zondag 15 november 2015

De Serie Tag


Welke series ik tof vind om te kijken weten jullie misschien wel, maar een tag waarbij ik hier nog meer vragen over beantwoord is de Serie Tag. Ik volg genoeg series om er lekker op los te schrijven en misschien hebben jullie er wel wat aan.


Wat was de eerste serie die je volgde?

Ik weet nog heel goed dat ik met mijn ouders en zusje naar Evelien keek, een Nederlandse dramaserie met Kim van Kooten en Peter Blok. We hebben er hard om moeten lachen en vervolgden onze hobby met Gooische Vrouwen.

Wat is je favoriete serie ooit?

Angel! Dat is waarschijnlijk ook het antwoord dat mensen in mijn omgeving van me zouden verwachten. Tot nu toe snapt geen van hen mijn liefde voor de serie, maar ik genoot er met volle teugen van. David Boreanaz is een geweldige acteur en de serie bevat spanning, humor en fantasie. Ik ga deze zeker weten opnieuw kijken, zodra ik klaar ben met Buffy The Vampire Slayer, de serie waar Angel van afgeleid is. Ook is Crime Scene Investigation mijn favoriete serie, die pasgeleden helaas gestopt is. Deze heeft me wel vijftien seizoenen geboeid en vooral in mijn middelbare schooltijd zat ik elke maandagavond klaar voor de televisie.

Wat is je favoriete koppel uit een tv serie?

Temperance Brennan en Seeley Booth uit Bones zijn naar mijn mening het allerleukste om naar te kijken. Het koppel wordt gespeeld door Emily Deschanel en wederom David Boreanaz en de serie heeft een CSI-opzet, maar richt zich obviously op de botten van de slachtoffers. Het meest bijzondere aan de twee, is dat ze in de eerste instantie totaal niet bij elkaar lijken te passen. Het duurt dan ook even in de serie voordat ze hun liefde voor elkaar toegeven en dat maakt het eigenlijk zo leuk.

Met welk personage zou je wel eens op date willen?

Caleb van Pretty Little Liars is echt a-do-ra-ble. Hij heeft humor, is stoer, slim, staat altijd voor je klaar en ziet er natuurlijk ook niet slecht uit. Met hem zou ik wel een keertje af willen spreken, sorry Tim!

Welke serie(s) volg je op dit moment?

Oei, dat is een heel lijstje. Op dit moment kijk ik CSI, Buffy en Skins af, kijk ik samen met Tim naar Supernatural en wacht ik op nieuwe seizoenen van Bones, Vikings, Pretty Little Liars, Better Call Saul. Ook kijk ik af en toe een lange aflevering van Sherlock.

Van welke afgelopen serie mogen ze nog een vervolg maken?

Breaking Bad, Friends en voor mij ook Angel waren zeer gewaardeerde series, maar ik geloof wel dat aan elke serie een einde mag komen. Dus stoppen op je hoogtepunt of stoppen bij een geschikt einde is wat mij betreft prima.

Welke serie wil je nog graag zien?

Net als bij de series die ik al kijk, kan dit een lang lijstje worden. Maar als ik kijk naar de series die ik het allerliefste nog zou willen zien zijn dat How I Met Your Mother, Prison Break, Penoza, Arrow en Under the Dome.

Heb je al eens een serie of enkele afleveringen herbekeken?

Afleveringen van Friends en Modern Family kan ik waarschijnlijk eindeloos opnieuw kijken. Ook al weet ik hoe het verhaal gaat, ik lach me keer op keer rot om de gebeurtenissen en grappen in de series.

Welke serie heb je een tijdje gevolgd en daarna weer opgegeven?

Ooit heb ik met Ilona een aantal afleveringen van het eerste seizoen van Grey's Anatomy gekeken en dit was me simpelweg niet spannend genoeg. Maar misschien kan ik het nog een kans geven, aangezien ik van Modern Family eerst ook de lol niet inzag en er nu helemaal bij in een deuk lig.

Met welk personage zou je wel van plaats willen ruilen?

Van plaats ruilen met een van de personages van Friends lijkt me enorm gezellig. Wanneer je je binnen zo'n vriendengroep bevindt, zul je je geen dag vervelen. Ruilen met een stoere chick uit een van de spannende series die ik kijk, lijkt me iets minder. Ik kijk daar liever naar, dan dat ik me zelf in die situaties zou willen bevinden. 

Welke serie volg jij op dit moment? Tips zijn welkom!

1 opmerking:

  1. Haha, die eerste serie! Leuke naam ;) Wij hebben niet echt dezelfde smaak qua series, maar desondanks leuk om te lezen waar jij graag naar kijkt!

    BeantwoordenVerwijderen