vrijdag 4 april 2014

Lentekriebels TAG


Een nieuwe maand, een nieuw seizoen en een nieuwe tag. De lentekriebels tag of lente tag zag ik al bij meerdere blogs voorbij komen. Leuke vragen over beauty, geuren, nagellak en lifestyle, dus ik dacht: ik doe mee. 


1. Wat is de eerste gedachte die in je opkomt bij het woord ‘lente’?
Bloemen, Pasen, zon, mijn verjaardag, chocolade en pastelkleurtjes. Dat zijn wel mij kernwoorden voor dit seizoen. Andere jaren is het wel eens anders geweest, ik kan me een april met sneeuw herinneren, maar nu is het al heerlijk weer op mijn verjaardag op 28 maart. 

2. Als de lente een geur zou hebben, hoe zou die dan ruiken?
Als ik zelf een geur zou moeten bedenken, zou die in ieder geval de geur van hyacinten bevatten, maar dan liever iets minder sterk. Verder zou ik 'm dan combineren met een zoete fruitgeur. Misschien perzik. Maar wat is dat nou voor combinatie? 

3. Wat is je favoriete lente nagellakkleur?
Lila en lichtblauw vind ik ontzettend mooie kleurtjes voor het voorjaar, maar ook grijp ik wat meer naar de roze lakken in mijn stash. Daarnaast weerhoudt de lente me er niet van mijn liquid sand lakjes te gebruiken. Wel zal ik hiervan dan voor wat lichtere kleuren kiezen. 

Onze mozaïek in 2011. In het stro zijn trouwens een mannetje en vrouwtje verstopt.

4. Wat is je favoriete lente bloem?
Zoals ik al zei, vind ik de geur van hyacinten heerlijk. Daarnaast zijn er zoveel velden vol van in mijn buurt en worden er zelfs wedstrijden gehouden wie de mooiste hyacint kan laten groeien. Ik won op mijn werk!
En dan heb ik het nog niet eens over de mozaïeken die in mijn buurt met deze bloemen worden gemaakt. Ik heb al zo'n vijf keer meegedaan met de wedstrijd en zat daar ook een keer bij een winnend team. Het was daarnaast heel leuk om te doen en met een groep supergezellig. 

5. Welke lentetrend (make-up, fashion, of beide) spreekt jou dit jaar het meeste aan?
Qua fashion pas ik me nooit zoveel aan de trends van het seizoen aan. Op het gebied van make-up spot ik dit voorjaar veel oranje lippen op de catwalk. Daar doe ik zeker aan mee. Vooral de lipstick van Sleek in deze review zul je me vaak gaan zien dragen. Daarnaast is pastel oogschaduw heel erg in, maar ik weet niet of dit mij wel staat. Ik gebruik toch liever nude of donkere tinten op mijn ogen. Hier moet ik nog even mee gaan spelen. Misschien een eyeliner toevoegen? 


6. Wat is je favoriete lenteparfum (geurtje of geurkaars, of beide)?
Ik moet bij deze vraag gelijk aan mijn Spring geurkaars van Hema denken. Die is bloemig, maar toch wel naar mijn smaak, die toch vaak meer naar zoet gaat. Daarnaast zal ik mijn kruidige geurkaarsen minder gaan gebruiken en grijp ik meer naar al mijn fruitgeuren. Ook mijn mango eau de toilette van The Body Shop en mango-passievrucht eau de toilette van Yves Rocher pak ik vaker. Maar mijn meest favoriete parfum is dit voorjaar zeker weten Cherry In The Air van Escada (review).

7. Houd jij een lente schoonmaak?
Als ik mijn kamer schoonmaak en opruim heeft dat niet zozeer met het seizoen te maken, maar meer met of ik tijd heb. Vaak houd ik een grote schoonmaak na mijn deadline- en tentamenweek. Dit zijn toevallig deze en volgende week, dus de schoonmaak komt al dichtbij. Het is ook zeker een bende en chaos in mijn kamer op dit moment, oeps!

8. Wat is je favoriete lente accessoire?
Mijn zonnebril! Ik hoop dat ik die de komende tijd vaak nodig ga hebben. Verder vind ik dat ik wel wat meer armbandjes mag gaan dragen. Bij een shirt met korte mouwen vind ik het altijd een leuke toevoeging aan mijn outfit, maar ik vergeet ze vaak om te doen. Ik heb er best veel, dus eigenlijk is het zonde.



9. Heb jij nog leuke plannen tijdens de Tulpvakantie of de vrije dagen (Pinksteren, Pasen, Hemelvaart)?
Tijdens de vakantie ben ik vooral op mijn werk te vinden, maar op Koningsdag ga ik met een groep vriendinnen naar het evenement van SLAM FM in Alkmaar. Vorig jaar was dit ontzettend leuk, dus ik kijk er erg naar uit. 
Naast de vakantie heb ik nog een paasbrunch met mijn hele familie gepland en ga ik het tweede weekend van mei met mijn vriend naar Berlijn. Ik heb dus heel wat leuke dingen op de planning staan.

10. Omschrijf je favoriete lente outfit?
Ik omschrijf mijn favoriete lente outfit als een jurkje met vrolijke kleuren, een panty en gympen of laarsjes. Daarnaast zal ik mijn lila broek nog iets vaker uit de kast gaan pakken.

Neem de tag gerust over als je dat wilt! :)



No Comments Yet, Leave Yours!