donderdag 2 juli 2015

De koffie/thee tag


Een hele tijd terug deed Teske op haar blog de koffie/thee tag. Ooit wilde ik deze nog gaan overnemen en vandaag is die dag. Ik ben een enorme lover van koffie en thee, dus deze vragenlijst leek mij helemaal geschikt! Dus pak er een kop koffie of thee bij en lees lekker mee.



Met wie dronk jij je eerste kopje koffie? En je kop thee? Hoe smaakte dat?

Mijn eerste kop koffie dronk waarschijnlijk op mijn vakantiebaantje op kantoor. Hier bracht ik het namelijk ook geregeld rond en ik vond de geur ervan zo enorm lekker! Sindsdien heb ik het leren lusten. Thee drink ik al heel lang, maar ik vond het pas lekker toen ik het met suiker ging drinken. Zonder vond ik het eigenlijk altijd heel vies.

Met wie drink jij graag koffie of thee?

Thee met mijn huisgenootje, wanneer we net wakker zijn. Koffie drink ik graag met al mijn vriendinnen of met mijn ouders, of het nou thuis is of in een cafeetje. Koffie drinken is een goede gelegenheid om even samen te komen en te kletsen. 

Op welke momenten van de dag drink je koffie of thee?

Eigenlijk heb ik een soort ritme. Bij het ontbijt drink ik altijd een kop thee en nog voor lunch ook een kop koffie. Dan nog in de middag een kop koffie of ijskoffie en in de avond weer een kop thee. Ik drink 's avonds trouwens echt nooit koffie, want dan val ik minder makkelijk in slaap.


Wat is je favoriete koffie? En je favoriete thee?

Bij favoriete koffie denk ik meteen aan Starbucks, waar ik altijd een frappuccino neem. Thuis maak ik altijd een doodgewone koffie, maar dan wel met karamel en verse melk in plaats van koffiemelk. En soms zet ik dit nog wel eens een tijdje in de koelkast, om er later ijsklontjes bij te doen. IJskoffie! O, en latte macchiato's, heerlijk.
Een echte favoriete thee heb ik eigenlijk niet. Ik drink veel met munt, kaneel, allerlei soorten fruit en die met speculaas is heel lekker.

Wat is je favoriete koffie/theemerk?

Wauw, geen idee. Koffie koop ik gewoon van Albert Heijn huismerk en thee vaak ook. Clipper vind ik wel een fijn theemerk, maar die van AH is ook prima. Het ligt er een beetje aan in wat voor smaak in zin heb.


Probeer je vaak nieuwe soorten/smaken uit of blijf je trouw aan één soort smaak?

Ik ben eigenlijk niet heel erg van het uitproberen van nieuwe smaken. Straks vind ik het niet lekker, heeft het tijd en geld gekost, enzovoort. Maar qua thee pak ik soms natuurlijk wel een smaak die me lekker lijkt en die ik nog nooit heb geproefd. Een combinatie van twee fruitsoorten bijvoorbeeld. Maar echt hele spannende dingen laat ik liever liggen.

Heb je aparte soorten/smaken in huis voor je gasten?

Qua koffie is het bij mij thuis niet heel spannend. Ik heb geen apparaat voor pads, dus dan vallen er al heel wat keuzemogelijkheden af. Koffie is bij mij gewoon koffie, maar je kunt kiezen: met of zonder karamel (van Douwe Egberts trouwens, te koop bij AH). Van theesmaken heb ik eigenlijk altijd een hele bak, een theedoos met allerlei verschillende smaakjes. Maar zelf vind ik het ook heel fijn om veel af te wisselen.

Waar koop jij je koffie en thee?

Heel simpel, in de supermarkt. Ik gebruik geen pads en dergelijke, dus dan is de keuze snel gemaakt. Voor thee wil ik soms nog wel eens langs De Tuinen gaan. Daar hebben ze een groot thee assortiment, veel bijzondere smaken, en daarnaast trekken alle vrolijke, kleurrijke verpakkingen me al aan.


Hoe drink jij je standaard kopje koffie/thee?

Niet zo spannend dus. Thee met suiker en koffie met suiker, melk en karamel.

Wat vind jij het lekkerst bij de koffie of thee?

Taart! Als het even kan natuurlijk wel. Maar ook koekjes en de Milka caramel-reep gaan er wel in. Oei, ik krijg hier echt heel veel trek van. Misschien is het maar eens tijd om te gaan ontbijten. Met een kop thee erbij natuurlijk. 

Een gemene: nooit meer koffie of nooit meer thee?

Wat een verschrikkelijke vraag! Toch denk ik dat ik kies voor 'nooit meer thee'. Koffie is een heerlijke boost in de ochtend, wanneer je nog wat moe bent, en geeft wat meer gezelligheid. Even ergens een bakkie doen is toch vaak een kopje koffie. En de smaak ervan is heerlijk, die wil ik niet kwijt. Thee kan ik wel vervangen met een sapje. 

Hoe drink jij het liefste je koffie?

2 opmerkingen: