donderdag 8 mei 2014

Review: Het enige echte kleurboek voor volwassenen


Ontspannen is iets wat ik veel vaker moet doen. Vandaag laat ik jullie iets zien wat daar perfect op aansluit. Het enige echte kleurboek voor volwassenen zagen jullie al op mijn verjaardagswishlist, maar niet in mijn kadootjes video. Het is dus een laat verjaardagskado waar ik jullie kennis mee ga laten maken.



Creatief bezig zijn is wat ik erg graag doe. Dit zit al jaren in me. Tekenen was op de basisschool ontzettend leuk, maar ik heb bijvoorbeeld al wat jaren een tekentablet waar ik mee kan tekenen op de computer. Toch merk ik dat ik tekenen op de computer een stuk minder ontspannend vind dan met potloden en stiften. Daarom is dit boek perfect. Er staan eigenlijk gewoon kleurplaten in, maar dan wel van een iets hoger niveau. Daarnaast kun je bij deze afbeeldingen heel vrij zijn in het gebruik van kleur. Bij kleurplaten voor kinderen wordt de lucht blauw, de zon geel en het gras groen. In dit boek staan veel tekeningen van bloemen, vlinders of vormen zonder betekenis. 


Deze katten toch ontzettend schattig? Het volwassene van deze afbeelding zie ik niet helemaal, maar je zou de achtergrond, die alsnog een groot deel van de pagina beslaat, geheel maar eigen keuze kunnen invullen.


Wat een kleine vakjes! Een echte uitdaging.


De rechterpagina op deze foto lijkt wel op spinnenwebben. Ik zou wel eens willen zien hoe verschillende eigenaren van dit boek deze plaat inkleuren. Links zie je de afbeelding van de kaft. 


Nog meer katten! Ik heb de neiging ze allemaal een ander gezichtje te geven.

Op de achterkant van het boek staat: Het werkt verslavend. Ik ben het ermee eens, maar omdat ik het vooral vaak druk heb met school, zal het bij mij nog wel even duren voordat ik hele platen heb ingekleurd. Misschien maak ik nog wel eens een artikel met foto's van ingekleurde platen (laat dat maar even weten).


'Het enige echte kleurboek voor volwassenen' is te bestellen op bol.com voor €9,95. Er zijn meerdere versies van, dus als je de eerste vol hebt gekleurd, kun je al aan de volgende beginnen! Zo heb je 'Het tweede kleurboek voor volwassenen', 'Het enige echte kleurboek voor volwassenen op reis',  'Creatief kleurboek voor grote mensen' en meer.

Wat is jouw mening over de kleurboeken voor volwassenen?

2 opmerkingen:

  1. Ik ben hier best wel benieuwd naar! :) Misschien wel een leuk kado voor m'n mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk kleurboek! Dat is zeker leuk voor volwassenen zo te zien. x

    BeantwoordenVerwijderen