woensdag 3 februari 2016

My Monthly Cup of Tea | Februari


Mijn verkoudheid nam vorige maand de overhand en een van de dingen die daar perfect tegen helpen is een kopje thee met honing. Muntthee was al een groot favoriet, dus een nieuwe theesoort met munt van Kruidvat wilde ik maar al te graag proberen.


Dat Kruidvat nieuwe theesoorten in de schappen heeft gelegd, is je misschien niet opgevallen. Ik kan me namelijk voorstellen dat je thee eerder in de supermarkt zal kopen. Ik zag een tijdje terug op verschillende blogs de nieuwe theesoorten voorbij komen en besloot toen naast mijn favoriete nagellakremover ook een doosje thee bij Kruidvat mee te nemen. De smaak Fresh trok vooral mijn aandacht, dus hier viel mijn keuze op.


De thee Fresh heeft drie smaken en ook maar drie ingrediënten, dus duidelijker kan eigenlijk niet. Door de kijken naar de voorkant van dit schattige doosje weet je eigenlijk meteen waar je aan toe bent. Wel kan ik begrijpen dat je niet meteen enthousiast wordt van de smaak van komkommer. De thee bestaat namelijk uit groene thee, munt en komkommeraroma en ik snap dat de smaak van komkommer in thee misschien niet helemaal voor de hand ligt. Ik vond het juist klinken als iets origineels en was nieuwsgierig naar hoe dit zou smaken. 



Bij het drinken van de thee begrijp ik gelijk waarom gekozen is voor de combinatie van deze smaken. De smaak van komkommer is een beetje kunstmatig, maar wel zacht en zoet. Ook de muntsmaak is zacht en ik kan zeker weten concluderen dat ik deze thee kan waarderen. Ik denk dat iedereen die van munt en komkommer afzonderlijk houdt deze thee ook lekker zal vinden. Gelukkig kost het maar een euro om dat uit te testen, want zo goedkoop is dit doosje met twintig theezakjes.

Heb jij al eens komkommerthee gedronken?

Fresh groene thee, te koop bij Kruidvat €0,99

No Comments Yet, Leave Yours!