zondag 22 juni 2014

Battle: Instant noodles van Xenos | Chicken flavour


Naar mijn mening zijn noedels het allerbeste 4-uurtje. Niet ongezond, heel makkelijk en helemaal niet duur. Bij Xenos hebben ze ontzettend veel soorten. Ik nam drie bekertjes mee en zet ze tegen elkaar op. Welke is de lekkerste?


Als ik thuis kom van school en we het komende uur nog niet gaan dineren, heb ik vaak trek in iets dat vult. Iets waarmee ik het nog even uithoud tot het avondeten. Noedels zijn daarvoor de perfecte oplossing. Het is beter dan grijpen naar iets als een pak koek of een zak chips. De noedels die bij ons in de supermarkt te koop zijn en die ik het meest vaak eet zijn die van het merk YumYum. Deze zijn verpakt in een zakje en het is gewoon noedels met kipbouillon. Verder niets bijzonders, maar wel lekker. Het is daarom wel leuk ook eens wat andere soorten en merken te proberen. Wel kies ik altijd voor de smaak kip, omdat ik weet dat smaken als garnaal en groenten me vaak niet bevallen. Ik houd er niet erg van nieuwe dingen uit te proberen, dus op deze manier is het nog een klein beetje veilig. Ik zal je de drie bekertjes noedels van Xenos laten zien.


MAMA instant noodles cup met chicken flavour

Het merk MAMA komt me van de drie bekertjes het meest bekend voor. Het bekertje is net als de anderen verpakt in plastic. Als garnering wordt op de verpakking gedroogde groenten en getextureerde soja-eiwit genoemd. De garnering ligt op de noedels in het bekertje. Verder bevat het bekertje een zakje met soepkruiden en een vorkje. Handig!




Om te beginnen heeft de noedelsoep geen gewone smaak van kipbouillon. Het smaakt nogal pittig, maar voor mij is het nog net te doen. Als je echt een hekel hebt aan pittig eten, zou ik deze noedels wel overslaan. De soep doet me een klein beetje denken aan ketjap. Ik vind 'm lekker! Wel nam ik na het eten ervan een beker melk, om het pittige even weg te laten zakken. Ik zou ze om die reden niet dagelijks eten, want dan is de smaak misschien iets te heftig. De groenten bij de noedels zijn precies genoeg voor een extra toevoeging.


Nongshim Oolongmen Chicken noodle soup

Het volgende bekertje noedels bevat geen vorkje, maar wel een hele berg garnering. Hiernaast zit er uiteraard een zakje soepkruiden bij. 





Deze noedels smaken wel een stuk meer dagelijks en ook een stuk meer naar kipbouillon. Wel is hier een stuk meer garnering aan toegevoegd. Iets wat ik daarvan minder lekker vind zijn de stukjes gedroogde vis. Dit zijn de gele rondjes die je op de foto ziet. De smaak daarvan is nogal heftig en ik vind die niet passen bij de kipsmaak van de noedels zelf. De andere garnering, de Chinese kool, wortel en soja, vind ik daarentegen wel erg lekker. 


Picnic Cup instant noodles met chicken flavour

Dit bekertje noedels bevat de grootste uitrusting, maar is qua garnering nogal saai. Er zitten her en der wat verdwaalde gedroogde stukjes groenten in, maar meer ook niet. Wel is er naast een handig vorkje en een zakje soepkruiden nog een zakje met palmolie te vinden. Het bekertje zelf is vergeleken de andere twee ook het meest handig. Deze is namelijk stevig van plastic en heeft in plaats van een papieren lid een plastic deksel. Dit bekertje ga ik hoe dan ook hergebruiken.




Meestal laat ik de olie bij noedels achterwege, maar ik wilde het bekertje natuurlijk in zijn geheel voor jullie testen, dus gooide ook de olie met knoflook erbij. Achteraf denk ik dat de noedels zonder deze knoflookolie een stuk minder lekker waren geweest. Nou ja, in ieder geval zat er dan een stuk minder smaak aan, want ook van de garnering zal dit niet komen. De kipbouillon is gewoon goed en de knoflookolie maakt dit net een stukje beter. Prima noedels met een handig bakje.


Als ik eens iets anders zou willen dan de noedels met kip bouillon die ik altijd eet, zou ik kiezen voor de eerste optie. Deze zijn anders dan anders. Als ik een bekertje noedels zou willen om elke dag te kunnen eten, zou ik gaan voor de derde optie, omdat de smaak mild is, maar toch iets extra's heeft door de olie die erbij zit. Het voordeel van deze twee keuzes is bij beide dat er een vorkje in het bekertje zit. Het overige bekertje noedels heeft dat namelijk niet. Aan de prijs kan je keuze in ieder geval niet liggen. De bekertjes kosten allemaal namelijk €0,89 per stuk. Je koopt ze bij Xenos.

Welk merk noedels vind jij lekker?

1 opmerking:

  1. Ik ben niet zo'n huge noodles fan.. ik vond ze best wel vies toen ik het geprobeerd had, haha.

    BeantwoordenVerwijderen