zaterdag 17 mei 2014

Review: MAC oogschaduws | Steamy en Cranberry


Dit is een spannend moment. Waarom? Omdat ik mijn eerste aankopen bij MAC heb gedaan en ik je nu laat weten wat ik van mijn twee nieuwe oogschaduws vind. Word ik net zo enthousiast van het merk als andere bloggers?


In mijn shoplog van Berlijn liet ik ze al zien: Steamy en Cranberry, twee mono oogschaduws. Ik dacht: ik ga een dagje lekker shoppen, dus ga er meteen helemaal voor. Ik bezoek af en toe een drogist of een kledingwinkel, maar echt shoppen komt er vaak niet van. Nu had ik al een tijdje voor dit weekend gespaard. Maar nu genoeg over mijn koopgedrag. Op naar de producten.



De verpakking is prima en lijkt, zoals ik al dacht, erg op de verpakking van de MeMeMe oogschaduw die ik een paar weken geleden reviewde. Misschien is de verpakking nog wel iets lichter en goedkoper dan die van de quattro. Maar ik heb niets te klagen. Het gaat tenslotte om what's on the inside. Haha!


Steamy is een redelijk donkere turquoise kleur met een gouden glans. Deze is goed zichtbaar in het zonlicht, waarin ik de foto's maakte. Ik denk dat ik dit vaker ga doen met make-up als oogschaduws en blushes. 


Op naar Cranberry, een kleur die je met de naam al goed kunt omschrijven. De tint is namelijk net zo bordeauxrood als de vrucht zelf.



Hier zie je een look die ik maakte met Steamy en een aantal kleuren uit het Catrice 090 Before Or After Eight? palette. Deze is helaas niet meer verkrijgbaar, maar je zou natuurlijk andere bruine tinten kunnen gebruiken.


Deze ooglook maakte ik met Cranberry als basis en en een tweetal kleuren uit het Essence All About Nude palette.

Er komt redelijk veel pigment van de oogschaduws af, maar deze wordt pas sterker als je de kleuren opbouwt. Ik vind het fijn als oogschaduws zo werken. Sommigen zijn zo sterk dat er moeilijk mee te werken is en sommigen zijn juist helemaal niet op te bouwen. Deze zit er tussenin en dat is zeker een pluspunt. Een ander pluspunt is dat de mooie glans van de oogschaduws de hele dag zichtbaar blijft en je dus de hele dag van de kleur kunt genieten. Vooral in het zonlicht valt me op dat ik de oogschaduws een stuk mooier vind, dan wanneer ik binnen ben. Gelukkig komen de zonnige tijden er weer aan!


De vraag is nu: Ga ik vaker oogschaduw van MAC aanschaffen? Ik zal ja zeggen als het om een bijzondere kleur gaat die je nergens anders tegenkomt. Voor Steamy geldt dat zeker weten, maar ook met Cranberry ben ik niet ontevreden. Steamy is voor mij wel de mooiste van de twee, want de gouden glans van de turquoise oogschaduw is echt uniek. Maar de pigmentatie van het merk Sleek is naar mijn mening eigenlijk even fantastisch en in vergelijking zijn palettes van het merk een heel stuk goedkoper. Ook Kiko is naar mijn mening even fijn, maar daar zul je over een week een review van zien.
Omdat de reden hierboven kan ik niet begrijpen dat mensen bijvoorbeeld een bruine oogschaduw kopen van MAC, als er zoveel goedkopere merken zijn. Dat zou ik namelijk nooit doen. Wat ik je kan aanraden, is langs een MAC counter gaan en gewoon lekker gaan swatchen. De oogschaduw met het wauw-effect kun je dan zeker wel gaan aanschaffen, want het geeft ook wel een klein beetje een luxe-gevoel om zo'n mono in je stash te hebben. Check dan vooral even Steamy en Lucky Green (deze was bij de counter waar ik was uitverkocht). Ik zal binnenkort een kijkje gaan nemen bij de mineralize skifinishes. (sorry bankrekening!)
Mono oogschaduws van MAC zijn verkrijgbaar bij MAC counters, Bijenkorf en een aantal Douglas filialen voor €18,50.

Welke oogschaduw van MAC wil jij het allerliefste hebben?

7 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kleurtjes ! En mooie looks heb je er mee gemaakt ! X Denise

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige oogschaduw van MAC he, mooie aankopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige kleurtjes! Dat zijn vast twee goede aankopen geweest :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Steamy <3 Vooral omdat die zo'n gouden glans heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mijn bankrekening vind het ook niet zo leuk... als je eraan begint raak je verslaafd heb ik gemerkt... hahaha de blushes zijn ook zo mooi! mooie oogschaduws heb je uitgezocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Cranberry heb ik zelf ook, hij is mooi! De groene vind ik ook echt geweldig, wat een mooierd :)

    BeantwoordenVerwijderen