dinsdag 13 oktober 2015

Low-budget lipsticks in the mix | Essence, Calvin Klein en Perfect Touch


Ik heb al zoveel lipsticks, dat ik het niet per se nodig vind de hele collectie van één merk aan te schaffen. Toch blijf je als blogger en beautymeisje wel lipsticks kopen. Bij drie nieuwe exemplaren vond ik het weer eens tijd voor een review, alle drie lekker low-budget!



  • Calvin Klein 31137 Rose Rush   €3,99
  • Perfect Touch 08   €0,99
  • Essence long lasting lipstick 12 Blush My Lips   €2,39

Hierboven zie je de lipsticks in deze review. Ze hebben dan misschien niet veel gemeen, maar zijn wel alle drie low-budget en passen naar mijn mening goed bij de herfst.


Jullie weten inmiddels dat we van low-budget lipsticks houden en we halen ze dan ook overal vandaan. Waar deze drie producten vandaan komen, ga ik je zo vertellen. Eerst mijn mening over elke lipstick.


Calvin Klein lijkt een luxe en duur merk, maar is eigenlijk helemaal niet zo prijzig. Gelukkig staat de verpakking daar ook niet naar. De huls is van plastic en laat nog net zo'n lelijk, cheap wit randje zien (sorry CK). Daarnaast geeft die doorzichtige, plastic dop niet bepaald een mooie uitstraling. Maar voor de prijs kan het er wat mij betreft wel mee door. Er zijn zeker weten ergere verpakkingen te vinden in de winkels.


Misschien leek het in de eerste instantie een doodgewone roze lipstick, maar de swatch bewijst het tegendeel. Ik vind Rose Rush super bijzonder. De tint zit tussen paars en roze in en bevat minuscule glittertjes. Dit is misschien niet te zien op de foto's hierboven, maar onderin dit artikel zie je nog een close-up.
Bij het maken van de swatch op mijn arm was ik sceptisch. De lipstick voelde stroef aan en gleed niet bepaald makkelijk over mijn arm. Op de lippen was dit gelukkig een ander verhaal. Misschien was het nieuwigheid, want nu ben ik helemaal tevreden. Een mooie creamy finish, een unieke kleur en een lang behoud van kleur op de lippen. Misschien dat dit pareltje wel vijf uur netjes blijft zitten.


De verpakking van deze lipstick van Perfect Touch is natuurlijk verschrikkelijk cheap. Voor zo'n goedkoop merk neem ik het maar voor lief, maar dat de stift niet helemaal in de verpakking kan draaien, vind ik vervelend. Maar het draait natuurlijk om de prachtige felle tint van de lipstick.


De kleur is warm, fel en ligt dichtbij oranje. De lipstick zelf is enorm romig en naar mijn voorkeur misschien een beetje té romig. Ik heb graag dat ik makkelijk de lijntjes kan aanzetten en dit in kan vullen, maar bij deze lipstick heb ik daar moeite mee. Je kleurt al gauw buiten de lijntjes, maar het is te doen. Het gaat er nu om waar je voorkeur naar uit gaat. De kleur blijft namelijk wel zo'n drie uurtjes zitten.


Met de long lasting lipsticks van Essence heb ik inmiddels genoeg ervaring. Ik weet nu wel dat ik fan ben van deze low-budgetkleurtjes en daar wilde ik er weer eentje aan toevoegen. Dat werd Blush My Lips. Essence laat hiermee weer zien dat een cheape uitstraling van een product absoluut niet nodig is, want de look van deze lipsticklijn is heel netjes.


Op de lippen komt de keur iets beter over dan op mijn arm, want de kleur is inderdaad heel fel roodroze.  Ik heb een aantal donkerdere, felroze lipsticks in mijn collectie, maar deze wijkt daar toch weer van af. Hij neigt iets meer naar rood en is zacht op de lippen. Wel zul je de kleur een paar keer per dag moeten bijwerken, want hij blijft hooguit drie tot vier uur zitten. Wel kan ik met zekerheid zeggen dat de kwaliteit beter is dan die van Perfect Touch.


Yes, ik heb weer drie nieuwe budgettoppers aan mijn verzameling toegevoegd. De verpakking is natuurlijk niet bij alle drie fantastisch, maar voor de kwaliteit die ik ervoor terugkrijg en de prijs die ik ervoor betaalde kan ik niet klagen. Door zijn houdbaarheid en bijzondere tint is Rose Rush mijn favoriet, maar deze is dan ook ietsje duurder dan de andere twee. Het ligt eraan wat jouw maximale prijs is en voor welke kwaliteit jij gaat. Calvin Klein en Perfect Touch zijn te koop bij Big Bazar en Essence is te koop bij Kruidvat en Trekpleister.

Van welk merk schaf jij jouw budgettoppers aan?

2 opmerkingen: