zaterdag 25 januari 2014

Mijn favoriete series


Wanneer je het leren of je familie even zat bent en je gewoon even lekker wilt ontspannen, kun je jezelf deze winter lekker in een dekentje inpakken en gaan kijken naar jouw favoriete serie. Maar welke series zijn het waard om te gaan kijken? Ik zet mijn favoriete series op een rijtje.

Buffy the Vampire Slayer & Angel
Ik begin met de series die ik echt aanbidt en het allerliefste kijk. Angel is een spin-off van de serie Buffy the Vampire Slayer, maar ik ben begonnen met het kijken van Angel. Nu ben ik in seizoen 3 van Buffy. Ik begon met het kijken van Angel, omdat ik al aardig wat films met vampiers gekeken had en omdat ik acteur David Boreanaz herkende van de serie Bones. Over deze serie heb ik het straks.



Trailer Buffy



Trailer Angel

Omdat veel personages van de series overlappen en omdat de series door dezelfde mensen is bedacht en gemaakt ga ik mijn mening niet opsplitsen.
De series zijn al een aantal jaren oud. Meer dan tien jaar oud zelfs en dat kun je zien aan de special effects en alle demonen die er redelijk nep uit zien. Dit is alleen helemaal niet de reden waarom ik de series zo geweldig vind. Ik vind zelfs dat ze het er, qua special effects en metamorfoses, nog best goed vanaf hebben gebracht. (Dit is goed te zien in een making of video.)
Wat ik namelijk zo geweldig vind aan deze serie zijn de personages en hun uitspraken en gedrag. In de serie wordt naar mijn mening echt ontzettend goed geacteerd. Fred (Angel), Xander (Buffy) en Wesley (beide) vind ik de beste personages van de series. Daarnaast is de serie vaak grappig door sommige uitspraken, maar ook vaak spannend. Dit vind ik erg belangrijk als ik series kijk. Het gevoel dat je heel graag de volgende aflevering wilt zien. 

CSI & Bones
Misdaadseries. Ik ben er dol op. Ik zal hier kort over zijn, want ik denk dat de meesten deze series wel kennen. Als er een serie spannend is, is het wel CSI. In CSI maar ook in Bones zie je steeds vaker "to be continued" aan het einde van een aflevering. Bij Bones is dit vaak alleen bij de vreselijke seriemoordenaar Pelant. Dit maakt dat ik wel kan zeggen dat ik bij Bones de personages leuker vind, en bij CSI de spannende gebeurtenissen. De CSI serie die ik kijk heet gewoon Crime Scene Investigation en speelt zich af in Los Angeles. Ik heb ook de hele serie CSI New York gekeken, maar hiervan zijn de opnames gestopt. Als je deze nog niet gezien hebt, kan ik die ook zeker aanraden! Meestal is het op maandagavond vanaf half negen crime avond op RTL 4. Wel moet je dan in de gaten houden welk seizoen wordt uitgezonden.


Trailer CSI


Trailer Bones

In de trailer zul je ook Emily Deschanel herkennen. Ze lijkt namelijk erg op haar zus Zooey Deschanel, die in erg veel films speelt. 

Friends
Als ik zou moeten kiezen welke serie ik het aller grappigste vind, is het zeker weten Friends. Het zijn tien seizoenen vol humor. Ik zou nieteens van de zes hoofdacteurs kunnen kiezen wie ik de grappigste of de leukste vind. Deze serie moet je gewoon gezien hebben. Ik kijk Friends samen met mijn ouders en we zijn bezig met het laatste seizoen.

Ik kon geen echte trailer vinden, maar als je zoekt op 'funny moments Friends' op Youtube en de video's kijkt snap je precies waarom ik het zo grappig vind.

Wie is de Mol
Ik ben echt dol op Expeditie Robinson, maar omdat dat net is afgelopen en ik dit programma net zo leuk vind, ga ik het hebben over Wie is de Mol. Elke donderdag om half negen wordt op Nederland 1 weer een spannende aflevering uitgezonden. Gisteren was dat alweer aflevering vier. Vaak is de reden dat mensen deze serie niet kijken, dat zij het niet begrijpen. Maar eigenlijk valt er niet veel te begrijpen. Het enige wat moeilijk is, is erachter komen wie de mol is.
Een korte uitleg: een groep van tien bekende Nederlanders probeert bij verschillende opdrachten geld te verdienen voor de pot. Een van de bn'ers probeert dit stiekem te dwarsbomen, dit is de mol. Elke week maken de deelnemers een test over de mol en de deelnemer met de meeste fouten gaat naar huis. De mol gaat nooit naar huis. De winnaar van het programma wint de pot.

Dit jaar is het voor de kijkers van het programma nog leuker gemaakt. Je kunt nu met de Wie is de Mol app meespelen door vragen over de komende aflevering te beantwoorden. Met goede vragen verdien je punten en je kunt zelf een poule maken met je Facebookvrienden. 

Pretty Little Liars
Een serie waar ik al veel over hoorde van vriendinnen, maar die ik pas sinds kort kijk, is Pretty Little Liars.


Trailer Pretty Little Liars

In deze serie komt eigenlijk alles wel aan bod: Vriendschap, liefde, dood, familie, scheiden, seks, vreemdgaan en zelfs daten met een leraar. Daarnaast is er nog het mysterie wie A is. Ik denk dat het vooral dit mysterie is waardoor je per se wil blijven kijken. Verder zijn de personages en gebeurtenissen vaak leuk, spannend, grappig of mooi om te zien. 

Breaking Bad 
Deze serie kijk ik samen met mijn vriend en we zijn net klaar met seizoen één. Wat een geweldige serie. Ik zou het waarschijnlijk alle afleveringen achter elkaar kunnen kijken. Bij het kijken van elke aflevering vraag je je continu af wat er zou kunnen gebeuren, omdat de hoofdpersoon al lijdt aan een dodelijke ziekte en ook nog in allerlei benarde situaties raakt. Hij komt met een aantal agressieve criminelen in contact, maar eigenlijk is hij er zelf ook een. Toch leef je ontzettend met hem mee, omdat je het verhaal vanuit zijn perspectief meemaakt. 


Trailer Breaking Bad

Vinkings
Dit is weer een totaal andere serie dan de vorigen. Dit de laatste van mijn rijtje. Vikings is een serie op History Channel en gaat, obviously, over vikingen. Seizoen  één bestond maar uit negen afleveringen en seizoen twee begint 27 februari 2014. Ik weet niet uit hoeveel afleveringen deze zal bestaan. 
Vikings is echt ontzettend mooi gemaakt. Je bent tijdens het kijken echt in hun wereld en alles lijkt heel realistisch. De hoofdpersoon Ragnar is een heel goed en sterk personage. Hij is, naast hoofdpersoon, ook duidelijk de held van het verhaal.


Trailer Vikings

Dit waren mijn favoriete series. Friends kijk ik op dvd, Buffy, Angel en Vikings kijk ik illegaal online of gedownload, CSI en Bones zijn op maandagavond op tv te zien en Wie is de Mol op donderdagavond. De twee series die dan nog overblijven zijn Pretty Little Liars en Breaking Bad. Deze series kijk ik op Netflix. Voor een abonnement van Netflix betaal je € 7,99 per maand. Omdat ik dit abonnement deel met mijn zusje betalen we beiden zo'n vier euro. Ik vind dit kleine bedrag het helemaal waard. Netflix is gewoon supermakkelijk en handig! Zeker aan te raden aan fanatieke serie- en filmkijkers. Nu mijn vraag aan jou:

Wat is jouw favoriete serie?

No Comments Yet, Leave Yours!