maandag 2 mei 2016

Essence 24h hand protection balm | Kiwi Dark Chocolate & Banana Dark Chocolate


De winter mag dan wel voorbij zijn, maar handcrèmes gebruik ik echt het hele jaar door. Net als geurkaarsen eigenlijk, zoals ik in mijn vorige artikel zei. En niet alleen die kaarsen kreeg ik van Ilona voor mijn verjaardag, maar ook deze fruitige producten van Essence hoorden daarbij. De verpakkingen alleen al zijn te leuk om niet te delen.


Misschien had je het al door, misschien nog niet: deze handcrèmes zijn een zogenaamde 'winter edition' van Essence. De dag om deze review te plaatsen is dus misschien niet helemaal goed getimed, maar we waren al blij dat we dit product überhaupt ooit hebben kunnen vinden. Ilona en ik zijn deze crèmes namelijk meerdere malen tegengekomen op internet, maar het werd steeds duidelijker dat ze deze nergens meer in het assortiment hadden. Hier is je verlossende antwoord: ze zijn te koop bij Op=Op Voordeelshop!


De omschrijving op de achterkant is veelbelovend en naar mijn mening helemaal waar. Ze verzorgen mijn handen enorm goed en er blijft geen olielaagje achter, ondanks de ingrediënten. Het product bevat namelijk shea boter en kokosolie, wat redelijk vettig zou kunnen zijn, maar precies de ingrediënten zijn die ik zoek in een verzachtende crème. Of de handcrème echt 24 uur lang verzorgt weet ik niet, maar ik smeer mijn handen liefdevol meerdere malen per dag in met deze heerlijke geuren. Daar komen ze, ook al waren ze misschien al duidelijk.


De geuren van de crèmes zijn een combinatie van een fruitsoort met donkere chocolade, wat waarschijnlijk pure chocolade is. De eerste fruitsoort die Essence toevoegt is banaan en deze geur is echt verrukkelijk in combinatie met chocolade. Daarnaast is de geur ook echt heel realistisch. Dit is gelijk mijn favoriet.


Ook de handcrème met chocolade en kiwi ruikt fantastisch en écht naar die combinatie. Vanzelfsprekend is deze wel iets zuurder van geur. Dat deze niet mijn ultieme favoriet van de twee is, betekent niet dat ik deze zowel als de andere heerlijk vind ruiken. 

Je zult overigens verwachten dat deze twee geuren nogal overheersend en sterk zijn, maar dat valt in werkelijkheid best mee. Ze zijn zoet, bijzonder en zacht. Over de structuur kan ik niets bijzonders melden. De crème is zacht en romig, net als iedere handcrème van Essence.


Een geheel positieve review, dat was volgens mij alweer een tijdje geleden. Word jij al vrolijk door enkel maar naar de handcrèmes te kijken? Dan zou ik maar gauw naar de winkel rennen. Ze hebben de schappen van Essence al een tijdje verlaten, dus grijp snel je kans.

Essence 24h protection balm, te koop bij Op=Op Voordeelshop - € 0,99

Welk product kwam jij na een hele tijd zoeken eindelijk tegen?

1 opmerking:

  1. Hmm, de verpakking alleen al ziet er aantrekkelijk uit, maar jullie review maakt het product alleen maar aantrekkelijker. Ik zal deze zeker even onthouden (zeker voor dat prijsje). :)

    BeantwoordenVerwijderen