zaterdag 15 maart 2014

The Body Shop mini's


Deze maand ben ik jarig. Je zult denken: waarom zeg je dat? Als je bij The Body Shop een klantenkaart aanschaft, mag je in de maand van je verjaardag een kado uitzoeken van maximaal tien euro. Je krijgt eigenlijk gewoon een tegoed. Door mijn overvloed aan doucheproducten hield ik het ook bij die tien euro. Ik kocht drie mini's.



Om te beginnen kocht ik twee douchegels van 60 ml. Een met de geur Chocomania en de andere heet satsuma, oftewel een aantal citrusvruchten. Dit deed ik voor beide met een reden. 


Van de Chocomania lijn heb ik al een hele tijd een kleine body butter. De douchegel, eigenlijk douchecrème, past hier goed bij. Het zal een douchecrème heten, omdat het geen jelly substantie is. Wauw, dat klinkt eigenlijk heel logisch. Het product smeert heel fijn en deze geur blijft goed en lang hangen. Eerst deed het me erg aan kokos denken, maar als ik ze naast elkaar houd verschillen de geuren toch wel van elkaar.


De douchegel met de geur satsuma koos ik uit, omdat ik ook een scrub, body lotion en body splash heb met de geur van citrusvruchten: sinaasappel, grapefruit en mandarijn. Ik vind het fijn als de geuren van mijn doucheproducten op elkaar aansluiten. Deze substantie is wel een gel, maar smeert en is daarom niet mijnder fijn in gebruik. De kleine douchegels kosten €3 per stuk.


De vorige producten zijn gewoon fijne, maar normale doucheproducten, die veel van jullie waarschijnlijk gewoon al kennen. Deze nachtcrème is daarentegen noodzakelijk om goed te testen. In deze kleine verpakking zit 15 ml voor een prijs van €5. Een groter potje met een inhoud van 50 ml kost €17 en als ik niet zeker weet of het een fijn product is, wil ik dat bedrag er niet aan uitgeven. Ook de dagcrème is verkrijgbaar in een grote en kleine variant.


 Dat het potje een kleine inhoud heeft, betekent niet dat deze binnen no time leeg is. Om je hele gezicht in te smeren heb je maar een klein beetje nodig. 
Ingrediënten:
Aqua (water), Isopropyl Palmitate, Sorbitol, Lanolin (lanoline), Glyceryl Stearate, Cetyl Esters, Steareth-2, PEG-100 Stearate, Ceresin, Triethanolamine, Tocopheryl Acetate (vitamine-E-acetaat), Steareth-20, Carbomer, Parfum, Methylparaben, Butylparaben, Ethylparaben, Isobutylparaben, Propylparaben, kleurstof: CI 14700.
De crème bevat vitamine E, wat bekend staat om te beschermen en de heling van wondjes te bespoedigen. Daarnaast valt mij op dat er parfum, kleurstof en parabenen op, waarvan bij sommige mensen de huid dit niet aankan. Mijn huid kan dit blijkbaar wel aan, want na een paar dagen gebruik gemaakt te hebben van deze crème, door het in te smeren voor het slapen gaan, voelt mijn huid een stuk zachter. Dit is ook wat de crème zou moeten doen. Ook brengt hij het vochtgehalte op peil. Mijn huid is na het gebruik zeker niet droog. Wel vraag ik me af of goedkopere nachtcrèmes dit ook niet gewoon zouden kunnen. Als dit kleine potje op is, ga ik eens wat andere van andere merken testen. 


Bij mijn aankoop kreeg ik een sample kado van de nieuwe blueberry body butter. Een stevige substantie en een aangename, bijzondere, maar ook zachte geur omschrijven dit product het beste. TBS doet er goed aan mij dit sample te geven. Ik voel wat interesse voor een grotere versie van dit product opkomen als ik eraan ruik. 
Let ook even op de pay-off: you never forget your first. Haha!


Met de 10% korting die ik door mijn klantenkorting kreeg, kostten deze spulletjes samen €9,90. Een prima prijs, al zeg ik het zelf. Als je de prijs en inhoud gaat vergelijken met de grotere verpakkingen zal dit geen voordelige keus zijn, maar zo heb je wel de kans om meer verschillende geuren te proberen.

Ga jij voor mini's of voor de grote verpakkingen? Waarom?

No Comments Yet, Leave Yours!