woensdag 2 april 2014

Review: Catrice All Matt Plus foundation 010 Light Beige


In mijn favorieten van maart noemde ik de Catrice All Matt Plus Foundation. Ook zei ik dat ik na mijn vreselijke ervaring met de Essence CC-cream wel toe was aan dit product. Daarom nu een positieve review over mijn nieuwe make-up basis.


De verpakking van de foundation is van glas, wat het naar mijn mening best chic maakt. Automatisch draaide ik de dop open en ik zag dit vreemde staafje. Heel verleidelijk om deze te gebruiken, in plaats van de gewone pompflacon die je ziet als je de dop omhoog haalt zonder te draaien. Dan hoef ik mijn handen namelijk niet te wassen (erg he?).  De matte flacon laat zien dat ik ook een matte foundation moet verwachten. Het is bovendien een All Matt foundation. Ik ben benieuwd.


Ik koos voor de lichtste kleur, 010 Light Beige. Dit deed ik omdat ik mijn foundation liever te licht dan te donker heb, want dan kan ik het eventueel nog wat donkerder af poederen. Als ik 'm zo op mijn hand uitsmeer, ben ik helemaal tevreden over de kleur. Nu het gezicht.


 Zonder foundation - met foundation

De foundation brengt fijn aan op de huid, zorgt voor minder glans en verbergt ook de meeste rode plekjes op mijn huid. Mijn huid is een egaler geheel. Precies wat ik zoek in een foundation. Hoewel mijn huid nu wat matter is, poeder ik het alsnog af, omdat deze door de dag heen nog wel eens vetter kan worden. Vooral in mijn T-zone, maar daar hebben we allemaal volgens mij wel last van.


Zoals ik al zei, mijn nieuwe favoriete make-up basis. Ik gebruik 'm nu dagelijks, maar zorg wel dat ik mijn gezicht af poeder. Dat doe ik ook bij mijn bb-creams, dus dat is geen probleem. Ik vind de fles mooi en er zit 30 ml in, waar ik wel even mee toe kan. Ook het pompje is erg handig, maar die zie je vaak bij foundations. Deze foundation blijft de hele dag op zijn plak zitten en is ook nog eens olie-vrij. Voor €6,59 is dit product verkrijgbaar bij Kruidvat en Trekpleister.

Welke foundation gebruik jij?

No Comments Yet, Leave Yours!