zondag 10 april 2016

My monthly cup of tea | April


Bij Ilona viel de Pickwick thee vorige maand in de smaak, dus het is vast geen probleem dat ik deze 'monthly cup of tea' nog twee doosjes van dit merk met jullie wil bespreken. Ze zijn nogal zoet, maar als je daar net zoveel houdt als ik doe, gaan deze theedoosjes je heel blij maken. Spoiler alert, haha!


Pickwick dus, een bekend merk, maar deze doosjes komen je misschien niet bekend voor. De ene smaak is al een tijd geleden uit de supermarkt verdwenen en de andere smaak heeft misschien wel nooit in de supermarkt in Nederland gelegen. Er staat namelijk Tsjechische tekst op, wat me erg spannend leek in de winkel. Ik ga ze allebei met je bespreken.


Hierboven zie je de smaak Hot Raspberry van de Delicious Spices lijn van Pickwick. Van deze lijn komen door het jaar heen verschillende smaken in de winkel en vooral van de Winter Glow thee geniet ik nu met volle teugen. Maar we hebben het nu even over deze smaak, blijkbaar de smaak van vanille-ijs met warme frambozen. Ik ben benieuwd.


Je ziet het al aan de thee in mijn mok, de kleur is een beetje vreemd. Het gekookte water wordt eerst zwart-ig en verkleurt daarna naar donkerroze of zelfs paars. Het is niet zo'n standaard Pickwick bosvruchtenthee, maar echt zo'n thee met sterke ingrediënten. Hierboven op de foto kun je de ingrediënten zien en zoals je ziet staan er voornamelijk natuurlijke dingen tussen.

De smaak is heel sterk. Ik kan je aanraden het zakje niet te lang in het water te laten, want de smaak wordt al snel te heftig. Daarnaast moet je van zoet houden, héél zoet. De thee doet me echt denken aan snoepjes met frambozensmaak. I like it, maar zou het niet elke dag drinken.


Pruim was toen ik jong was een van mijn favoriete vruchten en nog steeds houd ik ervan. Hoewel de naam van het tweede theedoosje niet gelijk duidelijk is, is wel goed te zien dat pruimen de basis vormen van deze smaak. Daarnaast is er ook vanille en kaneel aan de thee toegevoegd en samen zorgen deze ingrediënten voor een bijzondere melange. Alle drie de ingrediënten zijn overduidelijk terug te proeven in de thee en ik ben er een groot fan van. Wel moet je de verschillende smaken lekker vinden, anders is deze waarschijnlijk niets voor jou.


Op de achterkant van dit doosje zag ik nog deze smaken staan en wat zou ik die graag uit willen proberen! Helaas zag ik deze niet in het schap liggen, dus waarschijnlijk zal ik ze nooit kunnen kopen. Jammer, zeg. Ik bedoel, kersenyoghurt thee?


Ik ben heel blij met deze nieuwe of eigenlijk oude theedoosjes. Ze zijn helaas niet (meer) in de supermarkt te vinden, maar je kunt ze wel kopen bij Xenos. Je zult wel van zoetigheid moeten houden, maar als je vrolijk wordt van de ingrediënten in deze review zou ik ze maar eens gaan proberen. Want omdat ze uit het standaard assortiment zijn, zijn ze helemaal niet duur meer.

Ben jij al eens een opvallende smaak van Pickwick tegengekomen in de winkel?

Pickwick thee, te koop bij Xenos - € 1,00

1 opmerking:

  1. Grappig dat je zo dol bent op smaakjes! Zelf ben ik meer van de zwarte thee. Daar vind ik zoveel meer smaak aan zitten.

    BeantwoordenVerwijderen