dinsdag 11 februari 2014

Essence: limited edition, Love Letters


Eindelijk is het in de schappen te vinden! De limited edition: Love Letters van Essence. In eerste instantie zou de collectie al in januari in de winkel liggen, maar bij de meeste filialen werd dit februari. Maandenlang hebben we dan ook moeten wachten en eindelijk is die daar.. ik was al overtuigd door de previews en kocht dan ook meteen alle lakjes en het palette. Was mijn enthousiasme terecht?

Valentijnsdag komt er weer aan en Essence speelt hier goed op in met deze nieuwe limited edition. De producten zijn zo zoet en schattig dat ze je wel complimenten op moeten leveren met Valentijnsdag. Misschien helpen ze wel om de liefde van je leven te veroveren? Deze editie is erg veelzijdig. Nagellak, een stempelset, een oogschaduwpalette, higlighter en nog vele producten zijn aanwezig. Wil je alle producten bekijken? Kijk dan op de website van Essence.


01 EVER THINE, EVER MINE, EVER OURS

Wauw, wat een prachtig palette! Mooie lichte kleuren om aan te brengen op het bewegend ooglid en twee donkere kleuren om mee te blenden in de crease. De kleuren sluiten aan bij het zoete thema dat Essence heeft gekozen, zo zoet dat de kleuren in het palette passen bij de nagellak kleuren die zijn gekozen.


Uhm.. tsja, kan ik hier nog meer over zeggen? Behalve de laatste twee kleuren, komt de rest totaal niet over. De oogschaduw is slecht gepigmenteerd en kleuren komen niet over zoals ze moeten zijn. Alleen de donkere kleuren vallen mee, maar zijn ook niet van de kwaliteit die we gewend zijn van Essence.


Ik heb zelfs geprobeerd een look te maken, maar het palette had eigenlijk geen enkele kans. Ik heb werkelijk 4 kleuren gebruikt, maar eigenlijk zie je er maar twee die na het blenden ook compleet weg zijn gevaagd. Echt heel erg jammer, want de kleuren in het palette zijn prachtig.

01 Rosy in Love - 02 I Got a Crush on Blue! - 03 Grey-headed Lovebird - 04 Dear Peach! - 05 Inkheart

Een blamage gehad qua oogschaduw, nu maar hopen dat voor de nagellak niet hetzelfde geldt! De eerste keer dat ik de lakken op afbeeldingen zag was ik verliefd en ik hoop niet dat Essence m'n hart breekt.

Op alle foto's draag ik 3 lagen, tenzij anders aangegeven.



01 Rosy in Love

Wauw, wat ben ik blij! De eerste lak en meteen een mooie kleur. 3 lagen, maar ik had ook niet anders verwacht met een pastelkleur. Deze lichte, zoetroze kleur is werkelijk prachtig en staat ondanks m'n lichte huid wel erg mooi. De kleur doet me denken aan roze zuurtjes en is dan ook zeker een favoriet.



02 I Got a Crush on Blue!

Blue, I've got a crush on you too! Deze prachtige, extreem lichtblauwe kleur is ook weer een mooie toevoeging in deze nagellaklijn. De lak is zo licht dat hij bijna naar grijs neigt, maar als je goed genoeg kijkt zie je vanzelf dat het echt babyblauw is. 



03 Grey-headed Lovebird

Oeh, opnieuw weer een prachtige kleur van Essence. De blamage van het palette ben ik alweer vergeten! Deze lichte taupe kleur is heerlijk nude en is een prachtig kleur als basis voor bijv. een glitter topcoat.



Dear Peach!

Pretty, pretty peach! Deze geweldige perzikkleur dekt net als alle lichte kleuren in 3 lagen, maar dat is de lak zeker waard. Ken je die snoepjes met perziksmaak? Daar doet deze lak mij dan ook aan denken. Zoet, schattig en onweerstaanbaar.



05 Inkheart

De naam zegt het al, deze lak is zwart als inkt. Alhoewel ik toch durf te zeggen dat deze lak meer naar donkerblauw neigt. Ach, wat doet het er toe, dat de lak mooi is en met twee lagen dekt moet toch overtuigend genoeg zijn? Zoals al op de dop te lezen is, is deze lak geschikt om mee te stempelen. Het stempelsetje kocht ik ook, maar aangezien mijn stempelkunsten niet echt geweldig zijn, wil ik een bericht erover besparen.

Het begon met een blamage, maar eindigde in een sprookje. Na het oogschaduw palette had ik weinig vertrouwen meer in de kwaliteit van deze collectie, maar m'n nachtmerrie werd toch nog een mooie droom na de lakjes te hebben geswatcht. Stuk voor stuk heerlijke, zoete kleurtjes en een goede dekking. Ik ben er erg blij mee!

Ik kocht de producten bij de Trekpleister, maar de collectie is ook bij Kruidvat verkrijgbaar. Voor het palette betaalde ik €3,89 en voor de nagellak (7ml) betaalde ik €1,89.

Heb jij al producten uit deze collectie aangeschaft? Waar ben je het meest tevreden over?

6 opmerkingen:

  1. Wauw, de nagellakjes zijn echt mooi! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer van het palette, maar wauw ik ben verliefd op die lakjes!! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat jammer van het palette, het had zo mooi kunnen zijn. De lakjes zien er wel heel gaaf uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke revieuw! En de lakjes vind ik echt wel mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wonderful post...I like your blog.^^
    Maybe follow each other on bloglovin?
    Let me know follow you then back.
    Lovely greets Nessa

    BeantwoordenVerwijderen