maandag 20 januari 2014

Blue Monday


Blue Monday, oftewel, deprimaandag, dat is het vandaag. Het is de naam die gegeven is aan de meest deprimerende maandag van het jaar. Alleen is Blue Monday nou werkelijkheid, of is het allemaal maar onzin?

Zelf geloof ik het hele Blue Monday verhaal niet. De Britse psycholoog Cliff Arnall bedacht in 2005 een formule waaruit bleek dat de maandag in de laatste volle week van januari, de dag is waarop de meeste mensen zich down voelen, maar ik geloof er niet in dat dit kan worden bewezen aan de hand van een bepaalde formule. Ik ben niet de enige die twijfelt en hierdoor krijgt Blue Monday krijgt dan ook elk jaar weer erg veel aandacht.

Maar, mocht je toch een deprimaandag hebben? Dan heb ik hier nog een paar leuke filmpjes om je op te vrolijken!


Happy van Pharrell Williams, behorend bij de film Despicable Me 2 (ook aan te raden om op te vrolijken) is een nummer dat mij zeker happy maakt! Nog leuker vindt ik het eigenlijk om de lange versie van de video te bekijken, namelijk de versie die hier te vinden is. 24 uur lang naar Happy luisteren is misschien een beetje veel, maar om af en toe te skippen en de beelden te zien is erg leuk.


Even serieus, dit is echt de meest schattige video die ik ooit heb gezien in m'n leven. Deze hondjes lopen, springen en rennen door het gras en op het moment dat er een speelgoedauto in beeld kwam smolt ik helemaal weg. De manier waarop ze rennen en springen is gewoon heel erg schattig. Dit is een video die ik altijd kijk als ik even niet lekker in m'n vel zit en heeft mij tot nu toe iedere keer weer weten op te vrolijken. Ik kwam trouwens terecht bij deze video via cute roulette. Een soort chat roulette, maar dan met schattige dierenfilmpjes.


Modern Family, een serie over drie gezinnen die samen een grote familie vormen. In de serie worden de levens van deze gezinnen op een erg grappige manier belicht en ik moet dan ook vaak hardop lachen tijdens het kijken. Dit is nog maar een kort filmpje van de vele grappige momenten in de serie, op Youtube zijn er nog veel meer te vinden.


En tot slot een paar simpele stappen om 'the blues' kwijt te raken. Heb je geen kat, knuffel dan met je hond, paard, kip of welk ander huisdier je ook mag hebben. Gegarandeerd dat dit je zal op vrolijken!

Wat vind jij van Blue Monday, werkelijkheid of pure onzin?


No Comments Yet, Leave Yours!