maandag 23 juni 2014

Personal update: geslaagd, dit vieren en weer door


Na al het zwoegen en zweten is het dan toch gelukt, IK BEN GESLAAGD! Eindelijk af van die vervelende middelbare school, het volgen van vakken waarbij je je constant af vraagt 'wat heb ik hier later aan?' en nooit meer een uur hoeven te fietsen naar school. Mijn middelbareschooltijd kan ik eindelijk achter mij laten en mij gaan focussen op de toekomst.

12 juni was de dag waarop ik de uitslag zou gaan krijgen. Ik zat vol zenuwen, omdat ik er heilig van was overtuigd dat ik 3 vijven zou hebben en daarmee dus zou zakken. Toen mijn mentor belde kon ik naast m'n naam dan ook weinig uitspreken, tot het verlossende bericht kwam, GESLAAGD! Ik gilde alles bij elkaar en bood ook nog even m'n excuses aan m'n mentor aan omdat ik hem half doof had geschreeuwd, vervolgens liet ik al m'n vrienden via app weten dat ik geslaagd was en dat ik ook eindelijk aan een opleiding kon beginnen (veel van mijn vrienden zijn vorig jaar geslaagd). Vervolgens rende ik naar de schuur, pakte de vlag en hing deze vol trots op. 's Avonds kwamen er nog wat vriendinnen langs om het te vieren en omdat het lekker weer was deden we dit met een barbecue.


Geslaagd was ik dan eindelijk, maar wat nu? Ik had mij ingeschreven voor een opleiding en nu ik officieel was geslaagd, kon ik deze inschrijving afronden. Ook moet ik veel gaan regelen, ik ga namelijk op kamers, het huis uit! De opleiding die ik ga volgen, Farmakunde, is namelijk maar op één locatie te volgen en deze is op de hogeschool Utrecht. Nu wil ik dus graag in Utrecht (of omgeving) gaan wonen, omdat vanuit de Noordkop reizen niet echt ideaal is. Ik heb al wat kamers op het oog, dus ik hoop dat er iets moois uit komt.


Nu denk je misschien: 'is dit dan de reden waarom je zo lang niet hebt geblogd?' Nou, nee, het is niet dat ik ineens niet meer blog omdat ik geslaagd ben, dat is een beetje raar. Wel is het zo dat ik de laatste weken, eigenlijk al sinds m'n examens over zijn, heel veel heb gewerkt. Je hebt misschien al eerder kunnen lezen dat ik in een supermarkt werk als (hoofd)caissière en dat werk heeft de laatste weken behoorlijk wat vrije tijd opgeslokt. Daarnaast ben ik afgelopen week ook nog een begonnen met het werken bij de boer, dit samen kost gewoon heel veel tijd en tijd maken om te bloggen is dan erg lastig als je bijna dagelijks van 07:30 tot 20:30 aan het werk bent. De vrije tijd die ik dan wel heb besteed ik aan vrienden of het inhalen van slaap die ik nu ook niet veel heb, het is zwaar, maar ik wil wel het bloggen weer oppakken, want ik mis het echt enorm.

Ik hoop dat ik jullie op deze manier een beetje bij heb kunnen praten en uitleg heb kunnen geven waarom jullie de laatste tijd minder berichten van mij zien. Gelukkig heeft Evi alles heel erg goed opgepakt en hier wil ik haar ook voor bedanken! Toch handig, zo'n blogpartner haha.

Liefs, Ilona



3 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd, ik ga ook in Utrecht studeren! :) Maar dan faculteit gezondheidszorg.
    Liefs,
    Deveney
    www.seture.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. So hee je bent veel aan het werk! Gefeliciteerd met je diploma :)

    BeantwoordenVerwijderen