donderdag 31 juli 2014

Daisy by Marc Jacobs | Review


Nu ik al mijn werkdagen achter de rug heb en eindelijk ook vakantie kan vieren, vond ik dat ik mezelf wel kon belonen en verwennen door iets te kopen wat ik al een heel tijdje wilde hebben. Het is er nu dan toch eindelijk van gekomen dit luchtje te kopen: Daisy van Marc Jacobs.




Eigenlijk is de verpakking van het luchtje al onweerstaanbaar. De naam van de parfum is Daisy en madeliefjes zijn dan ook over de gehele verpakking wel te vinden. Niet alleen op het doosje, maar ook op de flacon zelf. De dop die je van de fles afhaalt is namelijk inclusief de bloemen. Marc Jacobs staat inmiddels wel bekend om zijn mooie en vooral vrolijke en girly flacons. Van Honey, Dot en Lola zul je waarschijnlijk ook wel hebben gehoord.


Wat me opvalt aan de noten van de eau de toilette zelf, is dat er helemaal geen madeliefjes tussen staan. Dit zijn de noten van Diasy:

Topnoten: aardbei en violet blaadjes
Hartnoten: violet bloemblaadjes en jasmijn boeket en
Basisnoten: musk en vanille

Op de topnoot aardbei na begrijp ik eigenlijk niet zo goed waarom ik zo dol ben op deze geur. Dat had ik namelijk nog niet gemeld: ik vind dit parfum fantastisch. Volgens Jacobs moet Daisy een frisse en vrouwelijke geur zijn en dat is ontzettend goed gelukt. Wat me aantrekt aan de geur is dat deze niet ruikt zoals "gewone" vrouwelijke luchtjes. Daarmee bedoel ik de chique en elegante luchtjes. Deze is daarentegen speelser. Daarnaast mag het wel een eau de toilette zijn, maar deze blijft lang hangen. Ik denk wel een uur of 6-7.


Het aantal milliliter waarvoor ik koos was 50. Bij Douglas kon je namelijk een bon inleveren voor 25% korting op een luchtje van 50 ml of meer. Deze zat bij mij in de brievenbus dus ik maakte meteen gebruik van de gelegenheid. Uiteindelijk betaalde ik dus €49,96 en de volledige prijs is €66,61. Daarnaast was er ook nog keuze uit andere varianten op Daisy. Net nieuw is Daisy Dream en je kunt kiezen voor Daisy Eau So Fresh. Toch vind ik dit eerder luchtjes die iets minder sterk ruiken en je dus beter kunt kopen "bij" de originele variant. Als ik jou was, zou ik kiezen voor Daisy.

Hoe omschrijf jij de geur van Daisy?

3 opmerkingen:

  1. Ik ben ook nog altijd zo enorm blij met dit geurtje. Wanneer ik hem opspray weet ik dat het zomers is. In de winter laat ik deze parfum namelijk vaak staan maar in de zomer kan ik er geen genoeg van krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen