vrijdag 13 juni 2014

#14 Stash Flash Friday | Body Butters


Zacht, romig, stevig of dik. Waar hebben we het over? Inderdaad, body butters! Ze komen in alle geuren, kleuren en maten, maar we hebben nooit echt iets hierover geschreven. Hoog tijd dus om dat te doen, deze keer in een stash flash. Het was niet moeilijk deze keer om een keuze te maken, want onze favorieten konden we er meteen uithalen om aan jullie te laten zien.


De eerste body butter die we jullie vandaag laten zien is er eentje van de Body Fruit lijn van Kruidvat. De geur is moeilijk te omschrijven, maar ik (Evi) ga het toch proberen. Het is een fruitige geur van blueberry en lychee. Ik weet niet precies hoe lychee ruikt, maar van blueberry ben ik een groot fan. Ook om op te eten, mmm... De butter ruikt ontzettend zoet en doet me erg denken aan het poeder dat je in een bakmix voor kwarktaart kunt vinden. En dan uiteraard de bosvruchten versie. Dat is echt de beste omschrijving.



De substantie is nogal stevig, maar wel redelijk goed smeerbaar. De butter is absoluut niet vet. Hij trekt, zoals op de verpakking ook staat, ontzettend snel in en dezelfde zachte fruitige geur blijft lang achter op je huid. Ik weet niet hoe positief jullie dat vinden, maar deze body butter ruik ik een dag later bij het douchen nog. Ik smeer het na het douchen op, dus het blijft echt 24 uur op je huid zitten. Bij de volgende douchebeurt wordt je huid weer vochtig, waardoor de geur opnieuw vrijkomt.


Deze body butter is de volle prijs van €2,55 helemaal waard. Vooral in vergelijking met body butters van The Body Shop van €16 is het een aanrader, want de kwaliteit kan er echt aan tippen! De body butter is, heel logisch, te koop bij Kruidvat.


De tweede body butter die ik, Ilona, ga laten zien is een body butter met de geur van mango. Als het om het eten van fruit gaat is dit mijn favoriete vrucht en ook qua huidverzorging vind ik dit meestal de fijnste geur die er is. De body butter is bijna op, maar nog niet helemaal leeg en dat maakt hem meteen geschikt om deze te laten zien in een stash flash.



De body butter heeft de oranje/gele kleur die meteen aan mango doet denken en ook bij het open draaien van de verpakking komt de geur je tegemoet, heerlijk! De body butter heeft een stevige substantie en je moet opletten dat je niet teveel gebruikt, want de butter is erg lastig uit te smeren. De body butter laat een lichtelijk vette laag achter op de huid, maar hiermee merk je wel dat de dag erna je huid nog steeds zacht en soepel is, wat ik persoonlijk erg fijn vind.


Deze body butter is naar mijn mening heerlijk, niet alleen de substantie, maar ook de prijs. Voor €1,99 haal je deze body butter al in huis. De body butter is te koop bij de Big Bazar en er zijn meerdere soorten te vinden, o.a. vanille, citrus, aloĆ« vera en kokos. In de verpakking zit 220ml en hier kan je echt heel erg lang mee doen, ik ga ook zeker de andere geuren nog eens testen.

Wij zijn allebei heel tevreden over de body butters. Een fijne substantie en een goede verzorging voor de huid. Dat de producten budget zijn is voor ons ook alleen maar positief.

Wat vind jij een fijne body butter?

2 opmerkingen:

  1. Vooral die van het Kruidvat lijkt me heerlijk! Ik heb een scrub in die geur en die is ook superfijn! Zelf heb ik vooral body butters van The Body Shop, zeker ook aanraders maar natuurlijk een beetje duurder X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik vooral die van The Body Shop, die zijn heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen