woensdag 2 april 2014

PRETTYBOX: maart 2014


Huh, jij had toch een abonnement op de Glossybox? Wat is een Prettybox dan? Dat eerste klopt ik had een abonnement op de Glossybox, maar Glossybox is overgenomen door Prettybox waar mijn abonnement nu gewoon doorloopt. Naast de naam verandert er dus bij de box en bij mijn artikelen vrij weinig. Ik kreeg de box vandaag binnen en was erg benieuwd, het is toch allemaal een beetje nieuw! Ik maakte meteen foto's en testte de producten, mijn bevindingen lees je hier.




De indeling van de box is eigenlijk hetzelfde. Een roze box met daarin de producten en een kaartje erbij met informatie over de producten. Ook de strik en de confetti zijn nog steeds in overvloed aanwezig.



Het lijstje met de producten en full size prijzen, erg handig! En als laatste nog de confetti met daaronder de producten, ik zag een lakje, een body mist.. dit gaat leuk worden!


In het product zitten maar liefst 6 (!) full size producten en zeker niet de minste. De producten hebben een waarde van €62,83 en ik betaalde slechts €14,95, een super voordelige deal dus! Voor deze prijs kreeg ik de volgende producten:

- Maybelline, Colorsensational Lipstain
- Revlon, Top Speed Fast Dry Nail Enamel
- Bourjois, Mineral Matte Blush
- Blond Amsterdam, Body Mist
- Calvin Klein, Tempting Glimmer Sheer Cream Eyeshadow
- Hawaiian Gold - Orange Facial Treatment

Toch werd ik al snel iets minder vrolijk, veel van de producten zitten niet meer in het assortiment van het desbetreffende merk en zijn dan ook te koop bij o.a. de Big Bazar voor veel lagere prijzen, de full size prijzen zijn dan ook eigenlijk niet helemaal kloppend, want veel van de artikelen zijn ergens anders voor minder verkrijgbaar.


 Maybelline, Colorsensational Lipstain

Een lipstain is een lipproduct waarbij de kleur ervan als het ware in de lippen trekt en waarbij de kleur erg goed op te bouwen is. Het product lijkt vaak op een gewone viltstift en de producten staan er dan ook om bekend dat ze niet afgeven. De lippen kunnen door het gebruik van een lipstain wat droger worden, maar omdat deze niet afgeeft kan er erg gemakkelijk een lipgloss of lipbalm overheen worden aangebracht.

Deze lipstain van Maybelline in de kleur 480 Shy Red is, net als de meeste lipstains, gemaakt met pigmenten op waterbasis, bessen, nectar en vitamine C. De kleur is goed op te bouwen en heeft een matte toon.

 1 laag - 2 lagen - 3 lagen

zonder lipstain - met lipstain

Bij het aanbrengen merkte ik meteen dat de kleur echt heel erg snel in m'n lippen trok. Het lijkt wel alsof de lippen het product opzuigen en daarna niet meer loslaat. Ook als ik met m'n vinger over m'n lippen wreef kwam er niets vanaf. Het aanbrengen van de kleur vond ik wel lastig, ik kreeg echt het idee dat ik gewoon met een stift over m'n lippen aan het kleuren was en dit voelde niet erg prettig bij het aanbrengen.


Revlon, Top Speed Fast Dry Nail Enamel (835) 

Ik heb in m'n stash al een aantal Revlon lakken en ik ben er erg tevreden over. Zo ook over deze fast dry nagellak. De lak is echt heel erg snel opgedroogd, na 5 minuten kan ik alweer aan de slag. Ook vind ik het rondje kwastje heel erg fijn.




Deze goudbruine nagellak is erg mooi op de nagels, maar lakt door de substantie helaas wat streperig. Gelukkig is dat het enige nadeel. De lak dekt in een laagje en droogt binnen 5 minuten volledig op.

Bourjois, Mineral Matte Brush

Deze kwast van Bourjois is erg klein en daarmee dan ook perfect geschikt om blush, bronzer of foundation aan te brengen over het gehele gezicht. De haren zijn natuurlijk en daarmee erg prettig voor het gezicht. De cirkelvormige afwerking zorgt ervoor dat je met dezelfde cirkelvormige bewegingen een perfecte en natuurlijk afwerking creëert. 



Blond Amsterdam, Body Mist

Echt heel erg toevallig dit er nu ineens een body mist in deze box zit, aangezien ik een aantal dagen geleden al twee body producten had besteld bij de H&M met dezelfde werking. Dit doet natuurlijk niet onder aan het product, allereerst is de verpakking echt super schattig en doet deze ook al een beetje vermoeden waar de mist naar ruikt. De geur die deze mist draagt is "energising ginger & drops of lime", oftewel, gember en limoen. Nu ruik ik weinig gember en meer dan een aantal 'drops' limoen, maar dit is helemaal niet erg. Het maakt de geur erg fris en zoet en daarmee extra geschikt voor de warme zomermaanden.


Calvin Klein, yes! Ik vind dit merk erg goed, maar ook erg prijzig, ik heb een aantal producten bij de Big Bazar vandaan en dit is ook weer een leuke toevoeging. Deze cream eyeshadow draagt de naam: 'sheer nectar' en is bruin van kleur. Niet helemaal bruin, want de oogschaduw bevat veel glitter.


zonder flits - met flits

Het fijne aan creamy eyeshadows vind ik altijd de goede pigmentatie en het feit dat fall-out vrijwel onmogelijk is. Ik gebruik ze vaak als basis omdat de kleur langdurig blijft zitten en je zo altijd iets op je ogen hebt zitten. Dit is ook weer zo'n kleur die het heel erg goed kan dragen, het is een bruine kleur en dus perfect voor een everyday look.

Hawaiian Gold, Orange Facial Treatment

En als laatste dit super schattige gezichtsproduct. Deze schijfjes zijn bedoeld om de huid te herstellen en verzorgen. Je legt de schijfjes op de plekken in je gezicht die je verzorgd wil hebben, laat dit 10 tot 15 minuten intrekken en verwijdert ze dan weer. De verpakking beschikt over een goede sluiting, je hoeft dus niet alle pads in één keer te gebruiken.

Na de teleurstelling van de vorige box, ben ik echt heel erg tevreden met deze! Ondanks dat veel van de producten voor minder te koop zijn bij andere winkels, is de inhoud mij niet tegen gevallen. Wel vind ik het jammer dat je eigenlijk een beetje wordt 'opgelicht' met het idee dat je luxere producten zou krijgen voor een kleine prijs, terwijl dit helemaal niet zo is.

 Zoals altijd betaalde ik €14,95 voor deze box, maar ik heb gezien dat de abonnement terug zijn (3, 6, 12 maanden) en deze zijn nog iets voordeliger. Voor meer informatie kan je de website van Prettybox bezoeken.

Ben jij bekend met deze nieuwe Prettybox?


5 opmerkingen: