maandag 19 mei 2014

Review: P2 lipsticks | Street Market en Lovestory


Tijdens mijn tripje naar Berlijn kon ik de DM-drogist niet overslaan. Eerder liet ik twee nagellakjes van het merk zien die een vriendin meenam uit Duitsland en wat ik toen concludeerde was dat P2 goedkoop is en van fantastische kwaliteit. Vandaag laat ik je twee lipsticks van het Duitse merk zien en wie weet ben ik wel even enthousiast als bij de nagellakjes.


P2 heeft meer verschillende soorten lipsticks in de schappen liggen, maar ik ging voor deze twee: Pure Color en Sheer Glam. De Pure Color lipsticks beloven volgens P2 een intense kleur en glans, niet in de lijntjes te trekken en de lippen niet uit te drogen. De Sheer Glam lipsticks hebben een hoogglans afwerking en de koele tinten van de lijn zorgen voor voldoende expressie in het gezicht.

Bron: DM



De kleuren die ik meenam zijn 151 Market Street (Pure Color) en 008 Lovestory (Sheer Glam). Market Street en Lovestory zijn nog redelijk nieuw bij P2. Deze kleuren werden in de assortimentsvernieuwing dit voorjaar geïntroduceerd.


Ik merkte bij het maken van de swatches al gauw verschil tussen de twee soorten lipsticks. Voor de kleur van de Sheer Glam lipstick ben ik een stuk vaker over mijn arm heen en weer gegaan, voor een intense kleur. Dit is logisch, want de lipsticks horen 'sheer' te zijn. Toch vind ik het pigment niet tegen vallen.


De belofte die P2 bij de pure color lipsticks maakt om niet in de lijntjes te trekken is als je het mij vraagt al snel gebroken. De lipstick is veel te romig om überhaupt netjes aan te brengen. Of ben ik gewoon een kluns? Wat ik je kan aanraden is eerst met een lippotlood de lijnen aan te geven en dan na het aanbrengen van de lipstick even happen op een papiertje. Wel zal dan de felle kleur en de glans van de lipstick een beetje verloren gaan, maar ik ben gewoon niet tevreden over het resultaat. Jammer! Daarnaast ben ik niet helemaal fan van veel glans, maar dat is persoonlijk.


Hier kun je zien hoe Street Market eruit ziet na te happen op een papiertje. Ik ben alsnog erg tevreden over de kleur. En ook op deze manier bleef de lipstick zo'n drie à vier uur zitten.



Ik was op zoek naar een 'my own lips but better'-lipstick, maar deze is toch iets te koel voor mij. Toch is de kleur mooi en een goede aanvulling op mijn stash. Ik vind 'm namelijk een unieke kleur hebben. Het is er eentje die je niet vaak tegen komt. Daarnaast vind ik de afwerking van deze Sheer Glam lipstick iets fijner dan die van de Pure Color lipstick, want hij is een stuk minder romig en brengt dus fijner aan. Deze blijft ook drie à vier uur zitten en dat is prima.


Voor €1,95 zijn deze lipproducten van behoorlijke kwaliteit. Ze zijn inderdaad niet uitdrogend, maar kunnen nog wel iets in de lijntjes trekken. Dat mag de pret niet drukken, want gelukkig blijven de lipsticks wel een poosje op je lippen zitten. De goede prijs-kwaliteitverhouding maakt dit leuke producten om bij de DM-drogist aan te schaffen.

Ga jij voor Pure Color of Sheer Glam?

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kleurtjes !! Ze staan je super mooi !! X Denise

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind de bovenste kleur vooral heel mooi, vind hem niet verkeerd eruit zien op je lippen! persoonlijk hou ik wel van een romige lippenstift en de glans mistaat ook niet! hij staat je heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Street Market staat je echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen