zaterdag 11 juli 2015

Catrice Kaviar Gauche limited edition | Gilding eye and face palette


Als je het mij vraagt, komt Catrice de laatste tijd uit met hele chique limited editions. Veel glans en glamour, zo ook de Kaviar Gauche collectie. Goud is in grote mate aanwezig, zoals je al kunt zien bij het doosje op de foto hierboven. Het is een compleet 'eye and face palette' van de collectie, die ik voor jullie heb getest.



Gilding is trouwens 'verguldsel', dus ook in de naam van het product wordt de nadruk gelegd op de gouden versiering van het doosje. Dit doosje is van karton, heeft een magnetische sluiting en is naar mijn mening prachtig. Je hebt meteen iets moois in je hand, wanneer je deze uit je make-up collectie pakt. De kleuren in het palette worden daarbij beschermd door een plastic velletje, zoals het hoort.


In het palette bevinden zich een bronzer, highlighter, zes oogschaduws, een oogpotlood en een kwastje met twee kanten. Overduidelijk koel of warm zijn de kleuren niet, maar bij de oogschaduws zitten vooral zalmkleurige tinten. Ziet er best netjes uit op deze manier. 


Kwastjes uit palettes gebruik ik eigenlijk nooit, maar uittesten doe ik natuurlijk wel voor zo'n review. Nou ja, de sponsapplicator laat ik zitten. Maar met de andere kant heb ik de donkerste kleur oogschaduw aangebracht in mijn arcadeboog en dit ging verrassend goed! Pluspuntje dus.


Naast het kwastje is in het palette een kajal eye pencil te vinden. Een witte om precies te zijn. Dit potlood doet het helemaal prima en is geschikt voor op de waterlijn.



Dan de bronzer en highlighter in het palette. Hier zit nogal een verschil tussen qua samenstelling. De bronzer is heel zacht, maar er komt haast geen pigment af. Hierboven lijkt het wel mee te vallen, maar ik heb de kleur dan ook heel wat proberen op te bouwen. De highlighter lijkt daarentegen veel kleur af te geven, maar is vooral heel wit en korrelig. Maar hoe zijn ze op het gezicht?


Juist, er is bijna niets te zien. De bronzer is na minstens zes keer aanbrengen een beetje zichtbaar, maar van de highlighter is helemaal niets te zien. Meer is er ook echt niet over te zeggen. Het is gewoon een grote teleurstelling. 



Het grootste deel van het palette beslaat natuurlijk de oogschaduws. Het zijn er in totaal zes en op een kleur na zijn ze licht en bevatten ze glitters. In de textuur herken ik die van de highlighter terug: korrelig en wittig. Je merkt het meteen wanneer je over de swatches blaast, want bijna al het pigment is dan verdwenen. Behalve dus de zesde kleur. Deze wijkt echt af van de rest en hier heb ik helemaal geen problemen mee.


Ook de look is niet helemaal wauw. De witte kleur op mijn waterlijn is super, maar er is bijna geen oogschaduw te zien. Ik gebruikte de lichtste kleur in mijn binnenste ooghoek, de kleur daaronder op mijn ooglid, de lila kleur in de arcadeboog en de donkerste kleur in mijn buitenste ooghoek. Maar de lichte kleuren zijn niet van elkaar te onderscheiden. Gelukkig zorgt de donkerste kleur nog voor wat schaduw. 


Ik ben enorm teleurgesteld door dit palette van Catrice. Als je enkel blij wordt van het extra potloodje en kwastje in het palette, moet je je echt gaan afvragen waar het mis gaat. Bij de prijs van € 7,99 gaat het sowieso mis, want dat is het product niet waard. Maar misschien ben je enkel op zoek naar een eyecatcher op je kaptafel? In dat geval kun je 'm kopen bij Kruidvat en Trekpleister.

Ben je vaak teleurgesteld in het merk Catrice?

2 opmerkingen:

  1. Ik had al slechte reviews gezien en het sprak me ook niet zo aan, jammer dat hij echt tegenvalt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammerdat het zo tegenvalt, klinkt inderdaad niet heel goed.
    Liefs. Jonne

    BeantwoordenVerwijderen