woensdag 12 februari 2014

Valentijnsdag Nail Art: Love on Top


Mijn eerste nail art is geïnspireerd door Valentijnsdag. Je kunt er altijd nog je eigen draai aan geven. Love on Top is de naam, omdat ik aan een nummer van Beyoncé dacht, in combinatie met het Valentijnsthema en de gekleurde nageltips.




Voor deze nail art heb je het volgende nodig:
- Een basis lakje (licht gekleurd of nagelverharder)
- Nagel tip tickers
- Pen tool
- Een glitterlak met of zonder kleur
- Een top coat
- Twee andere lakken in dezelfde kleuren of tinten van de glitterlak
Voor het Valentijnsthema kun je natuurlijk het beste gaan voor rood en roze. 


Altijd voordat ik mijn nagels ga lakken, gebruik ik een nagelverhardende basecoat. Momenteel is dat die van Astor. Deze kocht ik ooit bij de outlet van een groothandel dus ik weet niet waar je deze nog kunt kopen, maar de nail hardner van Kruidvat doet het ook prima. Om mijn nagels een verzorgender uiterlijk te geven, lakte ik ze met een lakje van Catrice uit de limited edition Neo Geisha. Discreet Artist dekt als nagelkleur erg slecht, maar is erg geschikt als basis voor een french manicure. Ik gebruikte één laagje.


Als de basis helemaal droog is, kun je aan de slag gaan met de tip stickers. Voor maar €0,99 heb je al 30 stickers van Essence. Ik kan aanraden de stickers van de pink door midden te knippen en sommige hele stickers ook voor de vinger van de andere hand te gebruiken. Hierdoor bespaar je stickers.
Met Jolly Jewels 109 van Golden Rose ging ik de tips van mijn nagels lakken. Deze lak gebruikte ik verder nooit, omdat deze erg moeilijk is weer van je nagels te verwijderen. Als je alleen de topjes lakt, is dat dus al een stuk makkelijker. De lakjes van Golden Rose dekken erg snel en er komen veel glitters vanaf. Deze glitters maken je nagels erg vrolijk en feestelijk. 


Dit is hoe jouw feestelijke, alternatieve french manicure er nu uit ziet. Om je nagels nog wat extra's te geven, ga je nu hartjes op je nagels maken. Je kunt dit op een nagel per hand doen of gewoon op alle nagels. Ik gebruik een donkerroze en een lichtroze kleur van Revlon (Pink Lingerie en Raspberry Rapture) voor de hartjes en ga de hartjes maken met een pen tool.


Ik sluit af met een topcoat van Seche Vite. Ik kreeg deze kleine versie een tijdje geleden bij een bestelling bij de webshop Enchantra, toen ik een aantal China Glaze lakjes kocht. Als deze op is ga ik zeker op zoek naar de grote versie, want het is een ontzettend goed product.


Ik ben erg trots op hoe mijn nagels er uit zien. Naast de kleur van de glitters kun je ook met het figuurtje op je nagels variëren. Dan is deze nail art namelijk ook buiten de tijd rond Valentijnsdag geschikt. 

Wat vinden jullie van deze nail art?

No Comments Yet, Leave Yours!