zondag 25 oktober 2015

Max & More illuminating face primer


Nooit eerder in mijn leven gebruikte ik een primer, maar nu Action een goedkope versie in de schappen heeft liggen, heb ik besloten me eraan te wagen. Wie weet zal dit product voortaan een plek gaan innemen in mijn vaste make-up routine.


De zwarte, doorschijnende verpakkingen zijn inmiddels wel bekend bij elke liefhebber van low-budget producten. Het is gelijk duidelijk wat je in huis hebt gehaald en zo'n doosje zorgt toch voor een minder cheap geheel. Ook deze face primer is weer in zo'n zwart doosje te vinden. Naast deze witte variant, zijn er in de winkel nog een roze en een groene versie te vinden. Elk van deze primers heeft een andere werking en ander effect.


De primer zelf zit in een glazen, dus luxere flacon met plastic pompje en een dop. Dit maakt 'm meteen hygiënisch en praktisch, wat ervoor zorgt dat de primer gelijk een streepje voor heeft. Daarnaast zit er wel 30 milliliter in de verpakking en daar kun je een hele tijd mee doen.
Ingrediënten: Aqua, Cyclopentasiloxane, Propylene Glycol, C9-11 Isoparaffin, C10-13 Isoparaffin, Nonane, C10-13 Isoparaffin, C13-16 Isoparaffin, Glycerin, Dimethicone/Pheryl Silsesquioxane/Phenyl Bis-silsesquioxane Crosspolymer, Bis-phenylpropyl Dimethicone, Propylparaben, May Contain [+/-]: Titanium Dioxide, Isopropyl Titanium Trisostearate, CI 77491, CI 42090, CI 45410.


Op de achterkant van het doosje gaat er volgens mij iets niet helemaal goed. Op het flesje zelf staat overduidelijk aangegeven dat ik voor een 'illuminating face primer' ben gegaan, maar onder deze woorden is de benaming 'concealing face primer' een paar keer vertaald en uitgewerkt. En dat terwijl de 'concealing primer' in een roze flacon te vinden is. Ik ga er maar gewoon vanuit dat ik de 'illuminating' variant heb gekozen en deze er, zoals elke primer, voor zorgt dat mijn make-up beter blijft zitten. Daarnaast zal de primer mijn oneffenheden waarschijnlijk niet verbergen, maar juist zorgen voor een illuminating of verlichtend effect.


Met één pompje heb ik genoeg aan product voor mijn hele gezicht en dat betekend inderdaad dat ik er heel wat keren mijn gezicht mee zou kunnen insmeren. Ook de subtiele substantie maakt dit een stuk gemakkelijker. De primer is namelijk heel zacht en smeert goed uit over het gezicht. Daarnaast zou ik de substantie kunnen omschrijven als jelly, maar dan niet op een vervelende manier. Hij voelt verkoelend aan op het gezicht en trekt snel in. Maar het gaat natuurlijk vooral om het effect van het product. Waarom zou ik deze primer elke dag willen gebruiken?


Helaas, maar ik heb werkelijk waar geen enkel idee. De primer mag dan wel goedkoop zijn (€1,99), maar van het illuminating effect merk ik niets. Ook blijft mijn make-up door deze primer niet beter of langer zitten. Ik heb zelfs een dag de primer op de helft van mijn gezicht aangebracht en nog zag ik geen verschil. Mijn huid was aan het einde van de dag even vet aan beide kanten. Misschien komt het door mijn gebrek aan ervaring met een primer, maar ik ga dit product in het vervolg niet meer gebruiken. De extra stap in mijn make-up routine is het gewoonweg niet waard. Helaas kan ik deze keer niet veel positiever zijn, maar Action: de volgende keer beter!

Gebruik jij graag een primer? Waarom wel of niet?

3 opmerkingen:

  1. Wat jammer zeg, ik gebruik sowieso zulke goedkope producten niet meer. Maar sommige primers zijn wel fijn gelukkig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelf vind ik primers ontzettend vervelend aanvoelen en ook deze heb ik dan niet geprobeerd.
    Ik heb er wel eentje van gosh. die overigens wel haar werk doet .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zelf vind ik primers ontzettend vervelend aanvoelen en ook deze heb ik dan niet geprobeerd.
    Ik heb er wel eentje van gosh. die overigens wel haar werk doet .

    BeantwoordenVerwijderen