dinsdag 2 juni 2015

Fotodagboek week 21 & 22 | Ilona


Pfff, wat een weken! Ik zat, ondanks alle leuke dingen die ik deed, helemaal niet lekker in mijn vel. Ik weet niet hoe het komt, maar het ging gewoon even niet zoals ik wilde. Dit leverde veel stress op en veel verslonzing van school. Ook het bloggen ging en gaat nog steeds niet zoals gepland. Ik probeer mezelf te herpakken, maar het gaat met moeite. Hopelijk zien de komende twee weken er beter uit.

zondag 17 mei


The day after en dat kon ik merken ook, wat had ik een hoofdpijn! Ik had bijna niets gedronken de avond ervoor, maar toch leek een lichte kater te hebben toegeslagen. Een goede reden dus om samen met m'n moeder naar de supermarkt te gaan om lekkere broodjes te halen en daarmee even goed te ontbijten. Na het ontbijt deed ik rustig aan en was ik vooral bezig met school.

maandag 18 mei


Hoppa, in de trein naar Utrecht om weer terug te gaan naar m'n kamer, die ik best wel had gemist. Eindelijk weer even een plek om m'n hoofd leeg te maken en tot rust te komen van alle hectiek van de afgelopen weken. Ik keek een aantal afleveringen van Broadchurch met een lekkere kop Chai Latte en in de avond maakt ik mijn favoriete gerecht; al salmone met penne naturel. Na het eten maakte ik een project voor school af en met trots kon ik zeggen dat het eindelijk weer een echt productief dagje was geweest qua planning.

dinsdag 19 mei

Ik maakte vandaag geen foto's, maar wel een hele lange to-do list voor deze dag en woensdag. Ik had een hele slechte nacht gehad en nam vrij van school om mijn hoofd even helemaal leeg te maken. De afgelopen weken zijn veel te zwaar geweest en dat kon ik niet alleen fysiek, maar ook mentaal goed merken. Het lijstje hielp mij om de dag goed door te komen en ik kon zelfs een aantal taken van de woensdag al op dinsdag doen, wat gaf dat een fijn gevoel!

woensdag 20 mei


Opstaan met appelmoes. Het was een beetje gek, maar ik had bijna niets meer in huis, dus dit was de enige optie. Ik voelde mij nog steeds niet 100% en daarom ging ik weer de hele dag druk aan de slag met school, totdat Manon ineens belde. Degene waarmee zij naar het 5 Seconds of Summer concert zou gaan communiceerde erg slecht en daarom vroeg ze of ik mee ging. Tegen concerten zeg ik niet snel nee en ik maakte mij dan ook snel klaar om te gaan. De dag die wat gek begon eindigde in een hele gezellige avond! Ik heb erg genoten, ondanks dat ik niet alle nummers kende. Erg leuk was het zeker.

donderdag 21 mei


Manon bleef na het concert slapen en dat betekende dat ik school oversloeg. Ik vond het flauw om haar 7 uur al naar huis te moeten sturen na zo'n lange avond en ik had zelf eigenlijk ook niet echt zin om er zo vroeg uit te gaan. Omdat ik school skipte en Manon ook niet de hele dag bleef, besloot ik de verloren tijd qua school in te halen door huiswerk te maken en daarna beloonde ik mezelf met Broadchurch. Ik hoefde nog maar twee afleveringen van het tweede seizoen en dat betekent dan ook dat ik nu al niet kan wachten op seizoen 3.

vrijdag 22 mei


Na een korte schooldag was het tijd om vanuit Utrecht de trein te pakken naar de Noordkop. Ik deed dit met een Mango Passion Fruit frappuccino met yoghurt (die ik wel lekker vond, maar niet speciaal) en een oude flow weekly. Het maakt het reizen toch wat makkelijker als je iets om handen hebt. Thuis gekomen bij mijn moeder ging ik meteen weer weg, want 's avonds ging ik samen met Evi, haar zusje een een vriendin van haar zusje naar Pitch Perfect 2. Het was echt een hele leuke film en ik hoop dan ook dat er zeker nog een deel 3 aan gaat komen.

zaterdag 23 mei


In de ochtend was ik lekker bezig met huiswerk en in de middag ging ik naar Evi om te filmen. We namen de Most Likely To tag op en hebben echt onwijs moeten lachen. Na het filmen gingen we eten en Just Dance te spelen, om daarna onze weg op de fiets te vervolgen naar een dorp verderop. Er was een feestje in de voetbalkantine en aangezien we nog niet eerder waren geweest wilden we het toch een kans geven. Het was gezellig, maar niet zó leuk dat het voor herhaling vatbaar is. Wij stonden op de dansvloer, terwijl de rest eigenlijk alleen maar met elkaar aan het praten was. Nu houden wij ook wel van praten, maar een dansje op z'n tijd vinden we nog leuker om te doen en helaas waren we de enigen die daar zo over dachten.

zondag 24 mei


Na een korte nacht was het in de middag tijd om te werken. De nasleep van de avond ervoor was te merken, want het leek alsof mijn hoofd ging ontploffen, zoveel hoofdpijn had ik! Ik leefde deze dag dan ook vooral op paracetamol en heel veel water, wat wel hielp, maar de pijn niet genas (helaas...). Toch maakten mijn gezellige collega's het alsnog een goede dag, want met het weglachen van de pijn leek het alsof er niets aan de hand was. Na het werk ging ik samen met Manon nog even naar de snackbar, want ik had de hele dag al enorm veel trek in iets ongezonds. Ik ging voor een bord patat met een kaassoufflé.

