donderdag 9 januari 2014

DVD: Van God Los


Hierbij even iets afwijkend van nagellak, maar wel iets heel leuks (al zeg ik het zelf). Ik ken de serie nu al een tijdje, maar door een actie op de BNN site besloot ik ook de DVD te bestellen zodat ik naar de serie kan kijken wanneer dat uit komt.

De serie Van God Los is een drama- en misdaadserie van BNN.  In ieder aflevering is een verhaal te zien dat op waarheid berust is. Elke aflevering heeft z'n eigen plot en personages. In elke aflevering wordt een misdrijf uitgelicht en daarbij wordt niet alleen gekeken naar de slachtoffers, maar ook naar de daders en hun drijfveer om iets te doen. Dat vind ik het goede van deze serie, het wordt van alle kanten belicht en bij sommige aflevering heb ik bijna met begrip gekeken naar de daders en dat gevoel is natuurlijk heel raar.


De reden dat ik deze DVD behandel is omdat de serie mij zo heeft aangesproken dat ik erover wil vertellen. Ieder verhaal is apart en iedereen heeft andere beweegredenen om iets te doen. Dat is alleen niet het enige dat deze serie, naar mijn mening, sterk maakt. Ook de acteurs leveren goed werk en je zal dan ook een aantal bekende gezichten voorbij zien komen.

Van God Los is het verhaal achter het krantenbericht. Het laat zien dat niet alleen de slachtoffers hun verhaal hebben, maar ook de dader. Ook zie je dat de dader soms nog meer slachtoffer is, dan het slachtoffer zelf. Dat is een hele rare gedachte, maar dit is echt een serie die je aan het denken zet. Niets is wat het lijkt.

Van deze serie Van God Los zijn inmiddels al 3 seizoenen uitgebracht op DVD en dit is het eerste seizoen (9 afleveringen). Voor de DVD betaalde ik €8,95 en ik kocht hem in de BNN shop. De verzendkosten waren voor mij gratis omdat ik BNN lid ben. Omdat je alleen als lid in deze shop de DVD kan kopen, is bol.com ook een optie. Daar betaal je €10,99 (+ eventuele verzendkosten).

Welke Nederlandse tv-series vind jij leuk om naar te kijken?

3 opmerkingen:

  1. Erg leuke post! Ik ben zelf een serie-verslaafde, maar als ik moest kiezen kies ik toch voor Goede Tijden, Slechte Tijden! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze serie lijkt me inderdaad best wel gaaf. Ik ben zelf helemaal verslaafd aan Flikken Maastricht, ik kan echt niet wachten tot seizoen 8 begint. Oh, en Grey's Anatomie vind ik ook erg tof (al is dat geen Nederlandse serie).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Flikken Maastricht is ook leuk! Heb helaas nooit de tijd gehad om een heel seizoen te volgen. Grey's Anatomy volg ik ook, maar dan via internet, dat is echt mijn #1 haha :)

      Verwijderen