zaterdag 25 januari 2014

Catrice lakken organiseren


Waarschijnlijk herkennen velen van de fanatieke nagellakverzamelaars dit als ik het zeg. Al die zwarte doppen van Catrice nagellak waardoor je ze een voor een moet oppakken om te kijken welke kleur het is. Ik loste dit op mijn eigen manier op.


Zo ziet het er dan uit. Je kunt ze natuurlijk ook op de kop bewaren, maar dit vind ik niet prettig. Daarnaast vind ik de manier waarop ik het oplos er veel artistieker uitzien.


Ik raad voor deze DIY aan om een oude kwast te gebruiken. Hiermee ga je namelijk de nagellak uit het potje op de dop aanbrengen. Dit zal een moeilijk klusje worden en de nagellak zal moeilijk van het kwastje te verwijderen zijn. Wat je ook kunt doen is witte stickers rond knippen en de nagellak met het gewone kwastje op de sticker aanbrengen, maar naar mijn mening gaat mijn manier er een stuk kunstiger uitzien. 
Verder heb ik nagellakremover gebruikt om de kwast schoon te maken.


Met het kwastje van de nagellak doe je wat lak op de het oude kwastje. Hiermee ga je zo veel laagjes als je zelf wilt op de dop lakken. Wat ik aanraad is om met de lichtste kleur te beginnen en met steeds donkerdere lakken verder ga. Dit zorgt ervoor dat het bijna niet zichtbaar is als de kleuren een beetje mengen.


Na elk lakje (of na elke twee lakjes) maak je de kwast even schoon met een wattenschijfje met nagellakremover.


Dit is het eindresultaat! Bij erg donkere kleuren lak zal het minder goed te zien zijn dat je lak op de dop hebt aangebracht, maar verder vind ik het resultaat erg mooi geworden. Je kunt zelfs nog vormpjes in de lak op de dop maken door deze er in te tekenen of door een sjabloon op de dop te doen. Het is alweer een tijdje geleden dat ik de doppen heb gelakt en deze foto's heb gemaakt en ik kan je verzekeren dat de lak er niet af zal vallen of zal gaan chippen. Dus succes!

Stuur je foto van jouw creaties op instagram naar @eviwinnubst

No Comments Yet, Leave Yours!