maandag 25 mei


Tweede pinksterdag, de dag waarop iedereen wat leuks gaat doen! Behalve dan Ilona, want Ilona ging weer keihard aan het werk haha. Gelukkig vind ik mijn werk leuk en mijn collega's gezellig, dus ik vond het helemaal niet erg. Wat ik alleen niet had verwacht was dat het zo druk zou zijn in de winkel. Ik heb echt de hele dag door de winkel gelopen en overal bijgesprongen om te helpen door de drukte. Het was fijn dat ik twee andere meiden op de kassa had, anders waren we echt nergens aan toegekomen en dat lukte met deze bezetting wel, yes! Ik krijg altijd zo'n goed gevoel als een werkdag zo goed verloopt, ondanks drukte of stress. Ik ging dan ook toen ik thuis was nog even door met de positieve bezigheden door lekker mijn kamer op te ruimen en alvast mijn tas te pakken voor de volgende dag.

dinsdag 26 mei


Ik ging weer terug naar Utrecht, waar we met een groep meiden de verjaardag vierden van een studiegenootje. We gingen eten bij de nummer 1 patatzaak van Nederland en daarna naar de bowlingbaan. We vonden het zelfs zo gezellig dat we daarna ook nog even een terrasje pakte, wat resulteerde in een lange, maar hele gezellig avond. Ik ging bij thuiskomst dan ook snel naar bed, want moe was ik zeker.

woensdag 27 mei

Oei, de gezellige avond gaf z'n nasleep, want oh, oh, oh, wat kwam ik moeilijk uit bed! Ik was nog steeds moe en moest de slaap echt goed uit m'n ogen wrijven. Ik had een lange dag school voor de boeg en wilde deze niet missen. Ik overleefde de lange dag gelukkig en toen ik thuis kwam had ik na een lekker frappuccino zelfs nog de energie over om een hele to-do-list af te werken. Ik draaide een was, ruimde heel mijn kamer op, kookte, deed de afwas, gebruikte een masker en schreef nog even verder aan dit dagboek. Een dag zo productief als deze was alweer een tijd terug, maar ik ben blij dat het er nog in zit.

donderdag 28 mei


Een vrije dag van school, wat extra's over in de portemonnee en heel erg veel behoefte aan de Primark. Dit bij elkaar resulteerde in een shopdagje met Manon in Zaandam en Amsterdam, waar we heerlijk rondliepen, lekker gingen eten en vooral veel leuke spullen shopten. Ik kocht een leuke pyjamabroek met unicorn pugs, lekker fout, maar wel heel schattig. Het was erg gezellig, maar wel raar om op de terugweg allebei een andere kant op te gaan. Manon ging terug naar de Noordkop en ik ging weer naar Utrecht. Ik was best vroeg thuis en had enorm trek en dat betekende een snelle kooksessie. Ik ging voor boontjes met aardappel en mini cordon bleu gedoopt in teveel roomsaus. Het was niet de bedoeling, maar ik had per ongeluk veel te veel gemaakt... gelukkig was het wel heel lekker!

vrijdag 29 mei


Vandaag was m'n moeder jarig en dat betekende natuurlijk taart en leuke cadeautjes! Samen met mijn broertje kocht ik een bos bloemen en een cadeaubon en op het station had ik bij Leonidas al heerlijke bonbons en een noga blok gehaald. Ze was er echt heel erg blij mee! Helaas was ik die dag erg moe thuis gekomen en ging ik vroeg naar bed. Iets minder gezellig voor m'n moeder, maar ze vond het al heel fijn dat ik toch nog even thuis kon zijn.

zaterdag 30 mei

Overdag aan school en 's avonds werken. Het was alweer een hele tijd terug dat ik op een zaterdag werkte en stiekem miste ik het ook wel een beetje. De ploeg op zaterdagavond is erg gezellig en ik vond het dan ook leuk om weer even te werken. Na het werk kwamen een aantal vriendinnen om bij mij voor te zitten, want 's avonds zouden we uitgaan. Manuel Broekman en Géza Weisz kwamen draaien en dat wilden we voor geen goud missen! Het was echt een hele leuke avond, allemaal bekenden gezien en gesproken en pas naar huis zodra het weer licht wordt. I love it! Helaas heb ik geen foto's van de leuke avond, want ik neem nooit mijn telefoon mee met uitgaan. Ik moet het dus doen met de leuke herinnering.

Dat was hem alweer voor deze keer. Zoals je misschien hebt gemerkt was het qua school allemaal erg warrig. Dit komt doordat ik soms even niet kan, ook al wil ik wel heel graag. Ik zit nu in de laatste maand en moet mezelf echt herpakken wil ik gewoon goed dit schooljaar afronden en daarom zal je de komende tijd van mij weinig blogberichten zien. Ik voel mij gewoon niet altijd goed genoeg om te bloggen en op dit moment is school ook mijn grootste prioriteit. Ik hoop dat jullie dit kunnen begrijpen. xx Ilona

No Comments Yet, Leave Yours!