maandag 7 juli 2014

Fototutorial ooglook Golden Orange


We zijn door naar de halve finale van het WK! Toen ik gisteren met wat vrienden de wedstrijd ging kijken, wilde ik wel iets van oranje in mijn look laten terugkomen. Ik maakte deze look en deel 'm graag met jullie. Dan kunnen jullie deze misschien namaken aanstaande woensdag!

Mijn huid lijkt op de eerste foto heel oranje. Dat ligt allemaal aan de belichting! 



Voor de basis van de look gebruikte ik het Sleek Ultra Matts V2 palette en de grijze kleur bracht ik aan in de crease. Ik zorg dus voor een matte basis met schaduw. Na de grijze kleur pakte ik een klein beetje van de zwarte kleur uit het palette. Deze bracht ik aan in de buitenste ooghoek. Het geheel blendde ik met een blendingkwast. Ook aan de buitenkant onder mijn oog maakte ik wat schaduw.


Om weer een iets lichtere basis op het bewegende ooglid te maken, bracht ik de witte kleur uit het Sleek palette aan. Nu gaan we uiteraard verder met de oranje kleur in de look.



Voor deze look gebruik ik zelf het pigment van Essence met de naam Safety First. Deze is jammer genoeg niet meer te koop, maar je zou in principe elke oranje oogschaduw of pigment kunnen gebruiken. ik wil jullie niet op kosten jagen, maar een erg goede dupe van dit pigment is MAC Melon. Ik zal je nu vertellen over hoe ik het pigment gebruik. Ik maak mijn platte oogschaduwkwast nat en strooi wat pigment op de bovenkant van mijn hand. Daar druk ik mijn kwast in en deze breng ik deppend aan op het bewegende ooglid. Als ik klaar ben met een oog, breng ik de rest aan onder mijn oog.



Ik maak de look af met een eyeliner en wat mascara en dan is deze klaar.


Het is niet zo goed te zien op de foto, maar ik draag nog een matte bronzer van Sleek uit het Face Form Light palette en een blush van Essence uit een LE. Verder draag ik niets op mijn lippen. Ik hoop dat zo'n fototutorial jullie bevalt. Als je wilt zien hoe ik een bepaald palette of ander product gebruik, kun je dit gewoon vragen in de reacties.

Met welk product wil jij dat ik een ooglook fototutorial maak?

4 opmerkingen: