zondag 16 maart 2014

Tip: Blacklight als peel off basecoat


Het is alweer een tijdje terug, maar in de Glossybox van januari kreeg ik een lakje van Alessandro. Deze lak zorgt ervoor dat je nagels witter lijken en uiteindelijk ook worden. Zoals in dat bericht al te zien was, was ik erg blij met de werking, maar dat het product voor meerdere doeleinden handig was, daar kwam ik later pas achter.

De Alessandro Pro White Original lak is dus in eerste instantie bedoeld om de nagels een witter effect te geven. De lak neigt naar een lichtblauwe kleur en ik bedacht mij toen ineens dat blacklight nagellak hetzelfde had. Daarom besloot ik om de lakken allebei op te doen en te vergelijken, zouden ze allebei dat 'white'-effect kunnen creƫren?


Kan jij zien welke lak ik op welke nagel heb gelakt? Het is dat ik weet dat op de middelste vingers de blacklight nagellak van Hema zit en op de buitenste nagels de lak van Alessandro, maar anders had ik echt geen verschil kunnen zien. Dus wat kunnen we hieruit opmaken? De blacklight nagellak is geschikt als whitener voor de nagels.

Alleen dat is niet het enige, bij het op doen van de Alessandro lak als basecoat, kwam ik erachter dat deze perfect geschikt is als peel off basecoat. De dag erna begonnen m'n nagels snel te chippen, of er vielen hele stukken lak af. Klinkt niet erg prettig, maar als je een dag glitters op je nagels wilt hebben is het natuurlijk perfect!



Nu moet je wel oppassen dat je het niet te vaak gebruikt, want voor je nagels is het niet echt gezond, maar als je af en toe lekker glitters op je nagels wilt doen is het zeker geschikt. Dit keer was het de Alessandro lak, maar ook de blacklight nagellak van Hema werkt precies hetzelfde. Het enige verschil is de prijs, misschien maar beter ook?!


Dus wat kunnen we hieruit opmaken? Dat beide lakken niet alleen zorgen voor een witter effect op de nagels, maar ook uitermate geschikt zijn als peel off basecoat. Geen dure merken meer, maar gewoon Hema (€2,75) of Alessandro (€9,95).

Was dit effect jou al eerder opgevallen? Of zou je blacklight nagellak op deze manier gebruiken?

1 opmerking: