maandag 28 juli 2014

Fruit in the Spotlight #3 | Mandarijn en Sinaasappel


Het heeft me verbaasd, maar er zijn echt nog heel wat fruitsoorten waarover ik een artikel kan schrijven waarin ik een vrucht in de spotlight zet. Vandaag combineer ik er twee, omdat ze vaak samen worden gebruikt en ook redelijk op elkaar lijken. Van producten met mandarijn- en sinaasappelgeur had ik namelijk nog heel wat mooie producten liggen.


Van een deodorant kan ik me voorstellen dat je niet had verwacht deze tegen te komen in dit artikel. Vaak hebben deodorants een verzorgde, frisse en vooral bloemige geur. Deze deo van Bourjois daarentegen bevat citrusextracten en ruikt ook sterk naar citrus. Het is bijzonder, maar wel aangenaam. Deze deo koop je voor €1,99 bij Zeeman als je gewoon eens wat anders wilt en wel van een fruitgeurtje houdt. Dat hij voor 24 uur fruitig blijft ruiken lijkt me sterk, maar hij blijft redelijk lang een citrusgeur afgeven.


Deze body mist van Blond Amsterdam zal het meest fris ruikende product van dit artikel zijn. Dus eerder fris dan zoet. De overheersende geur van het product is toch wel mandarijn, maar je kunt heel goed het andere ingrediënt van deze geurspray ruiken. Dat is namelijk eucalyptus. Een echte zomerse oppepper voor je huid. Ik kocht deze fles voor zo'n zes tot acht euro bij DA.



Het merk van deze producten zou ik niet zo kunnen noemen, maar dit merk ik sowieso te koop bij Action. Klinkt goedkoop, maar de kwaliteit valt zeker niet tegen. In de pot die je links ziet, zit een heerlijke dikke en verzorgende zoutscrub. De geur is een mix van mandarijn en grapefruit en dit is dan ook heerlijk en zomers. Met de rechter pot kun je je huid insmeren met de zelfde geur. Dit is een body butter. Dan heb ik trouwens het grootste voordeel van de producten nog niet genoemd. Je betaalt bij Action uiteraard niet veel, maar de hoeveelheid product in de potten vind ik groot. De prijs ligt per product rond de twee euro en daarvoor krijg je 500 gram aan scrub of 200 ml aan body butter.


Ook van deze body lotion heb ik veel. Deze flacon met 354 ml aan body lotion met de geur tangerines kocht ik bij Bath & Bodyworks in New York. Ik weet nog heel goed dat deze afgeprijsd was naar $3. Wat een geweldige prijs voor deze topper. Ik blijf deze winkel maar aan jullie aanraden. Dan zul je wel naar Amerika moeten gaan. Verdorie is het woord dat ik zoek.


Deze lipsmacker kocht ik ook in New York, maar deze zou je misschien nog in Nederland kunnen spotten of op Ebay kunnen kopen. Het is een zoete lippenbalsem met sinaasappelsmaak. Heel verzorgend vind ik de lipsmackers niet, maar de smaakjes mogen er zeker wezen.


Dan het laatste product die je waarschijnlijk niet kunt kopen. Hierna zal ik jullie nog wat bekenden aanraden. Dit is een home spray met de geur sinaasappel en kaneel. Ik kocht deze voor een paar euro bij H&M en had ook een geurkaars met diezelfde geur. Wat een super combinatie! De geurkaars is helaas al op, maar daaraan merk je wel wat ik fijner vind ik gebruik. Ik zal toch eerder kiezen voor een geurkaars dan een home spray. Dit komt doordat de geur van een geurkaars blijft opbouwen, maar de geur van een home spray juist zal vervliegen na het spuiten. Het effect is gewoon korter. Alsnog is de geur van dit product super. Sinaasappel en kaneel is gewoon een goede geurencombinatie. 


Dit ontzettend leuke flesje is ontworpen door Moschino en bevat een parfum met topnoten van mandarijn. Ik schreef hier al eens een review over en die kun je hier lezen.


Voordat ik mezelf insmeer of besprenkel met een product met mandarijn of sinaasappelgeur was ik mezelf graag eerst met een douchegel met dezelfde geur. Deze mini die ik een tijdje geleden kocht en reviewde (link) is nog steeds niet op, maar als dat wel gebeurt zal ik waarschijnlijk de grote versie kopen. Heerlijk die satsuma, een naam die trouwens verwijst naar verschillende mandarijnrassen. 


Hopelijk heb ik jullie weer wat producten kunnen aanprijzen die jullie zochten. Als je tips hebt voor fruitsoorten kunnen jullie deze achterlaten in de reacties. Bekijk als je wilt ook de andere artikelen van Fruit in the Spotlight.


1 opmerking: