woensdag 18 december 2013

DIY Kerstdecoratie


Het is bijna weer kerstvakantie en bijna weer Kerst. Dat betekent: genoeg tijd en reden om wat decoraties te maken voor in huis. Vandaag laat ik je zien hoe ik deze feestelijke decoraties maakt.


Hierboven zie je de benodigdheden. Om te beginnen heb je dennenappels nodig. Deze kun je gratis van de grond halen in de buurt van (of course) een dennenboom. Tip: door ze binnen in de warmte en droogte te leggen zullen ze open gaan.



Verdere benodigdheden: 
  • Glazen potten of vazen
  • Stoffer (let niet op de vertraptheid)
  • Dennentakken 
  • Kerstballen 
  • Verf, kwast en bordje
  • Glitters

Dit zijn de spullen die ik heb gebruikt voor mijn decoratie. Je kunt zelf natuurlijk uitkiezen wat je wilt gebruiken. Ook de kleur van de verf en de kerstballen kun je naar je eigen smaak invullen.


Eerst heb ik de dennenappels schoongemaakt met een stoffer. Er zat namelijk nog wat zand tussen. Je kunt hier ook een ander soort borsteltje voor gebruiken.




Dan is het tijd om de dennenappels te schilderen. Je kunt dit in iedere kleur doen die je zelf wilt. Ook kun je natuurlijk meerdere kleuren op één dennenappel doen.


Voordat de verf is opgedroogd kun je de dennenappel nog door wat glitters rollen. Dit geeft een extra feestelijk effect.


Daarna kun je meerdere kerstballen en takken in de vazen doen. En misschien nog een strik? Dan ben je klaar! Je kunt de decoraties overal in huis neerzetten. Hier zie je mijn eindresultaten:




Met welke decoraties versier jij je huis?

No Comments Yet, Leave Yours!