zaterdag 14 juni 2014

Fruchtexplosion geurkaars van bellakerzen


Daar heb je haar weer met haar geurkaarsen... Jep! Maar de kaars die ik pas geleden kocht heeft iets extra's. Er zit een verrassing in verstopt. Als je benieuwd bent naar die verrassing, zul je dus gewoon even verder moeten lezen.



Op BellaCandles.nl bestelde ik een tijdje terug een geurkaars. Dit is een website die kaarsen verkoopt van het Duitse merk BellaKerzen.Vijf werkdagen later werd mijn kaars geleverd. De levertijd is dus nog te overzien, maar op de website staat ongeveer twee werkdagen. Die waren bij mij dus ruim overschreden. Hij arriveerde in een doosje en was goed en veilig ingepakt in piepschuim.


De kaars die ik kocht heeft de geur Fruchtexplosion en bevat dus de geur van allemaal soorten vruchten, zoals ananas, appel, druiven, peer, enzovoort. Dat is in ieder geval wat ik kan opmaken uit de plaatsen op de kaars zelf. Toen ik aan de kaars rook, was ik een beetje teleurgesteld. Ik had de geur een stuk sterker en zoeter verwacht. Desondanks is het een aangename geur en omdat de kaars zo groot is (tot wel 100 branduren!) verspreidt de geur zich snel, maar subtiel.


Nu ga ik het hebben over de verrassing. In de kaarsen van BellaKerzen zit namelijk een ring verstopt die een waarde kan hebben van €25 tot wel €250. Op de Facebook-pagina worden regelmatig foto's gedeeld van mensen die de ring uit hun kaars hebben gehaald en de enige waardes van ringen die ik tot nu toe heb gezien zijn €25 en €35. Het kan aan mij liggen, maar de toevoeging van die waardes snap ik niet helemaal. Een ring is toch gewoon wel of niet jouw smaak> Misschien zou je de duurdere ringen ergens kunnen inwisselen voor geld, maar die keus is natuurlijk volledig aan jou.
Je kunt er voor kiezen je kaars eerst helemaal op te branden, maar bij mij kwam na zo'n vijf uur branden al een bolletje folie bovendrijven. Het is best simpel om deze uit je kaars te vissen, maar het is een vettig knoeiwerkje om de ring te bevrijden uit het balletje. Wel zit de ring schoon en netjes verpakt in een extra zakje.



Mijn ring heeft een waarde van €35 en is goud met een groen steentje. Dit groene steentje is omringd door kleine diamantjes. Als ik eerlijk ben, vind ik de ring redelijk goedkoop ogen. Alsnog is het wel een ring die ik in het dagelijks leven zou dragen, want ik vind 'm wel mooi. Hij is nog net iets te groot voor mijn middelvinger, maar het is te doen. BellaKerzen gebruikt uitsluitend de meest gangbare maten, zoals staat vermeld op de site.


Ik heb gemengde gevoelens over de kaars. Van de geur en de ring had ik een net iets betere kwaliteit verwacht, maar voor 100 branduren en een ring is de kaars niet vreselijk duur. Al een aantal weken staan de kaarsen op de website met 50% korting, dus voor die korting hoef je je waarschijnlijk niet te haasten. Ze zijn afgeprijsd van €24,99 naar €12,49 per stuk. Daar overheen komt nog €6 verzendkosten, maar die hoef je niet te betalen als je €40 besteed op de site. Dit zou betekenen dat je vier kaarsen koopt. Gelukkig is er keuze uit wel acht soorten, die variĆ«ren van fruit, naar bloemen en zelfs naar chocoladetaart. Heel misschien zou ik die met de geur van chocoladetaart nog wel eens willen uitproberen. Wie weet...

Ga jij een BellaKerzen geurkaars bestellen?

1 opmerking: