maandag 4 mei 2015

Fotodagboek week 17 & 18 | Ilona


Afgelopen weken waren weer druk, maar deze keer gelukkig leuk druk. Ik had een paar feestjes, sprak veel af met vriendinnen en ging weer een aantal dagen werken. Ik zat in ieder geval weinig stil! Het drukke schema slokte weer veel energie op, maar het was het allemaal waard.

zondag 19 april


Ik ben de dag na uitgaan vaak erg moe omdat ik dan pas 's ochtends in bed lig en dat betekende dan ook een heerlijk luie zondag. Ik keek naar wat afleveringen van Catfish en at wat rijstwafels met kaas en komkommer. 's Avonds maakte ik nog wat huiswerk, maar niet te lang, want ik ging lekker vroeg slapen om de verloren slaap van de avond ervoor in te halen.

maandag 20 april


Bloggen in de trein, het leek zo'n goed idee, maar met het internet in de trein was het weer een drama. Vooruit werken ging hem dus helaas niet worden en daarom ging ik 's middags pas aan de slag. Voordat ik dat deed haalde ik nog wat boodschappen, waaronder sinaasappels zodat ik weer lekker verse jus d'orange kon persen. Deze keer mengde ik het nog met Spaanse druivensap van de Lidl, erg lekker! Ook maakte ik nog wat munt op die ik een week eerder had gekocht. Wat ik over had deed ik in een fles met water, dat een heerlijke smaak kreeg door de toevoeging van munt.

dinsdag 21 april

Ik was helemaal niet van plan om terug te gaan naar Anna Paulowna, maar na heel veel gedoe kwam het er dus op neer dat ik dat wel deed. Ik ging even langs m'n werk om wat spullen weg te brengen en ging daarna nog even tv kijken met mijn broertje. Daarna was het alweer tijd om naar bed te gaan, want de ochtend erna moest ik weer vroeg op.

woensdag 22 april

Ik werd 's ochtends wakker met het gezicht van het poezebeest voor me, want ik had deze de avond ervoor stiekem mee naar boven genomen (sorry mam!). Ze sliep zo schattig de hele nacht en al werd ik wel een paar keer wakker omdat zij ook wakker werd, volgende keer mag ze wel weer blijven slapen. Ik bracht de dag verder door in Amsterdam trouwens, waar ik bij Evi langsging om te filmen. Ik bleef niet al te lang, want in de middag moest ik nog een pakketje wegbrengen en dat betekende ook dat ik weer wat boodschappen kon doen. Ik nam natuurlijk weer veel te veel mee, ik ging voor twee dingen en moest uiteindelijk een tas erbij kopen (oepsie...). Ik had ook aardbeitjes gehaald en daar smikkelde ik na het avondeten dan ook lekker van, met een klein beetje suiker en een klein toefje slagroom.

donderdag 23 april

Ik voelde me heel erg slecht deze dag, maar wilde niet lui in bed liggen. Ik maakte daarom eerst lekker een smoothie en ging daarna volop aan de slag met het maken van foto's voor WFOP. Ik kan hier zo een hele dag zoet mee zijn, spelen met het licht, omgeving en accessoires. Er zijn mooie foto's uitgekomen die je binnenkort wel online ziet komen. 's Avonds at ik nog wat crackers omdat ik niet veel naar binnen kreeg en ik ging vroeg mijn bed in. Ik baal altijd van dit soort dagen en wil dan ook dat ze zo snel mogelijk voorbij zijn.

vrijdag 24 april


Ik had maar één les en aangezien ik er het nut niet zo van in zag besloot ik lekker thuis te blijven. Ik zou die dag naar m'n moeder gaan om het weekend door te brengen, maar omdat ik toch de hele dag had deed ik rustig aan. Ik speelde een spel waar ik vroeger helemaal verslaafd aan was, onder het genot van een bakje honey loops. Ontbijten en gamen is misschien een gekke combi, maar was op dat moment voor mij echt perfect. Het was lekker weer en dat betekende een ijsje en ik sloot mijn dag in Maarssen net als de avond ervoor weer af met crackers. Daarna stapte ik op de bus om zo mijn weg naar m'n ouderlijk huis te vervolgen.

zaterdag 25 april

Wat een werkdag van een paar uurtjes zou zijn, resulteerde door een zieke collega in een lange dag. Ik werkte van 13:00-20:30, wat ik zelf echt helemaal geen probleem vond. Ik vind m'n werk leuk en dat maakt het dan ook een stuk makkelijker. Na het werken moest ik racen naar huis, waar Evi ondertussen al zat te wachten, want we zouden samen uitgaan in een dorp verderop. We dronken nog een drankje en gingen toen op de fiets op weg naar een vriendin, waar we de hele vriendengroep nog even zagen. Daarna gingen we met z'n allen uit en het was echt weer supergezellig!

zondag 26 april


Jahoor, het was weer zo ver, het poezebeest sliep weer bij mij. Ik had geen wekker gezet, maar het werd toch nog een vroege ochtend, mijn werk belde namelijk! Niet met de vraag of ik wilde werken, maar met de vraag of ik nog een sleutel had... oeps! Die was ik de avond ervoor helemaal vergeten op te bergen en dat betekende dus snel op de fiets om de sleutel te brengen. Super stom dat ik het was vergeten, maar dit is hopelijk een keer en nooit weer. Terug thuis kroop ik meteen terug mijn bed in, want de gezellige avond ervoor had mij een iets minder geslaagde ochtend opgeleverd. Ik keek wat series en deed verder niet heel veel productiefs meer.

maandag 27 april


Yeah Koningsdag! Van alle feesten die we hebben in Nederland vind ik dit de leukste. Iedereen is blij, iedereen in het oranje, heerlijk! Ik kwam veel bekenden tegen, waaronder heel veel collega's waarmee ik allemaal op de foto moest, maar ook mijn broertje was er. Hij is nu op de leeftijd dat hij wat meer uitgaat en aangezien we net zo gek zijn vind ik dat ook echt prachtig. Het was een leuke dag met vriendinnen en we hebben heerlijk gedanst en meegezongen. Ik heb nu al zin in volgend jaar!

dinsdag 28 april

De avond van Koningsdag was wat heftig met het naar huis gaan, alles was afgezet op het station, wat resulteerde in een grote groep mensen die in een trechtervorm werd begeleid naar het perron. De NS en politie hebben die dag, naar mijn mening, grote fouten gemaakt door dit te doen. Want samen met duizenden anderen stond ik zeker 1,5 uur vast in een mensenmassa. Dit was dan ook de dag erna goed te voelen. Alles deed pijn en ik was nog steeds erg angstig. Normaal heb ik best een grote mond, maar ik was hier wel heel erg van geschrokken. Ik deed dan ook niet veel en gaf mezelf de rust die ik zo hard nodig had. Het hielp gelukkig wel, maar ik kan er met mijn hoofd nog steeds niet bij dat de NS en politie dachten dat het afsluiten van zo'n groot station een goed idee was.

woensdag 29 april


Het ging al iets beter en dat betekende dat ik weer lekker terug naar Maarssen ging, tussendoor maakte ik een tussenstop bij Evi, waar we foto's maakten van de nieuwe limited edition van Essence. Ook nam ze nog een interview af bij mij voor een project voor school. Verder was het vooral veel bijkletsen en onze Trivia Crack verslaving voortzetten, niets leuker dan je algemene kennis op een rustige woensdagmiddag te verbreden.

donderdag 30 april


Op school had ik twee tussenuren en dat betekende even naar de stad. Met wat meiden ging ik onder meer langs Flying Tiger en dat is echt zo'n typische winkel die je helemaal leeg wil kopen. Ik hield me in en daar was mijn portemonnee erg blij mee. Thuis gekomen lakte ik mijn nagels en startte ik meteen met koken. Het werden aardappels met sperziebonen en hamburgerblokjes... oh en iets teveel ham-kaassaus, maar lekker was het wel! 's Avonds snackte ik nog wat komkommertjes weg en daarna ging ik lekker slapen.

vrijdag 1 mei


Deze hele dag stond in het teken van de Beautygloss Party. Een roze loper, cocktails, cakejes en leuke versieringen. Ik vond het helemaal geweldig! Lekker tutten van tevoren bij Evi thuis en de avond was weer helemaal in stijl. Ik zal niet teveel van deze dag verklappen, want binnenkort komt er een vlog online!

zaterdag 2 mei


Wakker worden in een andere kamer en met een ander ontbijt. Gelukkig was het net zo goed als thuis, alleen iets vroeger dan gewoonlijk. Evi en ik moesten allebei werken, dus dat betekende vroeg opstaan! Ik ging rond 9 uur met de trein naar huis om daarna lekker te werken achter de kassa. Na het werk ging ik met een vriendin nog een rondje door het dorp, waar wij op dit moment bloemendagen hebben. Straten worden versierd en van verschillende onderwerpen worden mozaïeken gemaakt. In deze straat was het thema een rondje Nederland met Nijntje en ik moest zo hard lachen toen ik Noord-Holland zag dat ik het niet kon laten een foto te maken.

De afgelopen weken waren leuk druk en de komende weken zijn dat ook. Ik kan nu al niet wachten om de rest aan jullie te laten zien, maar voor nu kunnen jullie even genieten van deze foto's.


No Comments Yet, Leave Yours!