zaterdag 5 juli 2014

Action test | Aloë Vera Juice en Invisibobble dupe


Wéér die Action? Jep, want we zijn iedere keer weer enthousiast en op zoek naar dingen om voor jullie uit te proberen. Vandaag twee producten die niets met elkaar te maken hebben, maar wel beide lekker goedkoop zijn: haarelastiekjes en het welbekende Aloë Vera water.



Aloë Vera Juice

Ik heb altijd veel mensen dit water zien drinken, maar vond het er maar vreemd uit zien. Drinken van een plant? Het is blijkbaar mogelijk, maar is het ook lekker? Je kunt geen mening hebben voor je het probeert.
Dit drankje is van het merk Aloi en bestaat maar uit een paar ingrediënten. Er zit vitamine C in en op de verpakking staat ook duidelijk dat er geen suiker is toegevoegd. In het flesje zit 500 ml.



De Aloë Vera gel die bij de ingrediënten is te lezen, is bij het drinken duidelijk te proeven. Ook kun je ze goed in je glas en in het flesje zien drijven. Het is even vreemd, maar het went.


De smaak van het drankje? Zoet! Dit hadden we niet verwacht. Het doet ons denken aan snoepjes en drankjes met de smaak grape en dat is niet vreemd aangezien er druiven aroma in zit. We zijn dus bang dat de smaak van de plant zelf niet heel erg naar boven komt, maar dat je vooral het aroma proeft. Maar lekker, gezond en goedkoop is natuurlijk enkel positief. Een flesje van 500 ml kost bij Action ongeveer 80 cent, maar ze verkopen er ook grotere flessen van een liter of anderhalf. Ook zie je soms bij de Action Aloë Vera Juice met aardbeiensmaak. Een tip: bij Xenos zijn nog veel meer smaken verkrijgbaar. De prijs is daar ongeveer even hoog, maar er is keuze uit de smaak neutral (deze), aardbei, perzik, citroen en mango. De mango variant hebben we geproefd en die was ook heerlijk!

Invisibobble dupe

De invisibobble van John Beerens is in de afgelopen tijd razend populair geworden. Van dat merk koop je drie elastieken voor €4,20. Dit zouden elastieken zijn die geen bobbel achterlaten in het haar. Bij Action kan dat een stuk goedkoper. Daar heb je er namelijk zes voor €0,59. Omdat Ilona krullen heeft en ik stijl haar heb, hebben we ze voor beide haartypen kunnen testen. 


Ilona: Toevallig moest ik een tijdje terug de hele dag werken van 9 tot 17. Met mijn werk ben ik verplicht om mijn haar in een staart te dragen, een perfect moment dus om dit elastiek te testen. Het eerste wat mij op viel was dat het een heel licht elastiekje was dat erg gemakkelijk is om m'n haar mee vast te binden. M'n haar heb ik maar één keer hoeven vastmaken en daarna zat het de hele dag in model. Het verwijderen van het haarelastiekje vond ik minder handig, normaal trek ik het elastiek er zo uit (niet goed voor je haar, ik weet het), maar nu moest ik m'n haar er per pluk uithalen. Ook liet het elastiek gewoon een 'bobbel' achter in m'n haar en daarmee is dit product voor mij nogal een tegenvaller. Voor mijn krullende haar doet het niet wat wordt belooft en daarom vind ik deze dupe van de Invisibobble dan ook niet beter of fijner dan een normaal elastiekje.


Evi: Voordelen die ik meteen zag in het haarelastiek van Action, zijn het lichtgewicht en de vastheid. Na het dragen van een gewoon haarelastiekje heb ik vaak last van 'haarpijn', omdat mijn haar redelijk zwaar is en ik na een lange dag met mijn haar vast last krijg van een pijnlijke hoofdhuid. Bij deze van Action heb ik daar helemaal geen last van. Ook blijf het elastiek een hele dag goed op zijn plek. Ik hoef mijn staart niet overnieuw te maken, wat ik bij een gewoon elastiek wel heb.
Ik had verwacht dat het moeilijk zou zijn dit elastiek uit het haar te halen, maar dit viel ontzettend mee. Als ik eerst een slag om mijn staart weghaal, kan ik de rest zo uit mijn haar trekken. Het gaat prima. En ten slotte is het natuurlijk de vraag of dit elastiek een bobbel achterlaat in mijn haar. Dat gebeurde enkel als mijn haar nog een beetje nat was, maar met droog haar was dit zelfs na een hele dag geen issue. Goedgekeurd!


De conclusie zou kunnen worden getrokken dat het elastiek op verschillende haartypen een ander effect heeft. Ilona heeft erg dun haar en mijn haar is nogal dik. Ik kan me voorstellen dat er in dun haar eerder een bobbel achterblijft. Mijn dikke haar valt meestal meteen weer recht naar beneden. Hoewel Ilona nogal negatief is over het elastiek van Action, noemt ze wel dat deze licht is en goed blijft zitten. Ook ik zie deze voordelen opvallen. Door deze voordelen vervang ik gelijk al mijn elastieken door die van Action. Dit zou jij ook makkelijk kunnen doen voor die ontzettend lage prijs. Ik kan je voorstellen dat je minder hoofdpijn krijgt van het lang dragen van deze elastieken en je kunt ze ook nog kopen in een set van zes in allerlei verschillende kleurtjes. Een ontzettend leuke deal van Action, again!

Koop jij deze koopjes?

4 opmerkingen:

  1. haha wilde reageren met ik ga ze toch ook maar kopen want ze lijken me heel fijn... maar heb net vandaag mn haar kort geknipt en dat was ik even vergeten haha! de elastiekjes lijken me vooralsnog heel fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat ontzettend speciaal dat aloe vera drankje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Des stukjes die je ziet is druivenpulp;) en het drankje smaakt zo zoet omdat er suikers aan toegevoegd zijn. Als dorstless is dit prima maar voor je gezondheid doet het niks door de lage percentage aan aloe. De Aloe vera dranken van Forever Living hebben het hoogste percentage aan aloe en doet ECHT wat met je gezondheid. Je leest hier meer over op mn fb Pure Beauty(met het paarse logo)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dan kan Ilona beter de invisibobble bestellen bij douglas. bij sommige sites staat er dat als je invisibobble besteld dat je boven 30 euro geen verzendkosten betaalt , dan heb je een hoop elastiekjes. ze gaan heel lang mee. ik heb sommige al anderhalf jaar en ze zijn nog steeds heel en worden ook gewoon klein als ik ze in een bakje heet water leg. en gebruik een tante teezer, ik weet het ze zijn duur maar heel goed voor je haar. die kan je ook bestellen bij douglas. maar je kan er ook gewoon voor de elastiekjes en de borstel binnenlopen en beide aanschaffen zit je ook niet aan verzendkosten vast. bij cosmo kappers hebben ze deze ook en zelfs Hizi hair heeft ze. gewoon een kapsalon van cosmo of Hizi hair binnenlopen ernaar vragen en kies zelf welke je wil. ze geven daar ook advies over welke kleuren goed bij jouw haar passen. dan heb je meteen de goede kleuren te pakken. bij douglas liggen ze in een bak met duidelijk: invisibobble elastieken, kan niet missen.

    BeantwoordenVerwijderen