woensdag 1 juni 2016

My monthly cup of tea | Mei


Mei, de maand waarin de aardbeien weer volop in de schappen te vinden zijn en we dus ook de zoete thee weer uit de kast kunnen halen. Voor mij zijn aardbeien altijd goed. Of ik ze nou los eet, mijn moeder er jam van maakt, of ik ze gebruik om een kwarktaart mee te bedekken, aardbei maakt mij altijd blij!


De thee waar ik deze keer voor ging bevat een mix van strawberry and cream, oftewel aardbei met (slag)room. Nu vind ik dit zelf ook een lekker combinatie om te eten, dus ik hoop dat de thee qua smaak in ieder geval in de buurt ligt.

In de verpakking zitten 20 piramidevormige zakjes met thee. Aan de verpakking is niets opmerkelijks te zien, behalve dan de vele talen waarin de ingrediëntenlijsten zijn uitgevoerd. Deze thee bestaat uit heel erg weinig ingrediënten, het overgrote deel is rooibos (93,5%). Wat ik altijd bijzonder blijf vinden bij thee is dat de aroma altijd overduidelijk de overhand heeft, zelfs als hiervan maar heel weinig in het product te vinden is.


De thee ruikt zeer zoet en daarom was ik bang dat de smaak net zo zoet zou zijn, maar niets is minder waar. De smaak van de thee is zoals je verwacht, een romige smaak met een vleugje zoet van de aardbei. De geur van de thee is sterker dan de smaak, deze is niet zo zoet als dat het ruikt. De balans is perfect, wat het een heerlijke thee maakt om te drinken.


Ik ben blij met deze thee! Ik vind hem het lekkerste als ik hem even heb laten staan, omdat dan de smaak erg goed naar voren komt. Ik ga hier de komende tijd zeker van genieten.

Lord Nelson, Rooibos Strawberries & Cream thee, te koop bij Lidl - €1,19

Welke zoete thee is jouw favoriet? Ga je ook voor fruit of kies je liever iets anders?

No Comments Yet, Leave Yours!