woensdag 22 juni 2016

My monthly cup of tea | Juni


Een tijdje terug was ik weer eens bij de Wereldwinkel en aangezien ze daar altijd bijzondere producten hebben besloot ik eens bij de thee te kijken. Daar stond ineens thee bij van English Tea Shop, een merk dat mij zeker niet onbekend was. Toen ik deze pepermunt thee zag staan werd ik meteen nieuwsgierig en vandaag deel ik met jullie mijn indruk!


Ik schreef al eerder over thee van English Tea Shop en daarom laat ik alle details over de leuke verpakking deze keer achterwege.

Wel wil ik even uitlichten hoe leuk het is dat ze niet alleen voor warme thee een kopje 'the perfect serve' hebben, ook het maken van ijsthee wordt hier besproken. Ik ga dat zeker met deze thee nog eens proberen, want een beetje extra verkoeling kan nooit kwaad. Bovendien drink ik op warme dagen liever iets kouds, dan iets warms en ijsthee is dan de perfecte uitkomst.

De thee heeft maar één ingrediënt, namelijk organische, fairtrade, pepermunt. Dit houdt in dat de pepermunt die verwerkt is in de thee op een eerlijke manier is verworven. De boeren die mee hebben geholpen aan het verwerven van de pepermunt zijn op een eerlijke manier betaald en worden niet uitgebuit.

Sweet, refreshing and ever so settling, our classic Fairtrade Peppermint tea is a firm favourite, and not just for after dinner!
De thee smaakt naar pepermunt, maar is niet té overheersend. Het is niet als muntthee, maar een stuk milder. De thee is lekker fris en erg makkelijk weg te drinken. Dit is zeker een nieuwe favoriet voor de dagen dat ik lekker binnen wil zitten met een goed boek. Gewoon een grote pot thee zetten en heerlijk wegdrinken.

English Tea Shop, Peppermint, te koop bij de Wereldwinkel - €2,95

Heb jij al eens ijsthee gemaakt met 'gewone' zakjes thee?

Related:

No Comments Yet, Leave Yours!