woensdag 6 mei 2015

Essence Cinderella limited edition | Nagellak Review


Sprookjes en nagellak, het kan bijna niet beter. Bij de preview van de Cinderella collectie was ik (Ilona, ik schrijf even in Evi's concept) al razend enthousiast en nu ik alle lakken in mijn bezit heb kan ik dan ook niet wachten om ze allemaal te laten zien aan jullie. Is dit een sprookje met een happy end, of moeten we vrezen voor een triest einde?


Wat liggen ze er toch leuk bij! Veel zachte tinten en een lichte shimmer. De finishes variëren van mat, tot metallic of met glitter en ik vind dit een positieve verandering tegenover oudere limited editions van Essence. Eindelijk weer wat variatie!


Het kwastje van de lakken is anders dan het kwastje dat je bij de gewone colour & go nagellak hebt. Het kwastje is wat dunner dan gewoonlijk en lijkt ook wel minder haren te bevatten. Zelf vind ik dit wat jammer, want ik lak mijn nagels fijner met een dik kwastje.

01 Sing, Sweet Nightingale

Roze, daar maak je mij altijd blij mee! Het is de ultieme prinsessenkleur en de shimmers in de lak geven het ook nog eens een sprookjesachtige tint. De lak vind ik qua kleur en finish perfect, alleen heeft wel drie lagen nodig, wat helaas wat minder is.

02 Bibbidi-Bobbidi-Boo

Oeh, glitters, lila en een matte finish, pretty! Ik vind dit een heel leuk lakje, toch weer iets anders dan wat je gewoonlijk ziet. De lak droogt lekker snel door de matte finish en de lila kleur heeft wonder boven wonder maar één laagje nodig om goed te dekken. Op de foto draag ik wel twee lagen, omdat ik dat uit gebruik zo doe, maar met eentje red je het ook.

03 Prince Charming

Prince Charming, het blijft een man en dat betekent natuurlijk dat een blauwe lak niet mocht ontbreken. Deze lak heeft een metallic finish en ondanks dat je het op de foto niet ziet, was deze lak wel wat streperig. De kleur vind ik mooi, het streperige effect iets minder.

04 Watch Out Lady Tremaine!

Metallic en goud, het klinkt als een duo dat het samen niet gaat redden, maar in tegenstelling tot mijn verwachtingen pakt het duo op mijn nagels een stuk beter uit. De lak dekt na twee lagen en is niet eens extreem streperig. Ik vind dit misschien wel de mooiste lak uit de collectie, shine on!

01 The Glass Slipper

De glitters die net zo mooi glanzen als het glazen muiltje, het is echt zo! De glitters zijn mooi groot en de lak die verder transparant lijkt heeft toch een lichte, paarse glans. Deze combinatie heb ik ongeveer 5 dagen op m'n nagels gehad en daarna was het nog onwijs moeilijk om deze er weer af te halen. Hij overleefde niet alleen een aantal dagen werken, een aantal douchebeurten en een keer afwassen, ook mijn nagellakremover moest hard werken om de lak te verwijderen.


Doordat het lakje een ietwat paarse glans heeft, oogt de kleur van de basislak in elk licht weer anders. Ik vind zelf dit soort effecten erg leuk en speels. Ook de glitters zijn van goede grootte, waardoor je maar één laagje hoeft aan te brengen.


De metallic lakken zijn wat streperig, maar dat is algemeen bekend. De matte kleuren dekken wel mooi egaal. Ik vind de kleuren prachtig en ben met de lakken erg blij! De kwaliteit is goed, de lakken overleven een douche, een feestje of een dag werken met gemak.

02 It's more than I ever hoped for - 01 The stroke of midnight

Nagelstickers zijn erg leuk, maar ik gebruik ze te weinig. Toch kon ik deze ook niet laten liggen, want het schattigheidsgehalte ligt al erg hoog als je naar de stickers kijkt. De setjes hebben allebei te maken met Assepoester, maar dan wel verdeeld in twee thema's. De Assepoester die alles thuis schoonmaakt en de Assepoester die 's avonds met de prins danst. Leuk gedaan!


Deze foto is erg recent, want in het thema van Bevrijdingsdag besloot ik gister een vogeltje op mijn vingers te doen. Wat mij meteen opviel is dat de sticker erg goed plakt en ik hem er met moeite af moest pulken vanochtend. De kwaliteit is beter dan verwacht. De sticker blijft goed op z'n plaats zitten en na een dag feesten was er nog geen beschadiging te bekennen.


Ik ben zeer enthousiast over dit onderdeel van de limited edition. Eindelijk weer originaliteit en ook nog eens een goede kwaliteit, top gedaan! De stickers zijn ook een erg leuke toevoeging, Essence mag dit van mij wel vaker doen.

Essence Cinderella nail polish, €1,99 - Essence Cinderella glitter topper, €1,99
Te koop bij o.a. Kruidvat en Trekpleister

Heb jij al aankopen gedaan uit deze Cinderella limited edition?

No Comments Yet, Leave Yours!