vrijdag 15 januari 2016

Sample reviews | parfum


Samples zijn om van te houden, maar parfumsamples zijn om verliefd op te worden! Wie wordt er nou niet vrolijk van een tester van een heerlijk luxe parfum? Vandaag heb ik vier toppers voor jullie, waarbij ik toch even aan het twijfelen werd gebracht. Van één van deze samples heb ik inmiddels een grote flacon thuis staan, kan jij al raden welke?

Topnoten: jasmijn
Hartnoten: houtachtige noten
Basisnoten: amber
Laat ik het maar meteen verklappen, van deze geur zal je binnenkort een uitgebreide review krijgen. Ik vond deze sample zo lekker dat ik zodra het mogelijk was, meteen naar de Douglas ben gegaan om deze te kopen. Eigenlijk best zonde dat ik de geur zo laat heb ontdekt, bij veel van mijn vriendinnen is deze favoriet en al die tijd begreep ik niet waarom, tot ik deze sample kreeg en er bijna over droomde. Ja, dan begrijp ik wel dat iedereen zo van deze geur houdt... binnenkort dus meer!

Topnoten: ananas, aardbei, framboos, zwarte bes, tutti frutti
Hartnoten: oranjebloesem, viooltje, perzik
Basisnoten: sandelhout, vanille, muskus
Wauw, deze geur is zoet! Zomer is zeker waar ik aan denk, maar ook het scala aan zoete vruchten dat de parfum in zich heeft, komt extreem goed naar voren. Ik vind de geur zelf wat te zoet om echt als parfum te dragen, maar lekker is deze wel. Het is een ware geurexplosie van zoet fruit. De echte zoetigheid is er na een geurtje wel vanaf en wordt daarmee wat frisser, wat ik eigenlijk zonde vind, want voor mij maakt dat de parfum nogal eenvoudig.

Topnoten: pruim, peer, Tunesische neroli, bergamot, Italiaanse citroen
Hartnoten: viooltjesblad, gardenia, roze peper
Basisnoten: muskus, vetiver, wierook, Texaanse ceder 
De verpakking van deze sample is wat simpel en eigenlijk is dat ook wat ik van deze geur vind. De geur is houtachtig, maar wel fris. Normaal vind ik de geur van houtsoorten in parfum wel lekker, maar het is bij deze geur wat teveel van het goede. Het maakt voor mij de geur zeer klassiek en niet van deze tijd. Misschien dat mijn moeder vindt dat het iets heeft, maar voor mij is dit niets. Bovendien vind ik dat de geur snel vervliegt, iets wat ik bij een merk als Calvin Klein erg jammer vind.

Topnoten: Afrikaanse oranjebloem
Hartnoten: jasmijn
Basisnoten: witte honing, roos, ceder uit Virginia, patchouli
Elie Saab ken ik alleen als de modeontwerpster van de meest prachtige jurken ooit, maar net als vele van haar collega's heeft ook zij haar eigen parfum. Ik vind de parfum niet per se heel lekker, maar wel heel erg bijzonder. Het is een mooie combinatie van zoet en hout, precies zoals de noten laten zien. De parfum is aanwezig, maar niet té aanwezig, waardoor deze erg gangbaar is. Gewoon een lekkere geur dus.


Op één parfum na heeft de rest mij niet kunnen overtuigen, helaas, toch niet alleen maar liefde deze keer. Gelukkig zijn het daar samples voor en zijn ze geschikt voor een paar dagen iets anders proberen. Volgende keer zal ik proberen om eens iets anders te laten zien dan parfum, maar aangezien ik inmiddels een vaste klant begin te worden bij de Douglas kan ik niets beloven!

Welke sample liet jouw hart sneller kloppen toen je deze probeerde?

2 opmerkingen:

  1. Ik ben ook dol op Alien , maar totdat ik een geldboom kan laten groeien , verzamel ik de samples van deze geur, en koop ik alien dupe producten van de HEMA hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alien vind ik zelf 3x niks, maar de andere geuren vind ik wel heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen