien. Ik deel het vandaag met je.



Alle muren in de woning zijn geschilderd. Van de woonkamer wist je al dat de kleur groen zou zijn, maar in mijn slaapkamer wilde ik voor een iets meer basic kleur gaan. Er moest wel wat warmte komen, dus niet te kil. Toch heb ik het altijd een leuk idee gevonden mijn meubels en wanden een basic kleur te geven en af te wisselen met een thema of kleur accessoires. Dus heb ophangen van een koord, het neerleggen van kussens of een plaid of het plaatsen van beeldjes in een bepaalde kleur.  Daarom koos ik voor een lichte taupe kleur op mijn wanden.

Bij Ikea kochten we een Pax kast in donker hout met één houten deur en één spiegeldeur. Het was een enorm proces deze in elkaar te zetten, maar ik ben, ondanks een kleine barst in een van de spiegels, heel blij met het resultaat. Ik kan er gelukkig heel wat kleding in kwijt. Het bed waarin ik zal gaan slapen is van mijn ouders geweest en is dus een donker tweepersoonsbed dat ik zal gaan bekleden met een zebra dekbed. Het is geen overall zebraprint dekbed, maar het zijn een aantal details en koppen van zebra's op de kussenslopen. Dit is waarom ik ook zo'n indruk heb gegeven op de afbeelding hierboven. Het dekbed zal heel goed matchen met mijn lampje met zebra print. Deze heb ik al heel wat jaren. Naast mijn bed zal ik, net als ik nu doe bij mijn ouders thuis, mijn Helmer kastje (Ikea) gaan gebruiken als nachtkastje. Hierin zit al mijn make-up en dit wil ik voorlopig zo laten.

Welke kasten of meubels ik verder nog wil zal ik nog moeten kiezen. Ik zit te denken om voor een kaptafel te kiezen, omdat ik het niet altijd even praktisch meer vind om op de grond voor mijn kast te gaan zitten. Nu heb ik namelijk een spiegel in mijn kastdeur. Dit laat ik jullie later waarschijnlijk weten. Misschien is het leuk om een room tour te filmen?
De lamp voor mijn slaapkamer die ik bij Ikea kocht, kun je hierboven ook zien. Het is de Knappa.


Ik zal jullie ook nog even een update geven over de woonkamer. De groene wand is fantastisch geworden. Ik ben er erg blij mee. Ook de bank wordt binnenkort geleverd en de tafel staat er met wat stoelen. De bovenstaande afbeelding komt jullie waarschijnlijk bekend voor. Ik heb sinds het vorige artikel de lampen vervangen. Aan het plafond zie je de Aläng van Ikea en bij de bank heb ik de staande Maskros gezet, want deze mooie lamp zou ik nog graag willen hebben. Ik zeg nadrukkelijk 'staande', want je hebt 'm ook in een hangende vorm. Is-ie niet cool?

De groene wand


Aanstaande zondag is de dag waarop ik ga verhuizen. Ik kijk ontzettend uit naar de nieuwe stap, maar zal natuurlijk ook moeten wennen aan verandering. De eerste week zal ik nog even zonder internet zitten, maar ik kan gebruik maken van de wi-fi op school. Ik hoop alsnog door te gaan bloggen, maar je zult hopelijk ook begrip hebben bij afwezigheid. Het normale leven gaat weer beginnen.

Liefs, Evi

2 opmerkingen:

  1. Het leukste van verhuizen is het inrichten en het maken van een nieuw thuis! ziet er leuk uit allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf dat je gaat verhuizen! Veel succes, het inrichten lijkt me juist het leukste gedeelte :)

    BeantwoordenVerwijderen