vrijdag 18 september 2015

#16 It's all about the music


De scholen zijn weer begonnen, maar dat betekent niet dat je geen muziek meer kunt luisteren. Soms heb je van die taken waar je gewoon een muziekje bij nodig hebt of ben je gewoon op zoek naar een beetje ontspanning. Dat moet met deze nummers al helemaal lukken. 

Ilona

Justin Bieber - What Do You Mean?

Justin Bieber, net zo geliefd als gehaat bij velen, maar ik ben ondanks alles nog steeds fan. Ik ben zo blij dat hij eindelijk weer aan de slag is gegaan met zijn muziek. What Do You Mean? staat inmiddels in ruim 90 landen op nummer 1 en je kan dan ook wel zeggen dat hij helemaal terug is. Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee! Ik kan echt genieten van dit nummer, van zijn stem en van de lyric video.

Years & Years - Take Shelter

Sinds ik het album Communion van Years & Years op mijn iPod heb gezet ben ik echt verslaafd. De zanger van de groep, Olly Alexander, heeft gewoon zo'n speciale stem, daar worden mijn oren en ook mijn hart heel erg blij van! Zijn stem in combinatie met het geweldige gebruik van een synthesizer maken het gewoon een heel goed geheel en ik had dan ook veel meer nummers van het album in deze lijst kunnen zetten.

James Bay - Let It Go

James Bay raakt met zijn stem, al helemaal bij dit nummer, het kleine stukje ziel dat ik nog over had. 'Wauw' is eigenlijk het enige woord wat voor mij dit nummer kan omschrijven. Het komt echt binnen en ondanks dat de tekst vrij 'eenvoudig' is, vind ik het wel een prachtige tekst en een mooi verwoorde situatie. Het nummer gaat over een relatie waaraan eigenlijk te lang wordt vastgehouden en hij weet het erg goed te brengen.
So come on let it go, just let it be, why don't you be you, and I'll be me?

Evi


twenty one pilots - Lane Boy

Twenty One Pilots heeft mijn hart gestolen. Mijn zusje liet mij het tweetal een paar maanden geleden horen en sindsdien draai ik vooral hun nieuwste album grijs. Een echt genre zou ik bij dit muziekduo niet kunnen noemen, maar hun beats zijn geweldig en een eigen stijl hebben ze sowieso. Lane Boy is mijn ultiem favoriete nummer. Wacht maar op het einde ervan, dan snap je hopelijk wat ik bedoel. Ik baal als een stekker dat geen kaarten heb voor hun concert in november.


Selena Gomez - Good For You

Een fan van Selena Gomez ben ik niet per se. Sommige nummers van haar hangen me zelfs de keel uit, maar er zitten ook hele goeie tussen. Good For You is daar een van en deze luister ik regelmatig. Misschien is het het minimalisme van het nummer, dus het niet nodig hebben van een harde beat. En haar stem natuurlijk, die vind ik heel uniek.


Kygo (feat. Parson James) - Stole The Show

Misschien loop ik een beetje achter, maar Stole The Show van Kygo luister ik de laatste tijd nogal regelmatig. Wanneer het nummer op de radio wordt gedraaid word ik helemaal gelukkig en vaak krijg ik er zelfs kippenvel van. Waarschijnlijk is dat omdat ik nog een beetje meeleef met Mascha, omdat dit hét nummer was van de Beautygloss Party dit jaar. Ik denk dat we Stole The Show allemaal wel kennen, dus veel meer woorden hoef ik er niet aan vuil te maken.

Weer een It's all about the music op WFOP en hopelijk gaat het niet vervelen, want we willen er nog even mee doorgaan. En vergeet geen reactie achter te laten als je nog suggesties voor ons hebt!

Welke muziek luister jij terwijl je studeert? Of heb je liever stilte?

No Comments Yet, Leave Yours!