woensdag 20 april 2016

part 3 | I ♥ Makeup Death By Chocolate palette


Pure chocolade in make-up vorm, betekent dit ook dat het pure liefde gaat worden? Na de twee successen van de andere chocolate palettes verwacht ik natuurlijk behoorlijk wat. Gaat ook dit palette mijn hart sneller laten kloppen? Ik laat het jullie vandaag zien...


Op de kleur na is de verpakking weer hetzelfde als de andere chocoladepalettes van I ♥ Makeup. Ook de manier waarop de oogschaduw in het palette zit is onveranderd. Twee highlighters en 14 'gewone' kleuren. De kleuren zijn gevarieerd en er is zowel een nude look, als een wat heftigere look mee te maken.

White Light - Don't Let Go - Break Me Up - Consume Me - All is Lost

Lick Me - Fool's Gold - One More Bar - Devour Me - Tear the Wrapper - Love You to Death

Pray for Me - Dipped - Tease Me - Set Me Free - Bring Down Angels

Als ik de kleuren in dit palette vergelijk met die uit de andere chocolate palettes, dan vind ik deze het minst spannend. Veel nude tinten en weinig kleuren waarmee je écht uit kan pakken. Wel zijn de matte kleuren in dit palette prachtig en goed gepigmenteerd. Met White Light, Break Me Up, Lick Me, One More Bar en Devour zou je al een hele mooi, matte look kunnen maken.


Voor de look gebruikte ik een combinatie van matte en glanzende kleuren. Ik gebruikte als eerste Lick Me voor in de crease en ging daarna met Don't Let Go heel lichtjes over het bewegende ooglid. Om de crease wat aan te zetten ging Break Me up er ook nog in en in de hoek bracht ik One More Bar aan voor wat meer diepte. White Light ging op het wenkbrauwbot, maar deze viel helaas al snel weg. Wat ik jammer vond is dat de kleuren in het palette, doordat ze redelijke korrelig zijn, eigenlijk té makkelijk ging blenden. Ik heb echt moeite moeten doen om er een goede look van te maken, want anders zou het lijken alsof ik maar een kleur had gebruikt.


Het pigment is goed en het palette ziet er wederom uit om te smullen, maar de kwaliteit van de oogschaduw is helaas niet helemaal waar ik op hoopte. Of het door de kleuren komt die zo dicht tegen elkaar aan liggen, of door de korrelige oogschaduw, laat ik in het midden. Maar voor volgende keer pak ik er liever een andere variant van de chocolate palettes bij.

I ♥ Makeup Naked Chocolate palette, o.a. te koop bij Makeup Revolution en Boozyshop - €10,00

Heb jij al een van de chocolate palettes geprobeerd?

1 opmerking: