maandag 11 januari 2016

Shower gel | Fa, Nivea, Kruidvat en Etos


Veel schuim, een heerlijke geur en een lekker schoon gevoel achteraf. Ik heb het natuurlijk over shower gel! Soms zie je er eentje die je echt niet kan laten staan en dat is precies wat ik had bij de vier die ik je vandaag laat zien. Ze lagen al bijna te verstoffen in mijn review bak, maar vandaag zijn ze dan eindelijk aan de beurt.


Meer uiteenlopend kan je het bijna niet hebben, een shower foam, cream en gel komen vandaag aan bod, drie totaal verschillende soorten, die allemaal hetzelfde doel hebben. Ik vind het fijn om mijn producten af te wisselen en het duurde dan ook even voordat ik alle vier de producten écht goed kon testen, maar het is mij gelukkig gelukt. Ik zal het wel even van tevoren melden, alle vier de douche producten bevatten SLS/SLES, een ingrediënt wat uitdrogend is voor de huid. Mocht je hier dus niet van houden, of ben je er gevoelig voor, dan is een ander douche product meer geschikt.

Etos shower foam, Lime & Carambola

Etos heeft het eigen assortiment in 2015 helemaal omgegooid en dat is er eentje geworden waar ik dit jaar flink de vruchten van ga plukken. Wat een heerlijk product is deze shower foam! De geur is heel erg fris door de limoen en carambola en het schuimende effect wat de foam geeft is erg lekker om uit te smeren over je lichaam. De geur blijft ook lang rondhangen in de douche en dat maakt het product nog net even leuker. Ik ben zeker nieuwsgierig naar de andere geuren uit deze lijn.

Fa magic oil, Pink Jasmine

Ik heb veel producten van Fa, maar echt bijzonder heb ik ze nooit gevonden. Toch blijf ik ze maar kopen, de verpakkingen vind ik er namelijk echt leuk uit zien en ook dat zorgt er bij mij vaak voor dat ik een aankoop doe. De Magic Oil lijn van Fa is een lijn waarbij er micro-oliën in de shower gel verwerkt zijn, wat er voor moet zorgen dat de huid zacht blijft wordt beschermt tegen uitdroging. Nu is mijn huid inderdaad erg zacht na gebruik, maar ik blijf het misleidend vinden dat er zoiets wordt beweerd terwijl er gewoon SLS in het product zit. Een beetje tegenstrijdig, jammer! De geur van het product vind ik overigens wel erg lekker, echt een bloemige geur, maar niet al te overheersend.

Kruidvat Spa Secrets, Treasures of Morocco, Argan Oil & Rose
Treasures of Morocco is geïnspireerd op het hammam-schoonheidsritueel dat gebaseerd is op intensieve reiniging met rijk verzorgende oliën en verfijnde bloemextracten. Het is een heel sensueel ritueel, de producten hebben dan ook een oosterse en sensuele geur.
Niet alleen Etos vernieuwde zijn assortiment, ook Kruidvat voegde een aantal nieuwe producten/lijnen toe. Treasures of Morocco is er een van en ik vind de geur in ieder geval erg lekker. Normaal heb ik het niet zo met de geur van roos, maar de argan oil er doorheen maakt hem erg lekker, licht bloemig en zeer dragelijk. Doordat het een shower cream is glijdt deze erg gemakkelijk over de huid en is het product zeer zacht voor de huid. Het enige minpuntje wat ik kan aanmerken is de dop van de verpakking, ik vind zo'n dop altijd zo onhandig! Bovendien gaat er na gebruik allerlei shower cream tussen kleven en dat vind ik niet erg onhygiënisch.

Nivea creme smooth, Shower Cream

Nivea is een merk wat ik fijn vind, maar eigenlijk nooit echt koop. Ik heb al zoveel producten dat ik Nivea altijd een beetje 'vergeet'. Toch is dit wel een product waar ik erg blij van word. De geur is zacht en heel herkenbaar en de shower cream glijdt ook heel gemakkelijk over de huid. Ik gebruik deze shower cream altijd nadat ik mijn lichaam heb gescrubd en mijn huid wordt er juist heel erg zacht van. Dit zal voornamelijk komen door de shea boter die is toegevoegd. Misschien dat ik toch wat vaker bij de producten van Nivea moet kijken...


Ik ben erg blij met deze aanwinsten! Wat ik helemaal leuk vind is dat vooral Kruidvat en Etos zo vernieuwend zijn geweest en dat we daar nu allemaal van kunnen profiteren. Voor een eigen merk van een drogist vind ik de producten echt heel fijn en van deze vier douche producten zijn het dan ook mijn favorieten. Misschien dat je verderop in het jaar nog wel andere geuren van deze lijnen zal zien... Voorlopig ben ik wel even klaar met het kopen van shower gel, ik heb met deze vier erbij echt genoeg.

Etos shower foam, Lime & Carambola, te koop bij Etos - €2,99
Fa magic oil, Pink Jasmine, te koop bij drogist en supermarkt - €3,29
Kruidvat Spa Secrets, Treasures of Morocco, Argan Oil & Rose, te koop bij Kruidvat - €2,99
Nivea creme smooth, Shower Cream, te koop bij drogist en supermarkt - €3,49

Wat is op dit moment jouw favoriete shower gel?

No Comments Yet, Leave Yours!