donderdag 27 augustus 2015

Beauty UK posh eyeshadow palette | no. 4 Galaxy


Ik zei het al eens eerder, maar Ilona en ik krijgen nooit genoeg van het uitproberen van oogschaduw palettes. Steeds meer budgetmerken komen uit met de leukste kleurenreeksen en vandaag hoop ik weer een nieuwe te hebben ontdekt. Het wordt een tripje naar de ruimte, om dit Galaxy palette van Beauty UK eens beter te bekijken.


Het budgetmerk Beauty UK heeft verschillende posh palettes in het assortiment en Galaxy is de vierde variant uit deze reeks. De uitstraling ervan vind ik leuk, gewoon leuk. Niet stijlvol, niet cheap, maar lieflijk en toepasselijk bij het merk. Bij een merk als MUA vind ik het niet heel mooi dat de deksel geheel doorzichtig is, maar deze kleine raampjes erin zijn precies goed. Zo kun je precies zien welke kleuren zich in het doosje bevinden.


Deze kleuren doen me inderdaad een beetje denken aan de ruimte, dus ik snap de keuze voor de naam. Er zijn vier paarse in te vinden, maar ook een aantal kleuren voor een basis, zoals bruin en zwart. Wel zijn de kleuren op één tint na glanzend of glitterend, dus naar een natuurlijke look moet je niet per se op zoek zijn. De kleuren zelf hebben door het merk geen naam gekregen, wat je als een nadeel zou kunnen zien. Inmiddels verwacht je wel dat oogschaduws in een palette een naam zouden krijgen. 


Van de eerste rij werd ik niet gelijk dolblij, maar het resultaat is voldoende. De eerste drie kleuren zijn niet geweldig, maar de laatste twee mogen er wezen.


Kijk, dit is wat ik wil zien! Bijzondere tinten met een duo-chrome effect. Vooral de derde en de vierde kleur in dit rijtje trekken mijn aandacht. De laatste, zwarte kleur is overigens de matte tint in het palette. Deze zien we tegenwoordig wel heel vaak terug in een palette. Handig vind ik het persoonlijk wel.


Uiteraard ging ik ook aan de slag met een look. Aangezien ik de paarse kleuren eerder zou bewaren voor een feestje, koos ik voor de andere kleuren in het palette. Op mijn wenkbrauwbot en in de binnenste ooghoek koos ik voor de 'highlighter' in het palette, dus de witte kleur linksboven. Deze viel me tegen. De glitters zijn grof en vallen nogal op. Ik ga dan liever voor een subtiele glans, vooral op mijn wenkbrauwbot. Ook de kleur in mijn arcadeboog viel tegen, dus de kleur naast de witte in het palette. Er was weinig van te zien, maar dit was al duidelijk bij de swatches.

De kleur op mijn ooglid beviel beter en dit was de oogschaduw linksonder. Door de wederom grove glitters is het een eyecatcher op je ooglid en de pigmentatie is goed. Maar wel een nadeel: de oogschaduw is enorm korrelig. Het is ook nooit goed. Over de zwarte, matte tint, die ik gebruikte voor mijn buitenste ooghoek, heb ik niets te klagen. Maar dat is dan ook gewoon zwart.


Vaak is er een gemiddeld oordeel te geven over een heel palette, maar je merkt dat alle oogschaduws nu van elkaar verschillen. Grof en amper zichtbaar, fel en prachtig of enorm korrelig, er is van alles wat. Het doosje ziet er leuk uit en sommige kleuren zijn mooi, maar voor de prijs vind ik het niet genoeg. De prijs ligt namelijk tussen € 7,50 en € 8,00 op webshops als Boozyshop en The Make-Up Spot.
Maar misschien is hier een oplossing. Als ik jou was zou ik twee euro bijleggen en voor het Vintage Romance palette van Sleek gaan. De kleuren komen redelijk overeen en de pigmentatie ervan vind ik veel beter. En dan heb je zelfs nog twee kleuren extra.

Wat is jouw mening over de posh palettes van Beauty UK?

No Comments Yet, Leave Yours!