vrijdag 16 mei 2014

#13 Stash Flash Friday | Action MAX & MORE 2 in 1 eyeshadow smokey duo sticks


Het is elke week weer even graaien in mijn stash naar iets voor een Stash Flash Friday, maar van deze 2 in 1 eyeshadow smokey duo sticks heb ik er zoveel dat ze eigenlijk niet te missen zijn. Ik ga jullie van deze sticks van Action vandaag alle swatches laten zien, so be prepared!



De sticks zitten per twee verpakt, maar omdat ik ze al een heel tijdje heb, weet ik niet meer welke bij elkaar horen en welke namen ze hebben. De namen stonden namelijk ook op de verpakking en die heb ik weggegooid. De sticks hebben een draaisysteem, waarbij je de sticks uit kan draaien tot nog best veel product. Wanneer je ze weer naar binnen draait klikken ze vast, wat ik zelf erg handig vind. Wel vind ik het bij deze sticks, net als bij de lipsticks van MAX, jammer dat ze niet helemaal naar binnen draaien. Dit zorgt er namelijk voor dat je voorzichtig moet zijn dat je ze niet beschadigt bij het sluiten met de dop.



Een pen heeft twee kanten: een kleine puntige kant en een grote stompe kant. Hierbij is bedoeld de kleur aan de stompe kant aan te brengen over het gehele ooglid en de kleur aan de puntige kant aan te brengen in de crease. Elke pen staat dus voor een complete look. Er is één stick waarbij ik dat verrassend vind. Die zul je zo zien. 



Hier zie je de swatches van de twee kanten van de pen naast elkaar. Het zijn de meer naturelle kleuren van de zes pennen. Bij het eerste duo vind ik de zalmkleur van de stompe kant fantastisch mooi. De bruine kleur die er bijhoort is daarentegen weer iets minder gepigmenteerd. Met de oranjebruine tint van het tweede duo had ik ook wat moeite met aanbrengen, maar daar was de bruine stick-genoot weer fantastisch. Op deze manier kun je wel merken dat ik gemengde gevoelens heb over deze sticks. De groene kleur is van dit rijtje qua pigment de grootste topper. Ten slotte zie je weer een bruine kleur waar ik niets over heb op te merken.



Dit zijn de iets heftigere kleuren van de zes. Het eerste duo is voor mij meteen de beste. Deze doet me denken aan de quattro van Catrice: 080 Yellow Submagreen. Prachtige kleurencombinatie en goed pigment. Het volgende duo is de combinatie die ik verrassend vind. Ik zou eerder de roze kleur over mijn ooglid aanbrengen en de donkere paarse kleur in mijn crease. Wat me ook opviel, is dat de stompe kant van de stick een stuk blauwer is dan de paarse swatch op mijn arm. Alsnog zijn het mooie kleuren met redelijke pigmentatie. Het laatste duo is een beetje zwart en grijs. Het zijn niet erg bijzondere en ook niet hele sterke kleuren. 

Ooglook met de stick van de allereerste swatches.

Op het ooglid zijn de kleuren een stuk minder goed gepigmenteerd. Dit komt door de penvorm, want bij het wrijven zijn je ogen snel te vet om de kleur op te nemen. Bij andere jumbo eyeshadowpencils heb ik dat niet, maar bij deze brengt de kleur erg vlekkerig aan. Dit is eigenlijk het geval met alle sticks. Het idee is natuurlijk leuk en in de crease vind ik de pennen wel ontzettend fijn. Je kunt namelijk heel precies werken en ook weer een beetje vervagen voor een natuurlijker effect. Wat ik dan met de kleur op het ooglid doe, is deze versterken met een oogschaduw. De stompe kant van de stick dient dan als basis, waardoor de pennen alsnog fijn zijn in gebruik. Wel kan ik als tip meegeven dat je de kleuren van de sticks niet te sterk moet aanbrengen, want dan is er een grotere kans op creasen.

Hier zie je de ooglook met de geel-groene pen.

Dezelfde ooglook, maar dan versterkt met kleuren uit het Yellow Submagreen palette.


De prijs van de sticks is €1,09 per twee en ik zal je niet vertellen of je ze moet kopen of niet. Het zal eraan liggen of je het fijn vind eerst een basis voor je ooglook te gebruiken of niet. De prijs zal je in ieder geval niet tegen moeten staan!

Hoe ervaar jij deze duo sticks van Action?

1 opmerking: