vrijdag 9 mei 2014

#12 Stash Flash Friday | Oogmousses


Ze zijn er in veel verschillende kleuren, van veel verschillende merken en zijn multifunctioneel: oogmousses. Ik zal er vandaag drie uit mijn stash laten zien en ik zal je vertellen hoe je ze kunt gebruiken.


Oogmousses zijn over vooral bedoeld om te gebruiken op je ogen (duh), maar dan vaak als basis onder een andere oogschaduw. Daarnaast zijn lichte kleurtjes, met glans of glittertjes te gebruiken als highlighter. Dit kan op je jukbeenderen, je cupidoboog zijn of in je binnenste ooghoek zijn. Ze zijn te vergelijken met MAC paint pots, die mij persoonlijk veel te duur zijn. Wel €19 per potje! Dit zijn mijn drie budgetvarianten:


  • Catrice Made To Stay longlasting eyeshadow 040 Lord of The Blings
  • Essence eye sorbet 03 Illuminating Kiwi
  • Maybelline dream mousse shimmer 01 Porcelain





De Catrice longlasting eyeshadow in Lord of the Blings is bedoeld als crème oogschaduw en dus niet per se als oogschaduwbasis. Ik kan je vertellen dat ik naast de naam van de oogschaduw ook de pigmentatie fantastisch vind. Wel is hij wat lastig te verwijderen, maar hij is ook longlasting. Daarom kun je 'm van je ogen het beste met een waterproof make-up remover verwijderen. Daarnaast kun je tegen het creasen het beste niet teveel aanbrengen, want bij deze gebeurt dat snel. Dat zou ook zonde van het product zijn natuurlijk.













Op deze foto heb ik Lord of the Blings aangebracht als highlighter op mijn jukbeen. Ik heb deze met een deppende beweging aangebracht, want het is gauw te veel. Ik ben erg blij et het resultaat. De glitters zijn net subtiel genoeg.

De longlasting eyeshadows van Catrice bevatten 5 gram. Ze liggen helaas niet meer in de schappen. Ze kostten daar €3,49 en zijn nu soms nog voor €1 in 'eurobakken' in de Kruidvat te vinden. Ook zijn er in die bakken soms longlasting eyeshadows van Essence te vinden. Deze heb ik zelf niet, maar hier verwacht ik eigenlijk bijna hetzelfde resultaat. En ze kosten natuurlijk maar €1.

Nu zal ik iets meer aandacht gaan twee andere oogmousses, want die zijn iets makkelijker in de winkel te vinden. 




Hier zie je de groene variant van de eye sorbets van Essence. Illuminating Kiwi bevat grove glitters en deze zijn goed te zien als je 'm gebruikt als highlighter op je jukbeenderen. Hiervoor vind ik de eye sorbet dus niet zo geschikt. Het is zelfs niet mogelijk om heel weinig aan te brengen. Daarom heb ik er een ooglook mee gemaakt.




Voor deze look heb ik twee mono's van Catrice gebruikt: 480 Kiwi Wonder en 500 Hip Hop On The Tree Top. In de binnenste ooghoek is Illuminating Kiwi vooral fantastisch. Hiervoor zal ik hem zeker weten vaak gaan gebruiken. Ik ben namelijk gek op groene oogschaduw. Dit vult die looks mooi aan. Als basis voor de oogschaduw zal hij een klein beetje gaan creasen, maar het effect ziet er mooi uit.

Voor €2,89 per stuk zijn de eye sorbets van Essence te koop bij Kruidvat en Trekpleister. Een verpakking bevat 3 gram en er zijn zes kleuren verkrijgbaar. 




De Maybelline dream mousse shimmer is moeilijk te fotograferen. 01 Porcelain is een parelmoer glanzende highlighter die ook bedoeld is om als basis aan te brengen. Ook met deze mousse maakte ik een look. Deze maakte ik met de mono's 570 Plum Up The Jam en 350 Starlight Expresso van Catrice.



In het gebruik op de ogen is de mousse erg vet. Ik begrijp eigenlijk niet dat deze hier oorspronkelijk voor bedoeld is. Het creasen viel me mee, maar het gebeurt wel degelijk. Ook in de binnenste ooghoek is de highlighter slecht te zien. Daarom gebruikte ik 'm ook op mijn jukbeen.


Op het jukbeen geeft de shimmer mousse een subtiele glans, zonder kleine glittertjes of shimmer. Dit vind ik vaak juist mooier dan een glitterende wang. De shimmer mousse vond ik bij de Big Bazar voor een prijs van €2,99. Ik heb ze daar in meerdere kleuren gezien en ik zag op internet dat ze er dus in groen, champagne, beige, bruin, roze, goud zijn. Dus ga vooral zoeken bij Big Bazar.


Mililiters zijn natuurlijk anders dan grammen, maar het is ook duidelijk aan en in het potje ook duidelijk te zien dat deze de grootste inhoud heeft.

Ik zal dit ontzettend lange artikel niet nog eens verlengen met een uitgebreide conclusie. Wat ik in één zin kan concluderen is dat dure paintpots kopen niet nodig is, als je het mij vraagt. Waar je verder bij deze mousses op moet letten is dat je je nagels niet door de substantie haalt. Waarschuwing :)

Van welk merk heb jij een oogmousse?

1 opmerking: